Magazín

Jeremy Clarkson odhalil najhoršie autá za minulý rok. Tieto kúsky by ste určite nečakali!

Najhoršie autá, Jeremy Clarkson

Jeden z najznámejších motoristických novinárov sveta, Jeremy Clarkson, zverejnil svoj zoznam najhorších áut za uplynulý rok. Clarksonove vyjadrenia na rôzne automobilky sú vždy pomerne kontroverzné a inak tomu nie je ani v prípade voľby najhorších áut. Medzi piatimi najhoršími kúskami sú aj zástupcovia značiek ako Cupra či dokonca vlajková loď Mercedes-Benz. Tak či onak, Clarksonov názor nemusí odrážať realitu či náš postoj k zmieneným vozidlám.

Genesis GV80

Jeremy Clarkson patrí ešte k starej škole a je nepochybne zvyknutý na autá s menším zastúpením elektroniky. Práve preto patrí Genesis GV80 medzi najhoršie autá, s ktorými sa podľa vlastných slov v roku 2021 stretol. Nepáčilo sa mu elektronicky riadené odpruženie či automatické navádzanie v jazdných pruhoch, ktoré podľa neho v úzkych uličkách krútilo kolesami len sem a tam.

Výhradu samozrejme mal aj k tradičnému riešeniu Európskej únie, ktoré prikazuje výrobcom automobilov opätovne zapnúť všetky bezpečnostné prvky po naštartovaní. Jeho vyjadrenie na toto mohutné SUV je: „Dokonca aj v režime Comfort toto auto jazdí ako ľahké lietadlo v tropickej búrke. Dvíha sa, krúti sa, kolíše sa aj na hladkých častiach asfaltu. Nie je to najnepohodlnejšie auto, aké som kedy šoféroval, keďže som jazdil aj na Nissane GT-R Nismo, ale je k tomu veľmi blízko!

Genesis GV80

Jeep Renegade Trailhawk 4xe

Clarksonovi sa vyslovene nepáčilo, že drsný vzhľad tohto malého Jeepu nebol absolútne podporený dobrými terénnymi schopnosťami a to, že zdieľa svoje pohonné ústrojenstvo s obyčajným FIAT 500X.

Je príliš drahý, nerafinovaný a jeho schopnosť zvládať sneh by sa dala opísať ako uvoľnenie čriev. Riadenie je nejasné, motor hrubý, prevodovka neustále zmätená a aerodynamický hluk je na smiech. Interiér vyzerá ako hudobné centrum Sanyo z konca 70. rokov."

Jeep Renegade Trailhawk 4xe

CUPRA Formentor

Za mňa pomerne prekvapivá voľba, nakoľko CUPRA Formentor považujem za jedno z najlepších áut na našom trhu. Avšak Clarksonovi sa na ňom nepáčilo hneď niekoľko vecí. Najväčšou slabinou mal byť interiér, ktorý vďaka niektorým použitým tvrdým plastom pôsobí trošku lacno. Taktiež obrazovka infotainmentu bola vraj veľmi nevyspytateľná.

Napriek tomu, že má Formentor pohon všetkých kolies a zvýšenú svetlú výšku podvozku, Clarkson ho nepovažuje za auto, ktoré by naplnil hospodárskymi vecami a vyrazil s ním na pole. Podľa jeho slov vraj Formentor nie je autom, ktoré by sa hodilo na každú úlohu.

Tu mu však musím trošku oponovať. Aj keď Formentor je crossoverom s pohonom všetkých štyroch kolies, na trhu existuje nespočetné množstvo obrovských SUV či offroadov, ktoré sú skôr určené istej skupinke mestských ľudí, než poľnohospodárom. A sú to dokonca aj autá vyrábané na Britských ostrovoch.

Cupra Formentor

Mercedes-Benz triedy S

Kontroverzné tvrdenia Jeremyho Clarksona s v tomto bode zoznamu prejavili naplno. Trieda S patrí medzi najluxusnejšie a technologicky najvyspelejšie autá na trhu a preto sú Clarksonove slová trošku prehnané.

Nepáči sa mu, že luxusný interiér je príliš zložitý a popretkávaný veľkým množstvom obrazoviek. Namiesto toho, aby bola trieda S luxusným majákom, je podľa Clarksona len náložou elektronického „flimflamu“.

Už po veľmi krátkom čase som si vypestoval nenávisť voči tomuto autu a to som sa ešte neponoril do jeho riadiacich systémov, ktoré sú zobrazované na obrazovke o veľkosti priemerného televízora. Infotainment rozhodne nemôžete ovládať v pohybe, pretože ak sa o to pokúsite, určite havarujete.

Mercedes-Benz však nie je jedinou automobilkou, ktorá razí cestu digitalizácie. Práve logické ovládanie infotainmentu je práve silnou stránkou tejto značky. Sú totiž výrobcovia, ktorí veľké displeje používajú len preto, že je to aktuálne cool.

Mercedes-Benz triedy S

Land Rover Defender Hard Top

Prémiové auto prerobené do praktickej podoby nemusí byť vždy ideálna voľba. Clarkson dokonca spochybnil všetky praktické stránky tohto modelu. Podľa neho bolo bočné otváranie zadných dverí nepraktické a priestor v zadnej časti vyplnený množstvom krehkých plastových častí, ktoré vraj znemožňovali surové zaobchádzanie s autom.

Myslím, že ak by som nejaký Land Rover Defender Hard Top mal, chcel by som sa ho čo najskôr zbaviť a mať späť svoj starý Range Rover!

Land Rover Defender Hard Top