Testy

Až 3 500-litrový kufor je iba začiatok. Čo odhalil náš test Peugeotu Rifter GT Line za 20-tisíc eur?

Test Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k: Ešte lepší partner

Z bývalého spoľahlivého Partnera s indiánsky znejúcim prívlastkom Tepee spravil Peugeot osobného spoločníka s hrdo znejúcim menom Rifter. Nami testovaný ponúkol viacero tromfov: bol predĺžený, ponúkal sedem miest na sedenie, poháňal ho naftový motor a dokonca aj označenie GT-Line.

Skutočne som nečakal, že táto osobná dodávka pritiahne toľko zvedavých pohľadov. Pre jeho predĺžený rázvor ho podaktorí tipovali do kategórie väčších dodávok, iní ho pre zvýšený podvozok, pôsobivú bronzovú metalízu a čierne oplastovanie rovno zaradili do kategórie SUV. Rifter má síce korene v nudnej kategórii malých pracovných dodávok, no v súčasnosti sa radí do rýchlo sa rozrastajúcej triedy priestranných rodinných spoločníkov. A priestor je slovo, ktoré ho vystihuje najviac. Či už budete sedieť za volantom, alebo v ktoromkoľvek rade zadných sedadiel, miesta budete mať vždy dosť.

Test Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k (foto: PANER pre auto motor a šport 2019)

Prvý, druhý a tretí rad

Pohľad spoza volantu možno charakterizovať ako déja vu. Najmä menší volant a prístrojový panel umiestnený nad volantom. Tých, čo si nezvykli na opačný chod ručičky otáčkomera sprava doľava, určite poteší, že v Rifteri chodí ručička klasicky v smere hodinových ručičiek. V strede palubnej dosky sa nachádza 8“ dotykový multifunkčný displej, na ktorom sa zobrazuje 3D navigácia, parkovacia kamera, samozrejme, nechýba zrkadlenie smartfónov. Pod displejom sa nachádza, na našu veľkú radosť, manuálne ovládanie klimatizácie.

Test Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k (foto: PANER pre auto motor a šport 2019)

Až po zadné sedadlá pokračuje relatívne široký a vysoký stredový tunel, na ktorom sa nachádza páka manuálnej prevodovky, ktorú vďaka vyvýšenej polohe máte vždy akurátne poruke. V samotnom stredovom tuneli je obrovská odkladacia schránka. Ďalšie odkladacie miesta sú v Rifteri všade, kam sa pozriete. Je to v prvom rade dodávka, takže myslí najmä na podnikateľov. Vďaka vysokej kabíne si tú správnu polohu na šoférovanie nájde každý.

Jedine vyšších vodičov môže jemne obťažovať šírka stredového tunela najmä v oblasti kolien.

V druhom rade sa vo výbave GT Line nachádzajú tri samostatné sedadlá, variabilita interiéru je v tomto prípade prvoradá. Veľmi jednoducho sa s nimi manipuluje a pri sklopení sa aj so sedákom znížia a vytvoria tak rovnú plochu s batožinovým priestorom, akoby sa schovali do podlahy. Sklopením operadla sedadla šoférovho spolujazdca tak viete vytvoriť priestor na prepravu extrémne dlhých predmetov.

Test Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k (foto: PANER pre auto motor a šport 2019)

Cestujúci v druhom rade majú k dispozícii ovládanie intenzity fúkania z výduchov na stredovom tuneli, USB konektor a výklopné stolčeky z operadiel predných sedadiel. Novinkou v tomto segmente je, že v bočných posuvných dverách sa nachádzajú elektrické sťahovacie okná. Doteraz boli pri posuvných dverách štandardne len malé pozdĺžne posuvné okná.

V treťom rade sa nachádzajú dve plnohodnotné sedadlá, na ktoré sa úplne v pohode zmestia osoby priemerného vzrastu. Samozrejme, nie vyšší cestujúci, tí môžu mať po usadení problém s výškou svojich kolien.

Test Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k (foto: PANER pre auto motor a šport 2019)

Batožinový priestor pri rozložených sedadlách v treťom rade má objem po strechu 322 dm³, po druhý rad sedadiel je to 1 900 dm³ a po sklopení sedadiel v druhom rade je to až 3 500 dm³. Tieto hodnoty azda nepotrebujú žiaden ďalší komentár.

Test Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k (foto: PANER pre auto motor a šport 2019)

Nafta vyhráva

Rifter poháňal naftový turbomotor Blue HDI s objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm.

V spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si motor poradí aj s plne zaťaženým autom a svojou spotrebou vás určite nezruinuje. Výrobca udáva hodnoty spotreby od 4,3 do 4,9 l/100 km. My sme mali priemernú spotrebu 7,2 l/100 km, ale jazdili sme prevažne po meste a v zimných podmienkach.

Vďaka novému podvozku je Rifter aj na zimných mestských cestách veľmi dobrým spoločníkom, účinne tlmí priečne nerovnosti i jamy. V zákrutách sa jemne nakláňa, čo je daň za výšku vozidla.

Ceny sa začínajú pri krátkej verzii so základnou výbavou od 15 990 eur za benzínovú 81 kW (110 k) jedna-dvojku. Naftová jedna-päťka s výkonom 56 kW (76 k) štartuje stále ešte na prijateľných 16 490 eurách. Cena testovaného Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k predstavovala 19 980 eur.

Technické údaje Peugeot Rifter GT Line Long 1.5 Blue HDi 130k

Motor preplň. naftový R4, 1 499 cm³
Výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment 300 Nm pri 2 000 ot.min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies.
Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu. 215/60 R17.
Batožinový priestor 1 050/3 500 dm³
Rozmery: 4 753 x 1 848 x 1 880 mm
Rázvor 2 975 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 604/2 280 kg
Objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 186 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,6 s
Spotreba 4,8/4,1/4,4 l/100 km
Emisie CO₂ 115 g/km
Cena testovaného modelu: 19 890 €

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Peugeot Rifter vo verzii Long ponúka veľmi solídny vnútorný priestor s možnosťou prepravy dlhých predmetov, pričom si zachováva charakter príjemného rodinného vozidla. Nevyhol sa drobným nedostatkom, lenže výpočet jeho pozitívnych vlastností prevažuje všetky negatíva. Z toho dôvodu autor udelil testovanému Peugeot Rifter GT Line Long hodnotenie až štyri hviezdičky z piatich.

Klady
  • obrovský vnútorný priestor
  • variabilita interiéru
  • základová cena
Zápory
  • menej komfortu pre vysokého vodiča
  • spotreba by mohla byť ešte o niečo menšia

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Scala 1.5 TSI červená
Magazín

Autá nikdy neboli také dobré! Toto je dôkaz, že nové modely sú lepšie než tie staré:

Väčšinou sa zaujímame o to, aké sú autá súčasnosti, prípadne, aké koncepty dopravy budúcnosti na nás v blízkej či vo vzdialenejšej budúcnosti čakajú. Pri príležitosti 30. výročia nežnej revolúcie sme sa však pohrabali v archívoch a štatistikách a podľa dostupnosti údajov sme sa spolu s nemeckými kolegami pozreli na to, kam sa moderné autá posunuli z minulosti. Či náhodou nie sú lepšie, bezpečnejšie a komfortnejšie.