Magazín

Kia zverejnila podrobnosti o tom, ako sa používa jej EV6: 528 km na jedno nabitie a 80% za 18 minút

  • Dojazd 528 km na jedno nabitie, ktorým sa môže pochváliť model EV6, je jedným z najlepších elektrických dojazdov na trhu
  • Ultra-rýchle nabíjanie 800 V: nabitie z 10% na 80% za 18 minút podporuje nabíjacia infraštruktúra spoločností Ionity a Digital Charging Solutions
  • Prvý systém viacnásobného nabíjania na svete schopný rýchleho nabíjania pri 800 V a 400 V
  • Globálna modulárna platforma pre elektrické vozidlá (E-GMP) umožnila vznik prvotriedneho priestranného interiéru
  • Vďaka obojsmernému akumulátoru je možné použiť model EV6 aj na nabíjanie domácich spotrebičov a iných elektrických vozidiel

Model EV6 od spoločnosti Kia odstránil prekážky, ktoré bránili mnohým vodičom prejsť na elektrický pohon. Ako prvé špecializované elektrické vozidlo značky Kia ponúka rýchle nabíjanie, pôsobivo dlhý dojazd a najlepší vnútorný priestor v segmente. Poslúži dokonca aj ako prenosný zdroj energie na nabíjanie elektrických spotrebičov alebo iných elektrických vozidiel. Model EV6 je navrhnutý tak, aby zvonka i zvnútra poskytoval ten najlepší zážitok, aký dokáže ponúknuť elektromobil, vďaka čomu je jeho vlastníctvo rovnako pohodlné ako v prípade vozidla so spaľovacím motorom – a k tomu všetkému má menej negatívny vplyv na životné prostredie.

Kia EV6

Prečítajte si aj:


NOVÁ KIA CEED: Čo sa zmenilo, kedy sa začne vyrábať na Slovensku a za koľko?

ERIK STRÍŽ


Nový zážitok z elektrifikácie

Model Kia EV6 je postavený na novej globálnej modulárnej platforme E-GMP, ktorá je určená výhradne pre elektrické vozidlá. Architektúra E-GMP zaručuje, že model EV6 poskytne nový zážitok z elektrifikácie vďaka výbornému jazdnému výkonu, ultra-rýchlemu nabíjaniu, dlhšiemu dojazdu a vyššej miere bezpečnosti.

Platforma E-GMP tiež zaisťuje, že model EV6 napriek kompaktným vonkajším rozmerom ponúka aj prvotriedny priestor vo vnútri. Rázvor kolies 2,9 m spolu s minimálnym predným a zadným previsom vytvárajú v kabíne priestor, ktorý je podobný veľkosti interiéru vozidiel z väčších segmentov. Výnimočne veľkorysý priestor na nohy 1 078 mm vpredu a 990 mm vzadu zaisťuje všetkým cestujúcim dostatok pohodlia.

Zažeňte obavy, či budete mať kde nabiť vozidlo – je tu systém viacnásobného vysokorýchlostného nabíjania Model EV6 predstavuje prvý systém viacnásobného vysokorýchlostného nabíjania na svete, ktorý poskytuje jeho vodičom prístup k širšej nabíjacej infraštruktúre. Viacnásobné vysokorýchlostné nabíjanie znamená, že systém je kompatibilný s ultra-rýchlym nabíjaním 800 V aj s bežnejšie používaným rýchlym nabíjaním 400 V bez toho, aby ste potrebovali špeciálny adaptér alebo prídavnú palubnú nabíjačku.

Nabíjačka 800 V dodáva prúd priamo do akumulátora ultra-vysokou rýchlosťou a nabije ho z 10% kapacity na 80% už za 18 minút pri maximálnom výkone 239 kW. Keď sa zastavíte na nabíjačke 400 V, vozidlo EV6 pomocou elektromotora a meniča napätia premení prúd s napätím 400 V, ktorý vychádza z nabíjacej stanice, na prúd s napätím 800 V, aby mohlo nabíjať akumulátor s maximálnym výkonom, aký nabíjačka poskytuje.

Kia EV6

Prečítajte si aj:


Bude nová KIA SPORTAGE aj 7-miestna? Pozrite sa do interiéru európskej verzie

Redakcia (s)


Najlepší dojazd na trhu

Spoločnosť Kia zvýšila štandard dojazdu kombináciou architektúry E-GMP, výkonovej elektroniky a dizajnu, vďaka ktorým sa model EV6 vyznačuje jedným z najlepších elektrických dojazdov na trhu.

Kia EV6 je v ponuke z možnosťou výberu plne elektrických konfigurácií pohonnej sústavy s nulovými emisiami, vrátane vysokonapäťového akumulátora pre štandardný dojazd (58 kWh) a dlhý dojazd (77,4 kWh). Homologizované hodnoty WLTP potvrdzujú, že model EV6 s pohonom zadných kolies a výkonom 77,4 kWh dokáže v kombinovanom cykle prejsť až 528 kilometrov (kombinovaná spotreba elektrickej energie 16,5 kWh/100 km), čo je približne ako vzdialenosť zo Ženevy do Paríža na jedno nabitie. Menej častým nabíjaním sa tak eliminuje jedna z najzávažnejších prekážok vlastníctva elektrického vozidla.

Výborný dojazd má aj model EV6 s pohonom všetkých kolies – až 506 km v kombinovanom cykle WLTP. Spotreba elektrickej energie v kombinácii s týmto pohonom je len 17,2 kWh/100 km.

Keď má Kia EV6 nízku hladinu nabitia akumulátora, oznámi to vodičovi a pomocou dynamických bodov na mape (POI) a stavu aktuálnej dostupnosti navedie vodiča k najbližšej nabíjacej stanici za pomoci navigačného systému vozidla.

Kia EV6

Prečítajte si aj:


Lacné malé auto s automatom: je toto splnený sen mladých? Test Kia Rio 1.0 T-GDi DCT

ERIK STRÍŽ


Prenosný zdroj energie

Spoločnosť Kia vyvinula integrovanú riadiacu jednotku nabíjania (ICCU), ktorá riadi zabudované obojsmerné nabíjačky, a systém riadenia nabíjania vozidla (VCMS). Jednotka ICCU umožňuje prenos 3,6 kW energie z akumulátora vozidla do iných zariadení. Táto funkcia nabíjania z vozidla (V2L, z angl. vehicle to load) umožňuje cestujúcim nabíjať na cestách rôzne elektrické zariadenia, napríklad laptop alebo domáce spotrebiče, pomocou vonkajšieho párovacieho konektora V2L.

Možné je aj nabíjanie medzi vozidlami (V2V, z angl. vehicle to vehicle), v rámci ktorého je možný prenos energie do iného elektrického vozidla, napríklad v prípade núdze, pomocou nabíjačky integrovanej do nabíjacieho kábla (ICCB) a párovacieho konektora V2L. Vlastný akumulátor modelu Kia EV6 sa ušetrí tak, že stav jeho nabitia neklesne pod hranicu 20% – v prípade jej dosiahnutia by sa nabíjanie V2V zrušilo.

Každá z dôsledne navrhnutých inovácií, ktoré sú k dispozícii na modeli EV6, bola vyvinutá s cieľom uľahčiť používanie, zaistiť intuitívnu funkčnosť a sprístupniť vlastníctvo elektrického vozidla širšej verejnosti ako reálnu alternatívu.

Kia EV6 GT (2022)

Prečítajte si aj:


Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá