Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD: Pokojný kovboj

Majo Bóna, 08.08.2018
Ak hľadáte auto s mierne vyššou prejazdnosťou v teréne, pokojnou benzínovou povahou a mimoriadne prijateľnou benzínovou cenovkou, tak Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC ním je!

Okrem toho nemôžete uprieť Outlanderu aj dávku atraktivity. Najmä v kombinácii s 18-palcovými diskami kolies, ktoré sú súčasťou výbavy Edition 100. Na prednej kapote dokonca nechýba ani nápis Outlander v štýle modelov Land Roveru. V kombinácii s bordovou farbou vyzerá Outlander skutočne atraktívne.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD: Pokojný kovboj (2018, foto: Tomáš Kelement)

Tento trend však interiér nekopíruje. Je pomerne jednoduchý a prehľadný. To však neznamená, že nemáte k dispozícii infotainment s dotykovým displejom. Hoci grafika navigácie je už neaktuálna a neumožňuje ani integráciu smartfónu. Jedinou modernou technológiou tak ostáva príjem vysielania digitálneho rádia. No nie každý vyžaduje kanonádu aktuálnych multimediálnych aplikácií a rôznych prvkov, ktoré vzrušujú mladšiu generáciu. To najdôležitejšie vrátane dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a asistenčných systémov je k dispozícii.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD: Pokojný kovboj (2018, foto: Tomáš Kelement)
Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD: Pokojný kovboj (2018, foto: Tomáš Kelement)

A ani v prípade benzínovej verzie nechýba prepínač režimu pohonu všetkých štyroch kolies S-AWC. Konštrukcia pohonu všetkých štyroch kolies bola inšpirovaná modelom Mitsubishi Lancer Evo. Znamená to, že predný diferenciál je aktívny, krútiaci moment rozdeľuje vektorovo medzi ľavú a pravú stranu. Rovnako aj pohon zadnej nápravy sa podieľa na športovejších jazdných vlastnostiach. Ak radi jazdíte rýchlo, budete to cítiť. Ak chcete, uzamknete si medzinápravový diferenciál v pomere 50 : 50. Elektromagnetická lamelová spojka je aj naďalej suchá, čo znamená, že dlhé túry s pretáčajúcimi kolesami si v teréne neužijete. To však od Outlanderu nebude väčšina jeho majiteľov ani žiadať.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD: Pokojný kovboj (2018, foto: Tomáš Kelement)

Systém varovania pred prekážkou funguje spoľahlivo a najmä často. Upozorňujúce pípanie vám bude občas aj liezť na nervy, systém je vyladený na včasné upozornenie a nemá rád ani tesnejšie predbiehanie. Na druhej strane vám Mitsubishi ponúka možnosť deaktivovať ho.

Pod kapotou úradoval atmosférický benzínový dvojliter, ktorý spolupracoval s bezstupňovou automatickou prevodovkou. Výhodou tohto agregátu je najmä tichá prevádzka a v prípade, že svoju pravú nohu budete kontrolovať, tak aj príjemná hladina priemernej spotreby paliva. Tá sa nám počas testu ustália na 8,5 l/100 km, čo je prijateľná hodnota.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD: Pokojný kovboj (2018, foto: Tomáš Kelement)

Vzhľadom na pokojný charakter auta nebude mať väčšina majiteľov problém danú spotrebu dodržať. Športovým chúťkam zrejme nepodľahne veľa vodičov, ak predsa, k dispozícii je šesť predvolených stupňov, ktoré na rozdiel od iných CVT prevodoviek radí prevodovka Outlanderu predsa len rýchlejšie, hoci ostrosť DSG od nej nemôžete očakávať. Stabilizačný systém môžete deaktivovať a užiť si tak zaprášené či šotolinové úseky ciest. Opäť to však nebude patriť medzi časté javy.

Najväčšou výhodou tohto modelu je kombinácia príjemného charakteru klasického benzínového agregátu, rodinného charakteru a v prípade limitovanej edície 100 rokov aj veľmi príjemnej ceny.


Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD (2018) - informačná tabuľka

Ak hľadáte auto s mierne vyššou prejazdnosťou v teréne, pokojnou benzínovou povahou a mimoriadne prijateľnou benzínovou cenovkou, tak Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC ním je!

Obchodné informácie
Cena 30 000
Značka Mitsubishi
Model Outlander
Model - Typ 2.0 MIVEC 4WD
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 695 mm
Šírka 1 810 mm
Výška 1 703 mm
Rázvor 2 670 mm
Objem palivovej nádrže 60 l
Prevádzková hmotnosť 1 600 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 463 l
Objem batožinového priestoru (max.)l 1 590 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov cc 1 998m3
Najvyšší výkon (k) 150
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 195
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 4 200
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,4 L
Emise 149 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 190
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 12,4