Motorkárov máme na slovenských cestách stále viac, no mnohí nepoznajú alebo nerešpektujú zásady, ktorými by všetkým uľahčili život. Nejde pritom len o plnohodnotných motorkárov s vodičským preukazom, všeobecné pravidlá unikajú najmä začiatočníkom využívajúcim oprávnenie používať skútre v rámci skupiny AM.
Svojím správaním dokážu rozhnevať ostatných vodičov, ktorí pri hľadaní voľného parkovacieho miesta narazia na obsadený box s motorkou v strede. Aj keď takéto parkovanie motorky nie je zákonom vyslovene zakázané, vo všeobecnosti sa však neodporúča. Kompaktné jednostopové vozidlo totiž zbytočne zaberá veľké miesto pre automobil, pričom v okolí majú častokrát motorkári aj iné možnosti odstavenia bez toho, aby obmedzovali ostatných.
Od roku 2014 zákon povoľuje parkovanie bicyklov a motoriek aj na chodníkoch. Podmienkou je, aby bola pre chodcov zachovaná šírka chodníka najmenej 1,5 metra. Platí tiež, že jazda po chodníku nie je povolená motorovým vozidlám, preto by mal motorkár z motorky zosadnúť a svoje vozidlo na miesto parkovania dotlačiť.

Parkovanie motocyklov na chodníku je možné aj tam, kde sú „zóny s dopravným obmedzením spočívajúcim v zákaze zastavenia alebo státia a v zóne s plateným alebo regulovaným státím“ (Osobitné ustanovenia o chodcoch § 52, odsek 2). Výhodou pre motorkárov je, že ak parkujú na chodníku v zóne, kde je parkovanie spoplatnené, za svoju motorku platiť nemusia. Ak by zaparkovali na mieste pre auto, museli by parkovné uhradiť.
Samozrejme, naďalej platí, že motorku nemožno zaparkovať na kraji cesty tam, kde je žltá súvislá alebo žltá prerušovaná čiara, tiež nemožno parkovať na ploche so šikmým rovnobežným značením („vyšráfovaným“) a na okraji cesty tam, kde je zákaz státia/zastavenia. Takisto nemožno motorku odstaviť na zeleni.
VIDEOTESTY AMŠ