Hyundai Kona 1.0 T-GDi očami našich čitateľov! Čo ich prekvapilo najviac?

Na našom Facebooku sme uverejnili výzvu a mnohí ste sa nám ozvali, že by ste si chceli Konu vyskúšať. Mrzí nás, že sme vás nemohli navštíviť všetkých. Niekoľkých fanúšikov sme si však vytipovali a priniesli sme im našu dlhodobo zapožičanú Konu, aby si ju vyskúšali. Nie každému sme prezradili, aký je pod kapotou motor a boli sme zvedaví,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Na našom Facebooku sme uverejnili výzvu a mnohí ste sa nám ozvali, že by ste si chceli Konu vyskúšať. Mrzí nás, že sme vás nemohli navštíviť všetkých. Niekoľkých fanúšikov sme si však vytipovali a priniesli sme im našu dlhodobo zapožičanú Konu, aby si ju vyskúšali. Nie každému sme prezradili, aký je pod kapotou motor a boli sme zvedaví, ako na ňu budú reagovať. V skratke môžeme povedať, že úplne každý bol veľmi milo prekvapený z motora, jeho prejavu a aj z výkonu. Ale nepredbiehajme – tu sú jednotlivé hodnotenia:

Peter Gašparík, Trnava

Peter je veľký automobilový fanúšik a nielen v teoretickej rovine. Pracuje ako inštruktor bezpečnej jazdy a sám rád odhaľuje dynamické schopnosti auta. Pravidelne sa zúčastňuje slalomových súťaží. Na našom Hyundai Kona ho príjemne prekvapil podvozok. „Je veľmi komfortný a pritom v zákrutách sa s ním auto takmer vôbec nenakláňa. To je dosť zaujímavé, keďže má vyššie položené ťažisko.“ Motor hodnotil Peter tiež pozitívne. Páčilo sa mu, že jeho výkon lineárne rastie až k červenému poľu. Taktiež ocenil výborné celkové odhlučnenie auta. „Ak mi na tomto aute niečo chýba, tak určite LED svetlá. Za tie by som si priplatil. Mám rád ten pocit, keď dokáže auto v noci naozaj poriadne osvetliť cestu aj prípadné prekážky. Čo sa týka interiéru, nie je zlý, ale niektoré plasty ma nepotešili. Najviac asi ručná brzda, ktorá pripomína naozaj rané časy Hyundaiu. Na to, ako pekne sa vyhrali s volantom, mohli aspoň trošku popracovať na madle ručnej brzdy.“ Paradoxne, manuálna klimatizácia Petrovi neprekážala. „Vždy budem radšej otáčať ovládače manuálnej klimatizácie, než ju ovládať cez displej, s čím som sa stretol pri viacerých autách. To je podľa mňa nebezpečné.“

Lenka Bednárová, Poprad

Lenka sa len nedávno oddala šoférovaniu a ako svoje prvé vlastné auto si zvolila Fiat 500. Popri dizajne chcela aj malé, dobre ovládateľné auto. So šoférovaním iných áut nemá veľa skúseností a my sme boli zvedaví, ako rýchlo sa zžije s Hyundaiom Kona. A bolo to vskutku rýchlo. „Spojka sa ľahko ovláda a hneď som našla jej bod záberu.“ Ocenila sedadlá, v ktorých sa jej výborne sedelo. Na dámu trošku netradične spomenula, že by rada sedela o čosi nižšie. Páčil sa jej volant. Je krásne prepracovaný, dobre sa drží. Zvlášť sa jej páčili jeho výrazné „bicepsy“, ktoré človeka nútia držať ho správne v polohe trištvrte na tri. „Keby som hľadala niečo trošku väčšie, než mám teraz, pokojne by som nad Konou uvažovala. Nie som síce fanúšik tých plastov okolo blatníkov, ale páči sa mi, že je Kona dizajnovo zaujímavá a nie je to nudné auto.“ Na záver nás však Lenka prekvapí zaujímavou poznámkou. „Veko batožinového priestoru sa dosť ťažko zatvára – kladie väčší odpor. Slabším dámam a starším ľuďom by to nemuselo vyhovovať.“ Lenkinho priateľa Martina milo prekvapila cena testovaného auta. „Vzhľadom na to, že má parkovaciu kameru, vyhrievané sedadlá a ešte aj volant, tak som čakal vyššiu cenovku. Tých 17 tisíc považujem za férovú ponuku. Je to milé auto do mesta.“

Michal Timko, Spišská nová ves

Michal je zástanca starších áut a už roky jazdí na dieselovom BMW s automatickou prevodovkou. V novom aute nesedel, ani nepamätá, a preto sme boli zvedaví, čo povie na Konu. Samozrejme, on nie je úplne cieľová skupina tohto auta a priznáva, že aj zapracovanie displeja navigácie do palubnej dosky je trochu hrubé. Naschvál mu nehovoríme, aký je v Kone motor. Po prvej akcelerácii Michal uznanlivo kýva hlavou a keď mu prezradíme, že máme pod kapotou motor s rovnakým objemom, ako má kartón mlieka, až sa mu to nechce veriť. Ďalšia Michalova otázka smeruje na spotrebu. Keď mu odpovieme, že v medzimestskom režime sa dá s Konou jazdiť aj pod 6 l/100 km, je spokojný. „Fajn auto a ten motor ma naozaj milo prekvapil. Pekne ťahá a je úplne tichučký. Nepovedal by som, že je to trojvalec.“

