Magazín

Plánuje Volkswagen vstup do Formula 1? „Šanca tu je“, ozýva sa z Wolfsburgu

Porsche, Audi, Volkswagen, Formula 1

Kráľovna motoršportu v súčasnosti prechádza ťažkým obdobím. Od budúcej sezóny by sa mala do úzadia výrobcov motorov stiahnuť japonská Honda. Bojové pole sa tak vo všeobecnosti zmenší na 3 kľúčové značky plus Red Bull, ktorý by mal priniesť svoj vlastný motor. Tradičné Ferrari bude súperiť proti nezastaviteľnému Mercedesu a nevýraznému Renaultu. Od roku 2025 však najprestížnejšie motoristické závody čakajú viaceré zmeny.

Tieto zmeny by mohli mať z následok prilákanie viacerých veľkých výrobcov do seriálu F1. Rok 2025 prinesie nové regulácie, ktoré sa dotknú predovšetkým pohonných jednotiek. Zatiaľ sa hovorí o tom, že každý monopost by mal byť počas závodu CO2 neutrálny. V praxi to znamená, že by sme sa mali dočkať väčšej elektrifikácie a najmä príchodu nových druhov palív. Už rok 2021 mal byť akýmsi zlomovým momentom pre Formula 1, avšak aktuálna situácia vo svete tieto zmeny o rok posunula.

Takže, aké očakávania máme do roku 2025. FIA sa už dlho snaží do F1 prilákať viacero tradičných automobiliek. Avšak počiatočné náklady na vstup do seriálu sú momentálne nastavené príliš vysoko na to, aby boli pre výrobcov lákavé. Práve rok 2025, ktorý má okrem iného priniesť aj prísny finančný strop by to mal zmeniť.

Prilákať by to mohlo aj také automobilky ako je Volkswagen. Športový riaditeľ Porsche Fritz Enzinger hovorí, že v skupine VW sa momentálne diskutuje o nových predpisoch pre sezónu 2025. Bližšie však nepotvrdil či má koncern záujem o vstup alebo nie. Každopádne niečo naznačil: „V skupine sa momentálne sústreďujeme na série ako WEC či Formula E. V zásade ale prehodnocujeme vývoj vo všetkých globálne relevantných závodných sériách.“

Porsche, Audi, Volkswagen, Formula 1
Športový riaditeľ Porsche Fritz Enzinger

Tým jasne potvrdil záujem koncernu o vstup do niektorej zo svetových motoristických sérií. Zároveň Enzinger dodáva, že pre VW je pri rozhodovaní kľúčových niekoľko faktorov: „Nové predpisy, ktoré sa týkajú motorov prídu až v roku 2025. Paralelne so zavedením nových e-palív je predpoklad toho, že závody budú CO2 neutrálne. Okrem toho sa uvažuje aj o finančnom strope.“

Podľa neho je práve finančný strop kľúčový k tomu, aby mohla do série vstúpiť akákoľvek nová značka. Ďalej uvádza, že koncern Volkswagen naďalej situáciu sleduje a momentálne nič nevyvracia. Koncern by v súčasnosti ešte nemal byť zapojený do aktívnych diskusií s FIA a Formula 1. Jeho vstup do série je podmienený práve novými pravidlami. Až po ich zavedení sa vo Wolfsburgu bude uvažovať aj o možnosti štartu v Formula 1.

Tu sa ale naskytuje ďalšia otázka. Aká značka koncernu by sa na okruhy hodila najviac? V motoršporte je aktuálne najúspešnejšie Porsche. Táto značka je však spojená primárne s vytrvalostnými závodmi, v ktorých viac-menej dominuje. Ďalšou značkou z globálneho hľadiska, ktorá má korene v motoršporte je Audi. Audi prichádza do úvahy hneď z ďalšieho dôvodu. Menšia marketingová vojna, ktorú značka vedie s Mercedesom by mohla mať pozitívny vplyv aj na marketing Formula 1.

Porsche, Audi, Volkswagen, Formula 1
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.