Magazín

Toto sú najlepšie autá, ktoré sme testovali v roku 2020! Pozrite si výber redaktorov

Toto sú najlepšie autá, ktoré sme testovali v roku 2020!

Rok 2020 bol pre nás všetkých veľmi zvláštny. Napriek tomu priniesol množstvo nových vozidiel, ktoré sme pre vás napriek neľahkej situácii vyskúšali, nafotili a podrobne popísali na stránkach tohto časopisu. Prinášame vám sumár tých noviniek, ktoré nám najviac utkveli v pamäti. Či už preto, lebo boli najrýchlejšie a najdokonalejšie, alebo preto, lebo nám s nimi skrátka bolo dobre, alebo nás niečím prekvapili.

Spomenuté testy si môžete prečítať aj u nás na webe vďaka elektronickému predplatnému časopisu Auto motor a šport, s ktorým si odomknete všetky čísla za rok 2020! Vyskúšajte cenovo výhodný prístup k prémiovému obsahu TU!

Na čo spomína Juraj Hrivnák:

Lexus RC-F Track Edition

číslo: 01/2020

Motor. Práve atmosférický päťlitrový osemvalec obsahuje prvé tri priečky medzi dôvodmi, prečo je toto auto výnimočné. Jeho melodický zvuk gradujúci do maniakálneho crescenda pri 7 200 otáčkach vám postaví všetky chlpy na tele do pozoru. To, že v nízkych otáčkach motor nemá veľa sily, je vedľajšie. Inak si o 55 kg odľahčený Lexus získal rešpekt aj tým, ako dokázal kombinovať okruhové zameranie s úžasnou schopnosťou premeniť sa na jedno z najpríjemnejších GT, aké si viete predstaviť.

Kia Ceed GT

číslo: 04/2020

Nečakané, však? Kia Ceed GT však ukazuje, že dokonalé zladenie všetkých komponentov je dôležitejšie, než absolútne číslo strhávajúce na seba všetku pozornosť. A veru, motor 1.6 T-GDi s výkonom 150 kW (204 k) je dokonale zladený s prevodovkou, podvozkom a s brzdami tak, aby ste si toto auto dokázali užiť naplno a na akejkoľvek kľukatej okreske, pritom Ceed GT môžete používať každý deň bez kompromisu v komforte. Je to hrdina všedných dní, okorenený aktívnou klapkou vo výfuku.

KIA Ceed GT a KIA ProCeed (2019, Paríž 2018)
KIA Ceed GT (ročník 2019, Paríž 2018)

Hyundai i30 N Project C

Tento test v časopise nenájdete, ale má tu miesto. Hyundai i30 N Project C je totiž auto, ktoré sa zaslúžilo o dobrú vec. O jediný nový exemplár na Slovensku sa súťažilo, pričom výťažok zo súťaže dostala nezisková organizácia Nie rakovine. My sme ho ako jedni z mála testovali, aby sme potenciálnemu kupcovi dokázali, že to auto stojí za to. A veru, karbónom ozdobený, odľahčený a upravený Hyundai i30 N Project C je skvelé auto nezávisle od výkonovej kategórie. Zážitok za volantom zaručený!

TEST: Hyundai i30 N Project C

Ford Ranger Raptor

číslo: 07/2020

Trochu iná káva, než obyčajne pijem. Ale musím sa priznať, že som fanúšik extrémne dobrých podvozkov a Ford Ranger Raptor ma svojimi tlmičmi FOX ma šokoval tým, ako si dokázal doslova podmaniť hocičo, čo sa ocitlo pod jeho kolesami. A popri tom to bol najluxusnejší a najpohodlnejší pick-up, aký som kedy šoféroval. Od toho momentu som chcel dať tlmiče FOX na všetko, vrátane domácich spotrebičov.

Ford Ranger Raptor

Land Rover Defender

číslo: 08-09/2020

Defender si ma získal obrovskou charizmou. Umne skĺbil svoje historicky charakteristické dizajnové črty s podvozkom, ktorý zvládne v teréne viac než ja, ale pritom sa na spevnenej ceste správa ako absolútny džentlmen. Je jedno z mála moderných áut, ktoré má nápad a ozajstnú, nesilenú originalitu.

BMW M2 Competition

číslo: 11/2020

Napriek automatu a preplňovanému motoru mi poskytla jeden z najčistejších jazdných zážitkov. Dokonale vyvážené šasi, jedno jediné nastavenie podvozka a kompaktné rozmery robia z M2 Competition auto, ktoré dostanete do ruky po pár metroch. A najradšej by ste ho nikdy nepustili. S M2 Competition som prešiel pol Slovenska a neľutujem ani jedno euro, ktoré som do nej natankoval. Geniálna mašina.

BMW M2 Competition

Honda e

číslo: 08-09/2020

Ňuňuňu! Treba povedať viac? Treba. Honda e je presne to, čo si predstavujem pod dokonalým mestským elektromobilom. Má neodolateľný dizajn, nápaditý interiér, je extrémne obratná, rýchla a má zadný náhon. Nevýhoda? Je dosť drahá. Ale nepoznám jediného človeka, ktorému by sa nepáčila.

TEST Honda e (2020)

Volkswagen ID.3

číslo: 12/2020

Ďalší elektromobil, ktorý stojí za zmienku. Nie je dokonalý, ale cenou, dojazdom, výbavou a priestrannosťou patrí medzi najvšestrannejšie. Zadný náhon a výkon 150 kW (204 k) vás navyše dokážu oprieť do sedadla tak, že si to zapamätáte. Výborný podvozok dokáže navyše všetok tento výkon využiť.

