Citroën C3 PureTech 82 Shine – Svojský zvonka i zvnútra
Silný rok z pohľadu nástupu nových generácií malých áut neobišiel ani Citroën. Na trh uviedol tretiu generáciu svojho modelu C3, ktorého verziu PureTech 82 sme otestovali.
Vydané Text: František Bizoň
S novým Citroënom C3 sme sa pohybovali v rajóne, kam je prednostne určený, v meste a jeho okolí. Benzínový motor sa na krátkych jazdách ukázal vo výbornom svetle, rýchlo sa zohrial a výkon pekne dávkoval už v stredných otáčkach. Prekvapivo nízke sú otáčky pre maximum krútiaceho momentu, 118 N m pri 2 750 ot./min. Vodič si musí zvyknúť na krátko sprevodované prvé tri z piatich rýchlostných stupňov manuálnej prevodovky. Pre jazdu v hektickej mestskej doprave je to však prínosom, jednotka nás na zelenú svižne vytiahla na čelo kolóny, dvojka pomohla pri rýchlom predbiehaní na krátkej vzdialenosti. Naopak, na štvrtý a piaty prevodový stupeň sa dalo ísť veľmi dlho, kým si motor vypýtal vyšší stupeň, alebo stratil dych. Hodnotenie apetítu je podobné ako hodnotenie jazdných výkonov. V meste sme dosahovali veľmi dobrú spotrebu, na úrovni tabuľkových 5,7 l/100 km. Jazda na diaľnici bola poznačená zvukovou kulisou vyšších otáčok maloobjemového trojvalca a tiež spotrebou vyššou ako v mestskej premávke, pod šesť litrov sme sa skrátka nedostali. Zvonka je nová „cé-trojka“ svojská a s konkurenciou nezameniteľná. Nikto z nich nemá na bokoch plastové vankúšiky ani predné svetlá rozdelené do troch úrovní. Od hmloviek v čiernom spojleri po denné LED-kové nadväzujúce na chrómované lišty pod prednou kapotou. Čierne oplastovanie blatníkov, prahov i nárazníkov vytvára spolu so strechou inej farby ako zvyšok karosérie pocit robustnosti. A pritom je karoséria o 50 mm nižšia ako pri predchádzajúcej C3, naopak, na dĺžku narástla o 55 mm a na šírku o 21 mm. Výsledkom je originálne auto ideálne pre mesto.
Interiér je podobne svojský ako exteriér, tak ako to predurčil väčší brat Cactus C4. Palubná doska je jednoduchá, lebo všetko ovládanie sa rieši od prvého kroku cez dotykový displej s uhlopriečkou 7“. Nie je to celkom praktické, vodič totiž musí najskôr prstom trafiť ikonku, aby následne preladil rádio, nastavil teplotu, či telefonoval „bez rúk“. Priestorovo však nemôžeme „slovenskému“ Citroënu C3 z trnavského závodu PSA nič vyčítať. Z rázvoru 2 540 mm (+74 mm) vyťažil maximum.
Posed je dobrý, čalúnenie s výraznými bokmi sedákov a netuctovým dizajnom látky dáva komfort a pocit osobnej atmosféry. 300 litrov batožinového priestoru je slušným štandardom na malé auto.
TECHNICKÉ ÚDAJE
CITROËN C3 PURETECH 82 SHINE
Motor benzínový R3, 1 199 cm3
Výkon 60 kW (82 k) pri 5 750 ot./min
. Krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot./min.
Pohon a podvozok: Päťšstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie pseudo McPherson so stabilizátorom, vzadu torzná tyč es vinutými pružinami a teleskop. tlmičmi, brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové.
Pneumatiky 2205/55 R 16. Batožinový priestor 300 / 922 dm3
Rozmery: 3 996 × 1 749 × 1 474 mm, rázvor 2 540 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 112 / 1 550 kg, objem nádrže 45 l.
Najvyššia rýchlosť 168 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 14,9 s
Spotreba 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Emisie CO2 109 g/km
Cena/testované vozidlo 11 790 € / 13 690 €
Konkurenti: Škoda Fabia, Toyota Yaris, Hyundai i20
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.