Kam zmizli internetoví hrdinovia? Štatistika ukazuje výrazný nárast záujmu o elektrické a hybridné modely na Slovensku

Jazdených elektromobilov a hybridov je na trhu medziročne o takmer 7 % viac, celkovo pritom pribudlo len 1 % áut.
Vydané  Text: 

Ponuka ojazdených vozidiel na celom slovenskom trhu bola za prvých sedem mesiacov tohto roka približne o 4 tisíc áut väčšia ako v rovnakom období minulého roka a narástla tak medziročne o približne 1 percento. **Ponuka elektromobilov a hybridov sa však medziročne zvýšila o takmer 7 percent.** Na slovenskom sekundárnom trhu bolo v ponuke o 189 elektromobilov viac, počet hybridov sa medziročne navýšil o 43. Od januára do konca júna tak bolo celkovo v inzercii na Slovensku ponúkaných spolu 3 721 elektromobilov a hybridov. Vyplýva to z analýzy trhu Barometer, ktorú pravidelne realizuje spoločnosť AURES Holdings. *“Do aktuálneho diania na trhu s ojazdenými hybridnými a elektrickými vozidlami v prvej polovici tohto roka vstúpilo niekoľko faktorov. Po prvé – **vysoké ceny pohonných hmôt prinútili motoristov uvažovať o úspornejších alternatívach ku konvenčným spaľovacím automobilom** a po druhé – ponuka elektrických a hybridných modelov na trhu nových automobilov sa výrazne rozšírila, čo sa pochopiteľne s miernym oneskorením prenáša aj na sekundárny trh vozidiel. To je i jeden z dôvodov, prečo sú modely na alternatívne palivá mladšie a majú menší počet najazdených kilometrov v porovnaní s vlaňajškom. Otázkou je, ako sa zmení správanie sa zákazníkov v druhej polovici roka vzhľadom na enormný nárast cien elektriny, prípadne ako zareagujú na oznámenia niektorých prevádzkovateľov nabíjacích miest, ktorí doteraz bezplatné nabíjanie postupne spoplatnia,“* hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ spoločnosti AURES Holdings.
Hoci počet elektrických a hybridných vozidiel v inzertnej ponuke na Slovensku nepretržite rastie, stále tvoria len 1,1 % z celkového počtu ponúkaných ojazdených áut. Za 7 mesiacov ich bolo v ponuke 3 721, ale celková ponuka všetkých ojazdených vozidiel na trhu bola na čísle 335 100. **V rovnakom období minulého roka tvorili modely s alternatívnym pohonom 1,05 % z celkovej ponuky.** Kým vlani bola mediánová cena jazdených hybridov na úrovni 18 000 eur, teraz to už bolo 23 500. V prípade elektromobilov je nárast ešte markantnejší, a to z 22 000 eur na 33 490 eur. Hybridom stále úplne dominuje Toyota a jej luxusná značka Lexus, ktoré spolu obsadili 7 miest v prvej desiatke. V prípade elektrických vozidiel je prvá desiatka rozmanitejšia. Stále vedie BMW i3, ale značka Tesla s modelmi S a 3 sa umiestnila na druhom a štvrtom mieste, tretí je Nissan Leaf. Na druhej strane, napríklad Škoda Citigo iV, ktorá bola ešte vlani v popredí rebríčka, z TOP 10 úplne zmizla.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.