TEST Volkswagen ID.3 1st. edition

Čo sa páčilo Petrovi Oroszovi:

Škoda Octavia

číslo: 05/2020

Škodu Octavia považujem za ľudový Mercedes – je veľká, moderná a komfortná. Navyše má toľko pohonov a verzií (RS, iV, CNG), že si ju vie vyskladať naozaj každý. Veľkým plusom sú príplatkové Matrix LED svetlomety, ktoré sú v tejto triede ešte stále ojedinelé.

Renault Clio

číslo: 12/2020

Clio bolo pre mňa obrovské prekvapenie. Krásny dizajn, vynikajúce športové sedadlá a najkvalitnejší interiér spomedzi malých áut dopĺňali neuveriteľne vyspelé jazdné vlastnosti a skvelé odhlučnenie. S Cliom som mal nutkanie porušiť zákaz vychádzania. Je to naozaj univerzálne auto aj na dlhšie trasy pre pár alebo mladé rodiny.

Alfa Romeo Giulia Veloce

číslo: 02/2020

Giulia je auto, ktoré na rozdiel od iných zanecháva nezabudnuteľný dojem. Ak automobil nepovažujete len za prostý dopravný prostriedok, radi šoférujete a tešíte sa z každej zákruty, Alfa Romeo Giulia Veloce je práve pre vás. A v porovnaní so staršími modelmi tejto značky sa počet kompromisov súvisiacich s vlastnením tohto auta radikálne znížil. Kúpou tohto auta tak uspokojíte nielen svoje srdce, ale aj obe mozgové hemisféry.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Z čoho sa tešil Martin Šebesta:

Mercedes-Benz EQC

číslo: 01/2020

Testovať elektromobil v zime je vždy veľká výzva. Doteraz všetky pohoreli na šialene skrátenom dojazde a na tom, že ak ste nechceli v kuse nabíjať, museli ste sa zriecť kúrenia. Mercedes je však Mercedes a keď predstavil prvý model elektrickej značky EQ, dal si záležať. S týmto takmer SUV môže urobiť dieru do sveta. Teda, ak ho záujemcovia budú mať kde nabíjať. Potom si užijú jeho komfort ticha, drvivé elektrické zrýchlenie a veľký vnútorný priestor. A pokojne aj v zime.

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Subaru Forester

číslo: 02/2020

Japonská automobilka vie vždy potešiť svojou originalitou. A potvrdil to aj nový Forester. Nemusí to byť po všetkých stránkach najlepšie auto v kategórii. Ale má niečo, čím si vás získa. Možno maximálnou možnou bezpečnosťou? Možno stálym pohonom všetkých kolies? Výnimočným motorom boxer? Obrovským vnútorným priestorom? Sám neviem. Ale vždy, keď je tá možnosť, tak si do Forestera rád sadnem. Odporúčam to aj vám.

Subaru Forester e-Boxer 2020

Mercedes-AMG GLE 53

číslo:05/2020

Model GLE patrí medzi to najlepšie, čo môžete v segmente SUV dostať. Jeho vnútorný priestor, bezpečnostná a komfortná výbava a po novom aj priechodnosť terénom ho stavajú na úroveň univerzála v mnohých oblastiach. A prečo verzia AMG 53? Lebo je dostatočne živá, jej spotreba vás nezruinuje a pokiaľ chcete benzínový motor, tak má lepšie jazdné vlastnosti ako verzia 450.

Mercedes-Benz GLE 350 de

Indian Roadmaster

číslo: 12/2020 Tento rok sme vo veľkom rozbehli testy motocyklov, ktoré prinášame v každom čísle. A nadviazali sme spoluprácu so značkou Indian. Osobne ma ich motocykle nadchli. Dizajnom, kvalitou spracovania, poctivou strojárinou a vyspelými technológiami. Na nič sa nehrajú a robia poctivé motocykle. A prečo práve Roadmaster? Lebo je neskutočne pohodlný, dobre vyzerá, ťah mu nechýba v žiadnych otáčkach a dokážete s ním spraviť stovky kilometrov. A to od motocykla požadujem.

TEST Indian Roadmaster

Ford Mustang Cabrio

číslo: 10/2020

Och, to bolo štýlu! Mustang ma dokázal presvedčiť, že s 5-litrovým motorom V8 a skladacou strechou je ten správny spoločník na pohodové a uvoľnené potulovanie sa svetom. A keď poviete, dokáže pustiť všetky kone a je z toho veselé rodeo. S Mustangom som najazdil približne 1 000 kilometrov po celom Slovensku a aj vďaka nemu mal cestopis s ním nesmiernu šťavu.

Cestopis Ford Mustang Convertible na cestách II. Triedy

Mercedes-Benz E 300 de 4Matic

číslo: 12/2020

Opäť Mercedes? Nuž, keď je to raz značka, ktorá udáva trendy, tak sa s tým nedá nič robiť. Ich kombinácia elektrického pohonu a naftového motora ma chytila za srdce. Ak pravidelne nabíjate a v meste využívate elektrický pohon, dostanete sa na spotrebu, o ktorej by ste pred pár rokmi ani nesnívali. Len škoda, že batérie zaberajú veľkú časť batožinového priestoru. Za odvahu a technické riešenie si však Stuttgart zaslúži klobúk dolu.

Mercedes Benz Triedy E (Facelift) 2020