Honda HR-V je jeden z najpraktickejších crossoverov na trhu. Teraz však dostal nový rozmer vďaka 1,5-litrovému štvorvalcu dopovanému turbom a vďaka vylepšenému podvozku.
V zákrutách sa crossover nakláňa o trochu viac ako by som chcel, no riadenie je optimálne strmé a tuhé, poskytuje dobrú spätnú väzbu a intenzívny kontakt s vozovkou, pri bežnej jazde nebudete pociťovať tendencie k nedotáčavosti. Spomenuté mäkšie naladenie tlmičov významnejšie nepridáva na komforte, v interiéri sa budete triasť s nedokonalosťami vozovky.
### Interiér a technika v ňom
**Testovaná výbava Executive** je vlastne tým **najlepším, čo vie HR-V ponúknuť**. Sport je síce o dve tisícky drahší ako základ testovanej verzie, môžu za to športové tlmiče a výkonnejší turbo motor. Sportu chýba panoramatická strecha a bezkľúčový vstup a štartovanie.
[GALLERY id=31046] Z pohľadu vodiča na výbave Executive oceňujem krásny polokožený interiér, vyhrievanie predných sedadiel, parkovaciu kameru a parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Škoda, že sa kamera vypne hneď po vyradení zo spiatočky. Honda HR-V sleduje dopravné značky a má tiež funkciu výstrahy na vybočenie z jazdného pruhu. Systém vás iba vizuálne a akusticky upozorní, aby ste dali ruky na volant, nevibruje ani nezasahuje do riadenia.
**Interiér je prevažne tvrdší**, **pôsobí kvalitne** a **zodpovedá štandardu značky**, ktorá je známa svojou **spoľahlivosťou**.
Dotykový panel klimatizácie je krásny, ale značne nepraktický. Naopak, oceňujeme nadčasové vyhotovenie prístrojovej dosky bez dizajnérskych úletov.
Priestorové pomery sú s ohľadom na typ vozidla primerané, vzadu sa pohodlne usadia dvaja dospelí, traja už s kompromismi. Zadné sedadlá nemožno sklopiť z kufra, ale majú názov Magic Seats, pretože ich sedáky sa dajú vyklopiť, čím sprístupnia nákladný priestor za prednými sedadlami. Napríklad na tašku so psom. Prečo toto nie je štandard vo všetkých autách?
[GALLERY id=31047]
Pochvalu si zaslúži aj batožinový priestor s kapacitou 470 dm³, ktorého objem nie je zmenšený rezervou. Sada na opravu defektu je uložená v bočnom boxe. **Chýbajú tu ale sieťky, háčiky na tašky i otvor pre lyže**. Sklopením zadných sedadiel do úplnej roviny vzniká nákladný priestor s objemom do 1 533 dm³.
### Plnokrvný crossover
Honda HR-V je krásny crossover, pre ktorého kúpu sa netreba dlho rozhodovať. Z technologického hľadiska síce nepatrí medzi lídrov trhu, vyvažuje to vnútorným priestorom s pestrou variabilitou, hodnotným interiérom a rozumným kompromisom medzi komfortom a takou tou správnou tuhosťou. A spotreba? Sedemsto odjazdených kilometrov za 6,3 litra na sto kilometrov je slušný výsledok.
[CAR id=17087]