Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ: HIPSTER!

Majo Bóna, 28.08.2018
Najziskovejšia divízia Fiatu je oddelenie Professional, ktoré vyrába úžitkové verzie. V ponuke nechýba ani pick-up. Verzia Fiat Fullback 2.4 MTJ Cross pridáva aj lifestyleový rozmer.

Silueta dobrodruha je dnes dôležitá. Takmer každý to hrá na drsného a tí, čo chcú vyzerať najdôveryhodnejšie, si zrejme vyberú pick-up. A my s nimi súhlasíme, táto kategória sa už ako jediná dá označiť za chlapské auto. Fullback je výsledkom spolupráce Fiatu a Mitsubishi. Kým v exteriéri sa dizajnéri snažili odlíšiť Fullback od L200, navyše takúto „dobrodružnú“ verziu Japonci neponúkajú. Naopak, vnútri je to kópia Mitsubishi.

Jediným rozdielom je logo Fiat v strede volantu. Nič viac. Ale to znamená jednoduché ovládanie. Jediným moderným prvkom je 7-palcový navigačný systém s príjmom digitálneho vysielania a dotykovým displejom. Všetky ostatné prvky sú klasické, tlačidlové. A to majú chlapi radi.

Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 09/2018)
Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 09/2018)

Jediným moderným prvkom je kruhový prepínač režimov pohonu 4 x 4. Pohon zadných kolies na asfalt, pohon 4 x 4 do terénu a do najťažších podmienok je určený redukovaný pohon. Nechýba ani uzávierka zadného a medzinápravového diferenciálu, takže prejazdnosť je vskutku expedičná. Z elektronických pomôcok je k dispozícii stabilizačný systém, protiblokovací systém ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD. V prípade zlyhania ľudského faktora je k dispozícii až sedem airbagov, čo je na kategóriu pick-upov dosť.

Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 09/2018)

Fullback poteší aj hejterov downsizingu, teda znižovania objemu valcov. V tomto prípade je objem naftového štvorvalca 2,4 litra uspokojivý. Jeho maximálny výkon tiež. K dispozícii je 133 kW (184 k) a maximálny krútiaci moment s hodnotou 430 Nm naznačuje schopnosť ťahať ťažké prívesy. Motor spolupracuje  iba s päťstupňovou automatickou prevodovkou, čo ovplyvňuje priemernú spotrebu, ktorá sa nám na konci testu ustálila na ôsmich litroch nafty, ak sme využívali potenciál motora, tak sme dosiahli aj úroveň desiatich litrov na 100 kilometrov. Na svedomí to má pomerne stará konštrukcia automatu aj iba päť prevodových stupňov, kým manuálna prevodovka ponúka o jeden navyše. Ak si želáte nižšiu spotrebu, odporúčame zvoliť manuálnu prevodovku.

Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 09/2018)

Tá vám však bude v teréne skôr na príťaž, respektíve bude od vodiča vyžadovať skúsenosti. S automatom je prejazdnosť výborná, pozor musíte dávať iba zadný previs, ktorý znižuje aj ťažné zariadenie. Fiat Fullback však toho prejde veľa, napokon tuhá zadná náprava je odpružená listovými pružinami, čo je mimoriadne robustná konštrukcia.

Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 09/2018)

Spomínaná tuhá zadná náprava sa podpísala aj na jazdných vlastnostiach auta. Pick-upy sú na niektoré úseky slovenských ciest priam predurčené. Komfort pruženia je dobrý, hoci pri rýchlej jazde má Fullback tendenciu poskakovať, zvolenú stopu však drží dobre. Napokon je to terénne auto a nie športiak. Ale to je to posledné, čo by majiteľom tohto modelu prekážalo.

V meste však dĺžku 5,3 metra budete najmä pri parkovaní cítiť, no s tým tiež majitelia rátajú. Pre koho je teda Fullback určený? Pre tých, čo chcú ísť mierne proti prúdu. Možno povedať aj to, že obľúbenosť pick-upov súvisí s miernou bezpohlavnosťou dnešných áut. Fiat Fullback je akýsi automobilový hipster, no, samozrejme, dokáže si veľmi dobre plniť aj služobné povinnosti. Navyše v porovnaní so svojím donorom je výrazne lacnejší. A to je silný argument.


Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 30 700
Značka Fiat
Model Fullback
Model - Typ Cross
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 5 285 mm
Šírka 1 815 mm
Výška 1 780 mm
Rázvor 3 000 mm
Objem palivovej nádrže 75 l
Prevádzková hmotnosť 1 875 kg
Užitočné zaťaženie 2 910 kg
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov cc 2 442m3
Najvyšší výkon (k) 133 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 500
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 430
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 2 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 7,5 L
Emise 196 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 177