TEST: Mercedes-Benz A 250 e – Načo palivo?

Spýtal sa ma malý Mercedes-Benz triedy A, keď som s ním nadviazal myšlienkovú konverzáciu hneď po prebraní. A počas celého týždňa mi dokazoval, že plug-in hybridná verzia A 250 e si za istých podmienok vystačí bez benzínu.
Vydané  Text: 

Označenie 250 už dávno nehovorí nič o 2,5-litrovom objeme motora. Od tejto logiky už Mercedes aj mnohí iní výrobcovia pred časom upustili. Z označenia s písmenom e je však jasné, že v tomto aute má čo povedať elektrina. A jej slovo je veľmi silné. Dlhodobo tvrdím, že akýkoľvek elektrifikovaný model, ktorý si vyžaduje nabíjanie, má zmysel iba vtedy, ak ho viete nabíjať doma alebo v práci.
Teda pomaly a nie rýchlonabíjačkou. **Malý Mercedes však, na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridných vozidiel, ponúka aj možnosť rýchlonabíjania,** čo zvyšuje jeho využiteľnosť. Jeho batériu s kapacitou približne 15,6 kWh potom naplno nabijete doslova za pár minút – stačí lepší obed a benzínový motor sa k slovu nedostane. Vy však máte k dispozícii reálne niečo pod 50 km dojazdu na elektrinu. Na bežné každodenné jazdenie to úplne stačí. Vďaka kombinovanému výkonu 160 kW (218 k) z 1,33 l benzínového motora a elektromotora a krútiacemu momentu 450 Nm sa môžete pripraviť na naozaj svižnú jazdu, o čom svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. To sme už so svete športových automobilov. A keď vyrazíte na dlhšiu cestu a dôjde elektrina? **Stále je tu benzínový motor a manažment energie, ktorý spraví všetko pre to, aby ste mali aspoň pomocnú silu** elektromotora stále k dispozícii. Prejavilo sa to na celkovej priemernej spotrebe na úrovni 4,5 l/100 km.
Okrem nevyhnutného nabíjania (podľa najazdených kilometrov 1 – 2-krát týždenne) sa jazda v elektrifikovanom A-čku nejako extra nelíši od bežného modelu. Teda, ak nebudeme brať do úvahy ticho na palube v elektrickom režime. **Výbavou, komfortom, technológiami či vnútorným priestorom plug-in hybrid v ničom nezaostáva,** dynamika jazdy, ak pracujú oba pohony, je vynikajúca. K jazdným vlastnostiam ešte treba spomenúť aj päť úrovní rekuperácie, ktorú ovládate páčkami pod volantom. Od voľnobehu až po výrazné spomalenie. Až také, že až sa s vozidlom dobre skamarátite, čo bude trvať veľmi krátko, zrazu prestanete využívať brzdový pedál a na spomaľovanie vám vystačí brzdná sila elektromotora. A ešte popri tom získate trochu energie do akumulátora.
O čosi sa zmenšil batožinový priestor, to je však drobná daň za batérie. **Oveľa viac potešia minimálne nároky na palivo a dobrý pocit, že počas jazdy vypúšťate minimum emisií.** V kombinácii s možnosťou rýchlonabíjania za to patrí Mercedesu pochvala.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.