Testy

TOTO je pravý crossover! Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive (24 990 €)

Za vyhotovenie fotografií ďakujem kolegovi Jurajovi Hrivnákovi

Hondu HR-V si na Slovensku môžete zadovážiť iba s dvomi motormi. Rovnaký zdvihový objem štyroch valcov 1 498 cm³ môžete mať s podporou turba i bez neho, so šesťstupňovým manuálom alebo variátorom CVT.

Nami testovaná verzia s atmosférickým agregátom i-VTEC a manuálnou prevodovkou dosahuje maximálny výkon 96 kW (130 k), čím sa pozitívne líši od ponuky iných výrobcov, ktorí motory bez turba ponechávajú nastavené na výkony okolo 73 kW so zodpovedajúcim krútiacim momentom do 140 Nm.

Atmosférická alternatíva 1,5-litrového benzínového motora ponúka maximálne 96 kW (130 k) a 155 Nm, verzia s turbom až 134 kW (182 k) a 220 Nm.

V Honde to rozhodne nie je iba motor na hranici použiteľnosti, ale veľmi solídny základ pre akýkoľvek štýl jazdy. Keďže sa maximálny krútiaci moment 155 Nm dostavuje až pri 4 600 otáčkach za minútu, aktívny vodič bude často počúvať rev motora, jazda tak bude zábavnejšia a zážitok zo šoférovania autentickejší.

Honda HR-V sa na Slovensku predáva od 19 990 € vo výbave Comfort s rovnakým motorom ako v nami testovanej výbave Executive za 24 990 €.

Honda HR-V stojí na podvozku s prednou nápravou typu MacPherson, vzadu má vlečnú nápravu v tvare písmena H. V porovnaní s verziou Sport má táto „civilnejšia verzia“ tlmiče naladené citeľne mäkšie, čo spoločne s typom nápravy a vyšším ťažiskom vyplývajúcim z kategórie vozidla stanovuje jeho limity.

Prečítajte si aj:


Jazdili sme s Hondou HR-V Sport! Prečítajte si prvé dojmy z nového motora.

V zákrutách sa crossover nakláňa o trochu viac ako by som chcel, no riadenie je optimálne strmé a tuhé, poskytuje dobrú spätnú väzbu a intenzívny kontakt s vozovkou, pri bežnej jazde nebudete pociťovať tendencie k nedotáčavosti. Spomenuté mäkšie naladenie tlmičov významnejšie nepridáva na komforte, v interiéri sa budete triasť s nedokonalosťami vozovky.

Interiér a technika v ňom

Testovaná výbava Executive je vlastne tým najlepším, čo vie HR-V ponúknuť. Sport je síce o dve tisícky drahší ako základ testovanej verzie, môžu za to športové tlmiče a výkonnejší turbo motor. Sportu chýba panoramatická strecha a bezkľúčový vstup a štartovanie.

Z pohľadu vodiča na výbave Executive oceňujem krásny polokožený interiér, vyhrievanie predných sedadiel, parkovaciu kameru a parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Škoda, že sa kamera vypne hneď po vyradení zo spiatočky. Honda HR-V sleduje dopravné značky a má tiež funkciu výstrahy na vybočenie z jazdného pruhu. Systém vás iba vizuálne a akusticky upozorní, aby ste dali ruky na volant, nevibruje ani nezasahuje do riadenia.

Interiér je prevažne tvrdší, pôsobí kvalitne a zodpovedá štandardu značky, ktorá je známa svojou spoľahlivosťou. Dotykový panel klimatizácie je krásny, ale značne nepraktický. Naopak, oceňujeme nadčasové vyhotovenie prístrojovej dosky bez dizajnérskych úletov.

Priestorové pomery sú s ohľadom na typ vozidla primerané, vzadu sa pohodlne usadia dvaja dospelí, traja už s kompromismi. Zadné sedadlá nemožno sklopiť z kufra, ale majú názov Magic Seats, pretože ich sedáky sa dajú vyklopiť, čím sprístupnia nákladný priestor za prednými sedadlami. Napríklad na tašku so psom. Prečo toto nie je štandard vo všetkých autách?

Pochvalu si zaslúži aj batožinový priestor s kapacitou 470 dm³, ktorého objem nie je zmenšený rezervou. Sada na opravu defektu je uložená v bočnom boxe. Chýbajú tu ale sieťky, háčiky na tašky i otvor pre lyže. Sklopením zadných sedadiel do úplnej roviny vzniká nákladný priestor s objemom do 1 533 dm³.

Plnokrvný crossover

Honda HR-V je krásny crossover, pre ktorého kúpu sa netreba dlho rozhodovať. Z technologického hľadiska síce nepatrí medzi lídrov trhu, vyvažuje to vnútorným priestorom s pestrou variabilitou, hodnotným interiérom a rozumným kompromisom medzi komfortom a takou tou správnou tuhosťou. A spotreba? Sedemsto odjazdených kilometrov za 6,3 litra na sto kilometrov je slušný výsledok.

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive - informačná tabuľka

Crossover

Obchodné informácie
Značka Honda
Model HR-V
Model - Typ 1.5 i-VTEC Executive
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 346 mm
Šírka 1 790 mm
Výška 1 605 mm
Rázvor 2 610 mm
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzková hmotnosť 1 314 kg
Maximálna hmotnosť 1 790 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 470 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 533 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 498 cm3
Najvyšší výkon 130 k
Najvyšší výkon 96 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 600
Najvyšší krútiaci moment 155 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 4 600
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,7 L
Emise 130 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 191
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,2

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5

Honda HR-V je plnokrvný crossover. Vhodne kombinuje vlastnosti a charaktery SUV a hatchbacku, a to v proporciách, ktoré oslovia väčšinového zákazníka. Za mňa je jedným z najsilnejších argumentov ku kúpe príznačná spoľahlivosť značky Honda prenesená aj na model HR-V. Nebyť slabšieho záberu odspodu, atmosféra s 96 kW vám bude určite vyhovovať.

Klady
  • interiér
  • variabilita zadných sedadiel
  • spotreba
Zápory
  • hlučný zvuk motora
  • slabší záber v nízkych otáčkach
  • citlivosť podvozka na kvalitu vozovky
Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne
Magazín

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne

Keď chcete upraviť fotografie a poslať ich rodine, použijete aplikáciu na internete. Keď sa chcete v meste niekam rýchlo dostať, požičiate si na chvíľu elektrobicykel alebo skúter. V oboch prípadoch tak niečo zdieľate s ostatnými. Je to múdre, udržateľné a predovšetkým efektívne riešenie. Ak je to v súkromnom živote tak jednoduché a ušetríte tým čas i prostriedky, prečo by tomu malo byť inak v podnikaní?