Rozhodujú o emisných normách, no bez lietadla nezvládnu ani cestu ako z Bratislavy do Košíc!

Prečítajte si komentár Petra Orosza:
Vydané  Text: 

Britský internetový portál The Independent vyvolal pred niekoľkými dňami vášnivú diskusiu, ktorá sa týkala vládnej cesty tamojšieho premiéra, Borisa Johnsona. **Na približne 400 kilometrov dlhú cestu, ktorá sa za bežných okolností dá zvládnuť autom či vlakom, si Boris Johnson vybral azda najmenej ekologickú formu dopravy.** Na tom by nebolo nič zvláštne, keby jednou z priorít summitu nebola diskusia o klimatickej zmene. Kritiku si vyslúžil aj od kolegov v parlamente, a to konkrétne od tieňového ministra životného prostredia, ktorý na sociálnej sieti Twitter napísal: *„To je jednoducho sprosté. Medzi Washingtonom a Tokiom síce žiadna vlaková trať nie je, ale medzi Cornwallom a Londýnom by sa určite nejaká našla. Choďte vlakom, pán premiér.“* K tomuto vyjadreniu sa pripojila aj Green Party (strana zelených), podľa nej je *„veľký rozdiel medzi tým, ako o životnom prostredí Boris hovorí a ako k nemu pristupuje.“* Nejde pritom len o politické strany, ktoré tento krok britského premiéra kritizovali. Pridali sa aj vplyvné osobnosti či bežní ľudia, ktorým sa pokrytectvo zo strany vládnych elít jednoducho nepáči. ### ELEKTROMOBIL IM NEVONIA Musíme súhlasiť, že ak to so znižovaním emisií niekto myslí aspoň trochu úprimne, prenajať si poloprázdne prúdové lietadlo na vnútroštátnu služobnú cestu nie v poriadku. Podobne na tom sú aj summity Európskej rady, keď **lídri krajín EÚ prilietavajú do Bruselu na vládnych špeciáloch a následne uzatvárajú nekompromisné klimatické dohody.** Tieto summity sú pritom zárodkom ďalších opatrení, ktoré sa dotknú každého občana v Európe. Ako príklad môžeme použiť čoraz prísnejšie emisné normy pre výrobcov automobilov, diskrimináciu spaľovacích motorov a neprirodzený tlak na predaj elektromobilov. **Bolo by fér, keby si európski lídri na vlastnej koži vyskúšali alternatívnu formu dopravy, ktorú presadzujú.** Sami sme zvedaví, ako by reagovali na zdĺhavú jazdu elektromobilom do Bruselu, prípadne vlakom. **Vyskúšali by si časté zastávky na nabíjacích staniciach,** všimli by si obmedzenia súčasnej infraštruktúry alebo by museli zápasiť so zlou nadväznosťou jednotlivých vlakových spojov. Žiaľ, v súčasnosti je ekologická doprava menej pohodlná a časovo náročnejšia než lietadlo alebo klasické auto s naftovým motorom pod kapotou. **Veríme, že vlastná skúsenosť by lídrom pomohla uvedomiť si súčasné obmedzenia,** prípadne ich motivovala podporiť systémové budovanie infraštruktúry tak, aby znižovanie emisií nebolo len o kompromisoch.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.