Má to byť najväčšia udalosť autopriemyslu. Do troch rokov do EÚ dovezú 800-tisíc čínskych áut

Má to byť najväčšia udalosť autopriemyslu. Do troch rokov do EÚ dovezú 800-tisíc čínskych áut
Vydané  Text: 

Do roku 2025 by sa v Európe mohlo predávať až 800 000 áut vyrobených v Číne, väčšinou plne elektrických vozidiel, uvádza sa v analytickej štúdii spoločnosti PwC (zdrojvia). Takýto vývoj by premenil Európu na „čistého dovozcu automobilov“, uvádza PwC. Poukazuje na predpokladaný vývoj s prebytkom importu v roku 2025 v objeme viac ako 221 000 vozidiel. V roku 2015 Európa vyviezla približne 1,7 milióna vozidiel. Posun nastane, keď čínske značky zvýšia podiel na trhu a zároveň európske značky vyrábajú viac elektrických vozidiel v Číne, uvádza analytická spoločnosť. Z potenciálnych 800 000 áut vyrobených v Číne by asi 330 000 pochádzalo od západných výrobcov automobilov, ako sú Tesla, BMW a Renault Group, z ktorých všetky v súčasnosti vyvážajú elektrické vozidlá do Európy z Číny – platí to aj pre vozidlá ako Tesla Model 3BMW iX3 a Dacia Spring. Európski výrobcovia automobilov naďalej čelia problémom dodávateľského reťazca a sústreďujú sa na výrobu drahších (a menej početných) elektrických vozidiel v Európe. „Čínski výrobcovia na druhej strane optimalizovali a vyvinuli svoje produkty na domácom trhu, takže teraz do Európy prinášajú cenovo dostupné modely BEV, inovatívne technológie a nové koncepty,“ uviedol Kuhnert vo vyhlásení. Zároveň európski aj americkí výrobcovia čoraz viac presúvajú výrobu BEV do Číny.
BEV = battery electric vehicle, batériou poháňané elektrické vozidlo
Skoršie snahy čínskych značiek vstúpiť na európsky trh do značnej miery zlyhali, ale čínska odbornosť v oblasti plne elektrických vozidiel by tentoraz mohla predstavovať konkurenčnú výhodu. Príkladom, že ázijské automobilky si napokon vedia nájsť v Európe priestor na svoje podnikanie, sú práve prichádzajúce značky ako BYDVinFastORAWEY či Geely. Napokon, už dnes sú u nás veľmi úspešné značky ako Toyota, Lexus, Kia, Hyundai, Subaru či Mazda. PwC predpovedá, že čínske značky budú mať v Európe trhový podiel 3,8 až 7,9 percenta. V ďalšej nedávnej správe analytik elektrifikácie Matthias Schmidt uviedol, že tento rok sa v Európe pravdepodobne predá asi 200 000 vozidiel čínskych značiek, z toho asi 90 000 plne elektrických, 40 000 plug-in hybridov a zvyšok s konvenčným pohonom. V rovnakom čase budú západné značky vyvážať do Európy približne 100 000 plne elektrických vozidiel zo svojich čínskych výrobných závodov, uviedol v septembri Schmidt (zdroj).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé