Pri pohľade naň musíte poskočiť od radosti. Znak BMW na zadnom blatníku vyzerá atraktívne a som rád, že BMW tento prvok opätovne oživilo. Prirátajte k nemu atraktívnu tmavooranžovú farbu, atraktívne 19-palcové disky kolies a ihneď sa chcete informovať o cenách, prípadne o dostupnosti. Ale počkajte. Pozrite sa ešte raz. BMW tento model volá SUV či Crossover, no svetlá výška sa v prípade verzie sDrive príliš nelíši od tej, ktorú ponúka BMW radu 1 či 2 Gran Tourer.
A s ohľadom na tento fakt je X2 skôr väčším hatchbackom než SUV či Crossoverom. Veľmi atraktívnym, ale hatchbackom.


Ten poteší vnútri svojimi priestorovými pomermi. Napriek dizajnérskemu poňatiu zadnej časti je na zadných sedadlách dostatok priestoru aj pre dospelých. Za to si BMW zaslúži pochvalu. Vzhľadom na vybavenie M Sport X môžete rátať aj s vynikajúcimi prednými sedadlami s perfektným čalúnením, ktoré vám jasne naznačí fakt, že X2 je prémiový produkt. Posun cítiť aj oproti modelu X1.


Pohľad na palubnú dosku hovorí jasnou rečou. Logika BMW, gombíky na ovládanie absolútnej väčšiny funkcií a kokpit, ktorý obopína vodiča. V Mníchove totiž nikdy nezabúdajú ani na tých, čo si radi zajazdia.
Verzia s benzínovým turbo dvojlitrom má výhradne pohon predných kolies, verzia xDrive v prípade tohto motora nie je zatiaľ k dispozícii. Vyladenie podvozka je tvrdšie, čo budete cítiť najmä na nerovných povrchoch našich ciest. Jazdné vlastnosti sú dobré, na kľukatých a kvalitných cestách si ich užijete, hoci budete registrovať v sérii zákrut, že pohon predných kolies a vyššia hmotnosť si predsa len vypýtajú svoju daň v podobe menšej agility v porovnaní s klasickými modelmi. Inak povedané, BMW 320i sedan s týmto istým motorom a pohonom zadných kolies poskytne oveľa viac zábavy a bude vás stáť menej. Priemernú spotrebu motora hodnotíme ako vynikajúcu, celotýždňový priemer predstavoval 8,3 l/100 km.

Dynamika taktiež neostala bokom, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 7,7 sekundy, maximálna rýchlosť 227 km/h poteší rovnako. Vynikajúce sedemstupňová automatická prevodovka patrí medzi povinné príplatky, iba tak môžete naplno využiť asistenčné systémy vrátane autonómneho posúvania sa v dopravnej zápche a asistenciu na volante.
Resumé. Ak chcete využiť BMW X2 naplno, odporúčame verziu xDrive, vzhľadom na vyššiu cenu testovaného modelu odporúčame zvážiť aj vynikajúci model X3.

Technické údaje BMW X2 2.0i sDrive
Motor preplň. benzínový R4, 1 998 cm3
Výkon 141 kW (192 k) pri 5 000 - 6 000 ot./min.
Krútiaci moment: 280 Nm pri 1 350 – 4 600 Nm
Pohon a podvozok: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie .
Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 225/45 R19.
Batožinový priestor 470/1 355 dm3
Rozmery: 4 360 × 1 824 × 1 526 mm, rázvor 2 670 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 535/2 055 kg,
Objem nádrže 51 l
Najvyššia rýchlosť 227 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 7,7 s
Spotreba 7,2/5,1/5,9 l/100 km
Emisie CO2 134 g/km
Cena/testované auto 37 850 €/ 55 351 €
Konkurenti: Range Rover Evoque, Audi Q3, Volvo XC40