AKTUÁLNE: Naozaj od zajtra končia nálepky TK, EK a KO? A musíme ich zo svojich áut odstraňovať?

Mnohých z vás zaujímalo, ako to bude s nálepkami, ktoré musí mať takmer každé vozidlo nalepené na čelnom skle. Zisťovali sme to za vás a môžeme povedať, že je rozhodnuté. Takto to bude s nálepkami TK, EK a KO po 1.7.2021.
Vydané  Text: 

Mnohých z vás v poslednej dobe zaujímajú zmeny, ktoré nastanú po 1.7.2021. Tie sa majú týkať predovšetkým **odstránenia nálepiek TK, EK a KO**, ktoré sa na autá po úspešnej skúške lepili. Najnovšie zmeny v zákone č. 106/2018 Z. z. a v nadväzujúcich predpisoch hovoria jasne. Bude teda po tomto dátume potreba mať na aute tieto, dnes už zbytočné, nálepky? Hneď na úvod potvdzujeme, že **od 1.7.2021 sa končí používanie nálepiek technickej kontroly, emisnej kontroly a kontroly originality**. Nálepky sa od tohto dátumu prestanú vydávať a lepiť na autá, ktoré úspešne prešli pravidelnou povinnou kontrolou technického stavu a emisií alebo kontrolou originality vozidla. **Zároveň ich kontrolné úrady prestanú od prevádzkovateľa a majiteľa vozidla vyžadovať.** ### Musím ich mať na okne stále? Konkrétne posledná veta vyššie uvedeného odstavca je pre mnohých ľudí zmätočná. Preto sme zisťovali ako to je, v prípade, že ste technickú kontrolu, emisnú kontrolu alebo kontrolu originality absolvovali v posledných dňoch.

Čo hovorí zákon na fajčenie za volantom? Toto vás môže vyjsť draho…

Zisťovali sme, čo hrozí vodičom vtedy, keď vyhodia ohorok cigarety z auta. Mnohí si to ani neuvedomujú, no takýmto správaním si môžu poriadne zavariť.

Zo stanoviska, ktoré sme dostali od [TESTEK](https://www.testek.sk/?lang=sk&menuid=270) vyplýva, že **nálepky si môžete z auta odstrániť**. Príslušníci kontrolných úradov ich už viac nebudú po vás vyžadovať a tým pádom sú na okne zbytočné. Okrem toho, že dochádza k odstráneniu nálepiek, dochádza aj k zmenám, ktoré sa týkajú priamo staníc technickej kontroly. **Do 30.6.2021 bol prístup do informačného systému technických kontrol plne hradený práve z týchto nálepiek. Od 1.7.2021 však príde k zmene. Po novom sa bude zápis do tohto systému spoplatňovať priamo**. Na konečného spotrebiteľa, teda majiteľa vozidla, by však takéto spoplatnenie informačného systému nemalo mať žiadny dopad. Systém bol spoplatnený stále, jeho prístup pre jednotlivé stanice technickej kontroly bol plne hradený z nákupu nálepiek. Fakturácia za používanie systému bude prebiehať vždy ku koncu mesiaca. ### TK, EK a KO sú stále povinné Ak si však myslíte, že tým, že si odstránite nálepky z auta, sa pre vás povinnosť navštíviť technickú alebo emisnú kontrolu v zákonom stanovených intervaloch končí, ste na omyle. Všetko pokračuje tak ako doteraz. Príslušníci kontrolných úradov budú mať **prístup ku kompletnej histórii vozidla** cez informačný systém tak, ako to bolo aj doteraz. Odstránenie nálepiek má slúžiť len k **zefektívneniu práce STK** a taktiež k zrušeniu zbytočných nákladov, ktoré výrobou týchto nálepiek vznikali.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.