Andrej Šúň s rodinou, Senec

Andrej sa do testovania pustil naozaj poctivo. Keďže je otcom mladej rodiny, ako prvé nainštaloval do auta detskú sedačku, následne do nej posadil svojho malého syna, k nemu manželku a takto sa vydali na testovaciu trasu. Andrej je majiteľom dvoch Octavií s motorom TDI-PD a tak je zvyknutý na „krútiak“. Keď si však vyskúšal plnú akceleráciu, jeho prvé slová boli „v živote by som nepovedal, že trojvalec môže takto ísť.“ Jemu aj jeho manželke sa veľmi páčil komfort podvozka. Poznamenal, že otvor zadných dverí by mohol byť pre lepšiu manipuláciu so sedačkou väčší, ale uznal, že na to sú iné autá. Konu by pokojne bral ako druhé auto do rodiny. „Nemal by som s tým problém. Za tú cenu je to dobrá kúpa, navyše sa mi páči reprezentatívny dizajn Kony. Nie je to na prvý pohľad obyčajné auto.“ Najviac pozitívnych dojmov však zanechal motor. „Som prekvapený, že oproti tomu, čo mám doma, má Kona o liter menej a o valec menej, pritom výkonovo to úplne postačuje.“ Andrejovi sa páčilo riadenie. Bolo presné a nie preposilňované. „Veľmi rýchlo som si na Konu zvykol, ergonomicky je na tom veľmi dobre.“ Pani manželka bola tiež veľmi spokojná. „Oproti tomu, čo máme teraz, je tu oveľa viac miesta vzadu. Na nohy, aj na hlavu.“

Nina Horváthová, Bratislava

Nina taktiež iba nedávno začala aktívne šoférovať. Skúsenosti s rôznymi autami má takmer nulové, a preto ju potešilo, ako rýchlo si na Konu zvykla. „Spojka a ani celkovo jazda v Kone neboli žiaden problém. Veľmi rýchlo som si na ňu zvykla. Páči sa mi presná prevodovka a ľahká manipulácia s radiacou pákou. Motor ide naozaj veľmi slušne, dá sa s ním jazdiť svižne. Pritom je tichučký a celé auto je veľmi dobre odhlučnené.“ Nina by medzi silné stránky auta zaradila aj dizajn. „Akurát by som si vybrala inú farbu. Ale inak je to zaujímavé auto.“

Martin Barta, Kostolná Ves

Martin sa nám cez Facebook ozval so zaujímavým zdôvodnením. „Som veľmi vysoký a nie do každého auta sa zmestím.“ Výzva prijatá. Keď sme sa s Martinom stretli, zistili sme, čo tým vysoký myslel a sami sme boli zvedaví, ako tento test dopadne. Martin má totiž až 206 cm a naráža s tým na problémy, aké iných netrápia. Hneď po usadnutí do auta teda putovalo šoférove sedadlo až na doraz dozadu. „Niektoré sedadlá si neviem odsunúť dostatočne vzad, ale tu je to v pohode. Miesta nad hlavou mám vďaka vyššej karosérii tiež dosť. Na semaforoch sa síce musím predkláňať, aby mi nezavadzala strecha, ale taký je život.“ Nie sme prekvapení, že Martin bol prekvapený z motora. Trojvalec bol výkonnejší a tichší, než očakával. Ocenil, že sa s ním dá jazdiť úplne normálne a bez toho, aby nad jazdou musel zvlášť rozmýšľať. Martin je študent medicíny. Jazdí na dieselovom Forde Galaxy, ale zaujíma sa o niečo menšie, v čom by sa vedel komfortne a za rozumnú spotrebu odviezť, a najmä do čoho by sa zmestil. Crossover sa mu zdá ako ideálna voľba. Názor súčasného majiteľa

František Hurban, Malacky

František má doma Hyundai Kona s rovnakou motorizáciou a s podobnou výbavou. Najazdil na nej už 17 000 km a je z nej nadšený. „Pred tým som mal Tucson, ale také veľké auto som nepotreboval. Kúpil som teda Konu a zistil som, že je to perfektné auto. Bez problémov by som si kúpil ešte jednu. Ten motor je výborný. Extrémne tichý, mne spotrebuje len niečo nad 5 l/100 km a čo sa týka servisu, tak som s Konou nemal ešte žiaden problém. Naozaj toto auto odporúčam každému, kto hľadá niečo štýlové do mesta s nízkou spotrebou a s vyššou karosériou. Obrubníky a pohodlnejšie nastupovanie sú na to dostatočný dôvod.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
  • Vyberáme najlepšiu verziu

    Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!