Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD: Pokojný kovboj

Ak hľadáte auto s mierne vyššou prejazdnosťou v teréne, pokojnou benzínovou povahou a mimoriadne prijateľnou benzínovou cenovkou, tak Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC ním je!
Vydané  Text: 

Okrem toho nemôžete uprieť Outlanderu aj dávku atraktivity. Najmä v kombinácii s 18-palcovými diskami kolies, ktoré sú súčasťou výbavy Edition 100. Na prednej kapote dokonca nechýba ani nápis Outlander v štýle modelov Land Roveru. V kombinácii s bordovou farbou vyzerá Outlander skutočne atraktívne.
Tento trend však interiér nekopíruje. Je pomerne jednoduchý a prehľadný. To však neznamená, že nemáte k dispozícii infotainment s dotykovým displejom. Hoci grafika navigácie je už neaktuálna a neumožňuje ani integráciu smartfónu. Jedinou modernou technológiou tak ostáva príjem vysielania digitálneho rádia. No nie každý vyžaduje kanonádu aktuálnych multimediálnych aplikácií a rôznych prvkov, ktoré vzrušujú mladšiu generáciu. To najdôležitejšie vrátane dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a asistenčných systémov je k dispozícii.
A ani v prípade benzínovej verzie nechýba prepínač režimu pohonu všetkých štyroch kolies S-AWC. Konštrukcia pohonu všetkých štyroch kolies bola inšpirovaná modelom Mitsubishi Lancer Evo. Znamená to, že predný diferenciál je aktívny, krútiaci moment rozdeľuje vektorovo medzi ľavú a pravú stranu. Rovnako aj pohon zadnej nápravy sa podieľa na športovejších jazdných vlastnostiach. Ak radi jazdíte rýchlo, budete to cítiť. Ak chcete, uzamknete si medzinápravový diferenciál v pomere 50 : 50. Elektromagnetická lamelová spojka je aj naďalej suchá, čo znamená, že dlhé túry s pretáčajúcimi kolesami si v teréne neužijete. To však od Outlanderu nebude väčšina jeho majiteľov ani žiadať.
Systém varovania pred prekážkou funguje spoľahlivo a najmä často. Upozorňujúce pípanie vám bude občas aj liezť na nervy, systém je vyladený na včasné upozornenie a nemá rád ani tesnejšie predbiehanie. Na druhej strane vám Mitsubishi ponúka možnosť deaktivovať ho. Pod kapotou úradoval atmosférický benzínový dvojliter, ktorý spolupracoval s bezstupňovou automatickou prevodovkou. Výhodou tohto agregátu je najmä tichá prevádzka a v prípade, že svoju pravú nohu budete kontrolovať, tak aj príjemná hladina priemernej spotreby paliva. Tá sa nám počas testu ustália na 8,5 l/100 km, čo je prijateľná hodnota.
Vzhľadom na pokojný charakter auta nebude mať väčšina majiteľov problém danú spotrebu dodržať. Športovým chúťkam zrejme nepodľahne veľa vodičov, ak predsa, k dispozícii je šesť predvolených stupňov, ktoré na rozdiel od iných CVT prevodoviek radí prevodovka Outlanderu predsa len rýchlejšie, hoci ostrosť DSG od nej nemôžete očakávať. Stabilizačný systém môžete deaktivovať a užiť si tak zaprášené či šotolinové úseky ciest. Opäť to však nebude patriť medzi časté javy. Najväčšou výhodou tohto modelu je kombinácia príjemného charakteru klasického benzínového agregátu, rodinného charakteru a v prípade limitovanej edície 100 rokov aj veľmi príjemnej ceny. [CAR id=17022]








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.