Testy

Volkswagen Multivan 6.1 2.0 BiTDI 4Motion DSG je autom pre život! Prečítajte si náš test:

Vyšší posed, skvelá variabilita, kopec priestoru, pohon 4 × 4, vyšší podvozok a k tomu povinná dávka konektivity. To sú atribúty, pre ktoré sú modely SUV také obľúbené. Vďaka týmto vlastnostiam vám (aspoň podľa marketingových materiálov) umožnia žiť naplno, neviazane, užívať si prírodu, rodinu a priateľov na nevšedných dobrodružstvách, ktoré sa neviažu len na lokality v blízkosti dokonalej asfaltovej cesty. Lenže predstavte si, že rovnaké atribúty spĺňa aj nový Volkswagen Multivan 6.1. Akurát si to celé musíte vynásobiť aspoň dvoma.

Test VW Multivan 6.1

Jednoducho viac

Priznávam, osobne by som ho do náročného terénu nebral. Ale všetko ostatné vám nový Multivan ponúka na riadne veľkom podnose, pričom priestor na zážitky je ešte väčší. Môžete so sebou zobrať ďalších 6 ľudí, pričom všetci môžu byť vaši kamaráti. Do sedemmiestnych SUV by som totiž vždy bral dvoch nepriateľov, ktorých by som posadil do tretieho radu sedadiel. Partia vzadu môže sedieť za sebou alebo oproti sebe. Na klasickej jednoduchej manipulácii so sedadlami sa nič nezmenilo. Vzadu je šikovný stolík, pod sedadlami sú praktické zásuvky, USB-C portov je všade dosť. Vďaka skvelej konektivite si spárujete smartfón s novým infotainment systémom a ktokoľvek z posádky sa môže starať o ten správny playlist na dobrú zábavu. Keď je pekne, môžete Multivan odparkovať na príjemnom mieste, otvoriť posuvné bočné dvere a dať si partičku kariet. V zime vám pohon 4Motion umožní nestresovať sa nad snehovými reťazami a vďaka nezávislému kúreniu vás auto privíta pekne vyhriate aj v tej najtreskúcejšej zime. Asi chápete, kam tým mierim. Multivan je auto, ktoré umožňuje ľuďom žiť naplno a neobmedzovať sa. Či už to znamená pestrý párty život, alebo veľká rodina.

Je nový

Samozrejme, všetko, čo som doteraz napísal, platí aj o predchádzajúcom Multivane. Generácia 6.1 je síce výrazný facelift, nie kompletne nový model, ale zmeny pre posádku na predných dvoch sedadlách sú zásadné. Kokpit je celkom nový. Konečne sa myslelo aj na odkladacie priestory, ktoré doteraz v Multivane zúfalo chýbali. Síce by som prijal ešte akúsi malú odkladaciu schránku na stredovom tuneli na drobnosti typu ovládač od garážovej brány, ale vo dverách, na palubnej doske a pred spolujazdcom je poličiek a priestorov až-až. Palubná doska má celkom nový pútavý dizajn. Osvojila si architektúru známu z osobných Volkswagenov. To znamená, že prístroje a displej multimediálneho systému sú v jednej rovine. Testovaný Multivan mal dokonca vo výbave nový digitálny prístrojový štít, ktorý sa na úžitkovom modeli objavil prvý raz. Digitálne prostredie Multivanu si teraz zaslúži najvyššie hodnotenie. Samozrejmosťou je podpora konektivity. Tej pomáha aj veľmi dobre vymyslená „kapsa“ na mobil, ktorá má v sebe indukčné nabíjanie a hneď nad ňou sú pre istotu aj dva USB-C porty. Apple CarPlay, Android Auto či Mirrorlink, to sú možnosti prepojenia. Ale nepotrebujete ich až tak nevyhnutne. Multivan 6.1 má v sebe zabudovanú eSIM kartu. Vďaka tomu je permanentne online a umožňuje vám využívať užitočné služby. Informuje vás o aktuálnej dopravnej situácii, počasí a podobne.

Test VW Multivan 6.1

To, čo nevidieť

Elektronickou architektúrou však nie je podkutá iba tá multimediálna časť Multivanu. Po dlhom váhaní dostal aj Multivan elektromechanický posilňovač riadenia. Možno si poviete, že to koncového zákazníka nemusí veľmi zaujímať, však aj predtým sa dalo točiť volantom. Lenže to nie je celý príbeh. Elektronický posilňovač riadenia je podmienkou na použitie moderných asistenčných systémov schopných zasiahnuť do riadenia. Aj v Multivane sa tak môžete tešiť na asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, ale aj automatický parkovací asistent a asistent cúvania s prívesom, čo pri veľkosti Multivanu oceníte. Mimochodom, na rozdiel od nových osobných vozidiel Volkswagenu, systém Lane Assist nie je automaticky aktívny po každom naštartovaní, takže ak ho nechcete využívať, nebude vám otravovať život. Asistent jazdy v bočnom vetre však považujem za super vec.

Test VW Multivan 6.1

Konečne!

Ak som mal doteraz proti Multivanu nejakú výčitku, bol to jeho zbytočne tvrdý podvozok. Na medzinárodnej prezentácii som si vyskúšal príplatkový plynulo nastaviteľný adaptívny podvozok DCC a nemohol som si ho vynachváliť. Som rád, že testovaný kus bol vybavený sériovým podvozkom. A som ešte radšej, že aj ten je vynikajúci. Kým Multivan 6.0 mal najmä zadné pružiny dosť nekompromisne tvrdé a jazda v ňom sa zlepšila len pri výraznejšom zaťažení, 6.1 je hotová limuzína. Pozor, nie je to na úkor stability jazdy a ani schopností v zákrutách.

Test VW Multivan 6.1

Aj na kľukatých cestách sa môžete o podvozok sebavedomo oprieť a vďaka príjemnej pozícii za volantom vypustiť z hlavy, že sedíte v „dodávke“. Reakcie na volant sú veľmi prirodzené, auto sa nakláňa predvídateľne a zmeny smeru zvláda lepšie, než máme právo od neho očakávať. Odhlučnenie je na výbornej úrovni a podvozok skvelo filtruje nerovnosti nezávisle od toho, či sedí v aute len šofér, alebo je plne obsadené. Sebavedomiu za volantom testovaného Multivanu pomáhal aj motor. Najvýkonnejšia jednotka má výkon 146 kW (199 k) a krútiaci moment 450 Nm, vďaka čomu sa nestratíte ani v dynamickejšej premávke a nemusíte sa báť ani predbiehacích manévrov.

Kombinovaná spotreba sa však pohybuje v rozmedzí 8 – 9 litrov na 100 km, čo je určite aj dôsledkom pohonu všetkých kolies.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Volkswagen Multivan pokračuje vo svojom úspešnom ťažení. Nestratil absolútne žiadnu zo svojich silných stránok, ale získal modernejší a lepší interiér, nové asistenčné systémy a konečne aj podvozok, ktorý môže smelo súperiť s pohodlným podvozkom francúzsko-japonsko-nemeckých štvorčiat. Rozhodne nie je lacný, ale zvládne porovnanie s najlepšími v segmente. Multivan 6.1 sa skrátka vydaril na plnej čiare.

Klady
  • Pohodlný podvozok
  • Silný motor
  • Výbava
Zápory
  • Cena
  • Spotreba
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie