Toto sú najlepšie autá, ktoré sme testovali v roku 2020! Pozrite si výber redaktorov

Rok 2020 bol pre nás všetkých veľmi zvláštny. Napriek tomu priniesol množstvo nových vozidiel, ktoré sme pre vás napriek neľahkej situácii vyskúšali, nafotili a podrobne popísali na stránkach tohto časopisu. **Prinášame vám sumár tých noviniek, ktoré nám najviac utkveli v pamäti.** Či už preto, lebo boli najrýchlejšie a najdokonalejšie, alebo preto, lebo nám s nimi skrátka bolo dobre,… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Rok 2020 bol pre nás všetkých veľmi zvláštny. Napriek tomu priniesol množstvo nových vozidiel, ktoré sme pre vás napriek neľahkej situácii vyskúšali, nafotili a podrobne popísali na stránkach tohto časopisu. **Prinášame vám sumár tých noviniek, ktoré nám najviac utkveli v pamäti.** Či už preto, lebo boli najrýchlejšie a najdokonalejšie, alebo preto, lebo nám s nimi skrátka bolo dobre, alebo nás niečím prekvapili. Spomenuté testy si môžete prečítať aj u nás na webe vďaka elektronickému predplatnému časopisu Auto motor a šport, s ktorým si odomknete všetky čísla za rok 2020! Vyskúšajte cenovo výhodný prístup k prémiovému obsahu [TU!](https://www.autoviny.sk/info/121041/predplatne-auto-motor-a-sport) ### Na čo spomína Juraj Hrivnák: #### Lexus RC-F Track Edition číslo: 01/2020 Motor. Práve atmosférický päťlitrový osemvalec obsahuje prvé tri priečky medzi dôvodmi, prečo je toto auto výnimočné. Jeho melodický zvuk gradujúci do maniakálneho crescenda pri 7 200 otáčkach vám postaví všetky chlpy na tele do pozoru. To, že v nízkych otáčkach motor nemá veľa sily, je vedľajšie. Inak si o 55 kg odľahčený Lexus získal rešpekt aj tým, ako dokázal kombinovať okruhové zameranie s úžasnou schopnosťou premeniť sa na jedno z najpríjemnejších GT, aké si viete predstaviť. #### Kia Ceed GT číslo: 04/2020 Nečakané, však? Kia Ceed GT však ukazuje, že dokonalé zladenie všetkých komponentov je dôležitejšie, než absolútne číslo strhávajúce na seba všetku pozornosť. A veru, motor 1.6 T-GDi s výkonom 150 kW (204 k) je dokonale zladený s prevodovkou, podvozkom a s brzdami tak, aby ste si toto auto dokázali užiť naplno a na akejkoľvek kľukatej okreske, pritom Ceed GT môžete používať každý deň bez kompromisu v komforte. Je to hrdina všedných dní, okorenený aktívnou klapkou vo výfuku.
KIA Ceed GT (ročník 2019, Paríž 2018)
#### Hyundai i30 N Project C Tento test v časopise nenájdete, ale má tu miesto. Hyundai i30 N Project C je totiž auto, ktoré sa zaslúžilo o dobrú vec. O jediný nový exemplár na Slovensku sa súťažilo, pričom výťažok zo súťaže dostala nezisková organizácia Nie rakovine. My sme ho ako jedni z mála testovali, aby sme potenciálnemu kupcovi dokázali, že to auto stojí za to. A veru, karbónom ozdobený, odľahčený a upravený Hyundai i30 N Project C je skvelé auto nezávisle od výkonovej kategórie. Zážitok za volantom zaručený!
#### Ford Ranger Raptor číslo: 07/2020 Trochu iná káva, než obyčajne pijem. Ale musím sa priznať, že som fanúšik extrémne dobrých podvozkov a Ford Ranger Raptor ma svojimi tlmičmi FOX ma šokoval tým, ako si dokázal doslova podmaniť hocičo, čo sa ocitlo pod jeho kolesami. A popri tom to bol najluxusnejší a najpohodlnejší pick-up, aký som kedy šoféroval. Od toho momentu som chcel dať tlmiče FOX na všetko, vrátane domácich spotrebičov.
#### Land Rover Defender číslo: 08-09/2020 Defender si ma získal obrovskou charizmou. Umne skĺbil svoje historicky charakteristické dizajnové črty s podvozkom, ktorý zvládne v teréne viac než ja, ale pritom sa na spevnenej ceste správa ako absolútny džentlmen. Je jedno z mála moderných áut, ktoré má nápad a ozajstnú, nesilenú originalitu. #### BMW M2 Competition číslo: 11/2020 Napriek automatu a preplňovanému motoru mi poskytla jeden z najčistejších jazdných zážitkov. Dokonale vyvážené šasi, jedno jediné nastavenie podvozka a kompaktné rozmery robia z M2 Competition auto, ktoré dostanete do ruky po pár metroch. A najradšej by ste ho nikdy nepustili. S M2 Competition som prešiel pol Slovenska a neľutujem ani jedno euro, ktoré som do nej natankoval. Geniálna mašina.
#### Honda e číslo: 08-09/2020 Ňuňuňu! Treba povedať viac? Treba. Honda e je presne to, čo si predstavujem pod dokonalým mestským elektromobilom. Má neodolateľný dizajn, nápaditý interiér, je extrémne obratná, rýchla a má zadný náhon. Nevýhoda? Je dosť drahá. Ale nepoznám jediného človeka, ktorému by sa nepáčila.
#### Volkswagen ID.3 číslo: 12/2020 Ďalší elektromobil, ktorý stojí za zmienku. Nie je dokonalý, ale cenou, dojazdom, výbavou a priestrannosťou patrí medzi najvšestrannejšie. Zadný náhon a výkon 150 kW (204 k) vás navyše dokážu oprieť do sedadla tak, že si to zapamätáte. Výborný podvozok dokáže navyše všetok tento výkon využiť.
### Čo sa páčilo Petrovi Oroszovi: #### Škoda Octavia číslo: 05/2020 Škodu Octavia považujem za ľudový Mercedes – je veľká, moderná a komfortná. Navyše má toľko pohonov a verzií (RS, iV, CNG), že si ju vie vyskladať naozaj každý. Veľkým plusom sú príplatkové Matrix LED svetlomety, ktoré sú v tejto triede ešte stále ojedinelé. #### Renault Clio číslo: 12/2020 Clio bolo pre mňa obrovské prekvapenie. Krásny dizajn, vynikajúce športové sedadlá a najkvalitnejší interiér spomedzi malých áut dopĺňali neuveriteľne vyspelé jazdné vlastnosti a skvelé odhlučnenie. S Cliom som mal nutkanie porušiť zákaz vychádzania. Je to naozaj univerzálne auto aj na dlhšie trasy pre pár alebo mladé rodiny. #### Alfa Romeo Giulia Veloce číslo: 02/2020 Giulia je auto, ktoré na rozdiel od iných zanecháva nezabudnuteľný dojem. Ak automobil nepovažujete len za prostý dopravný prostriedok, radi šoférujete a tešíte sa z každej zákruty, Alfa Romeo Giulia Veloce je práve pre vás. A v porovnaní so staršími modelmi tejto značky sa počet kompromisov súvisiacich s vlastnením tohto auta radikálne znížil. Kúpou tohto auta tak uspokojíte nielen svoje srdce, ale aj obe mozgové hemisféry.
### Z čoho sa tešil Martin Šebesta: #### Mercedes-Benz EQC číslo: 01/2020 Testovať elektromobil v zime je vždy veľká výzva. Doteraz všetky pohoreli na šialene skrátenom dojazde a na tom, že ak ste nechceli v kuse nabíjať, museli ste sa zriecť kúrenia. Mercedes je však Mercedes a keď predstavil prvý model elektrickej značky EQ, dal si záležať. S týmto takmer SUV môže urobiť dieru do sveta. Teda, ak ho záujemcovia budú mať kde nabíjať. Potom si užijú jeho komfort ticha, drvivé elektrické zrýchlenie a veľký vnútorný priestor. A pokojne aj v zime.
#### Subaru Forester číslo: 02/2020 Japonská automobilka vie vždy potešiť svojou originalitou. A potvrdil to aj nový Forester. Nemusí to byť po všetkých stránkach najlepšie auto v kategórii. Ale má niečo, čím si vás získa. Možno maximálnou možnou bezpečnosťou? Možno stálym pohonom všetkých kolies? Výnimočným motorom boxer? Obrovským vnútorným priestorom? Sám neviem. Ale vždy, keď je tá možnosť, tak si do Forestera rád sadnem. Odporúčam to aj vám.
#### Mercedes-AMG GLE 53 číslo:05/2020 Model GLE patrí medzi to najlepšie, čo môžete v segmente SUV dostať. Jeho vnútorný priestor, bezpečnostná a komfortná výbava a po novom aj priechodnosť terénom ho stavajú na úroveň univerzála v mnohých oblastiach. A prečo verzia AMG 53? Lebo je dostatočne živá, jej spotreba vás nezruinuje a pokiaľ chcete benzínový motor, tak má lepšie jazdné vlastnosti ako verzia 450.
#### Indian Roadmaster číslo: 12/2020 Tento rok sme vo veľkom rozbehli testy motocyklov, ktoré prinášame v každom čísle. A nadviazali sme spoluprácu so značkou Indian. Osobne ma ich motocykle nadchli. Dizajnom, kvalitou spracovania, poctivou strojárinou a vyspelými technológiami. Na nič sa nehrajú a robia poctivé motocykle. A prečo práve Roadmaster? Lebo je neskutočne pohodlný, dobre vyzerá, ťah mu nechýba v žiadnych otáčkach a dokážete s ním spraviť stovky kilometrov. A to od motocykla požadujem.
#### Ford Mustang Cabrio číslo: 10/2020 Och, to bolo štýlu! Mustang ma dokázal presvedčiť, že s 5-litrovým motorom V8 a skladacou strechou je ten správny spoločník na pohodové a uvoľnené potulovanie sa svetom. A keď poviete, dokáže pustiť všetky kone a je z toho veselé rodeo. S Mustangom som najazdil približne 1 000 kilometrov po celom Slovensku a aj vďaka nemu mal cestopis s ním nesmiernu šťavu.
#### Mercedes-Benz E 300 de 4Matic číslo: 12/2020 Opäť Mercedes? Nuž, keď je to raz značka, ktorá udáva trendy, tak sa s tým nedá nič robiť. Ich kombinácia elektrického pohonu a naftového motora ma chytila za srdce. Ak pravidelne nabíjate a v meste využívate elektrický pohon, dostanete sa na spotrebu, o ktorej by ste pred pár rokmi ani nesnívali. Len škoda, že batérie zaberajú veľkú časť batožinového priestoru. Za odvahu a technické riešenie si však Stuttgart zaslúži klobúk dolu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.