Prečítajte si, ako správne používať klimatizáciu v lete! A kedy je lepšie otvoriť okná?

**Extrémne výkyvy majú nezanedbateľný vplyv aj na ľudský organizmus.** Najviac však trpia vodiči, ktorí neraz sadajú do rozhorúčeného auta s kabínovou teplotou nad 50º C. V takom prípade vám odporúčame pred jazdou auto vyvetrať (otvoriť okná a dvere – vytvoriť prievan). Po zime je tiež dobré nechať si skontrolovať a vyčistiť klimatizáciu. Zapamätajte si, že klimatizáciu by ste mali… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Extrémne výkyvy majú nezanedbateľný vplyv aj na ľudský organizmus.** Najviac však trpia vodiči, ktorí neraz sadajú do rozhorúčeného auta s kabínovou teplotou nad 50º C. V takom prípade vám odporúčame pred jazdou auto vyvetrať (otvoriť okná a dvere – vytvoriť prievan). Po zime je tiež dobré nechať si skontrolovať a vyčistiť klimatizáciu. Zapamätajte si, že klimatizáciu by ste mali používať len keď je auto v pohybe, pretože jej fungovanie je podmienené náporom vzduchu na kondenzátor (chladič umiestnený v blízkosti štandardného chladiča), ktorý zabezpečuje odvod tepla. Klimatizačné jednotky síce majú zabudované vlastné ventilátory s automatickou reguláciou, no tie majú pri chladení iba pomocnú funkciu a nedokážu zabezpečiť všetok odvod tepla. **Pri dlhodobom státí tak môžete skracovať životnosť dôležitých komponentov.** > Pri dodržaní týchto základných pravidiel dokážete ušetriť nielen spotrebu, ale aj vaše zdravie! ### Jednoduché pravidlá Áno, klimatizácia môže byť pri zlom použití aj zdraviu škodlivá a zároveň obmedzuje výkon motora. **Otvorené okná zase zvyšujú aerodynamický odpor a vysoké je tiež riziko ušného prievanu.** Pri dnešných horúčavách by sme však bez zapnutej klimatizácie či stiahnutých okien len ťažko vydržali cestu do práce. Čo teda používať? Podľa nás je najlepšie kombinovať oba spôsoby podľa toho, kde sa budete s autom pohybovať. Pri krátkych vzdialenostiach a nižších rýchlostiach do 70 km/h, keď ešte odpor vzduchu nie je taký vysoký, odporúčame stiahnuť okná. Využívanie klimatizácie kvôli niekoľkým kilometrom je jednoducho neefektívne. Nehovoriac o tom, že časté zapínanie a vypínanie tomuto zariadeniu škodí. **O klimatizácii môžeme uvažovať pri dlhších trasách alebo diaľničných rýchlostiach,** kde by už aerodynamický odpor pri stiahnutých oknách obmedzoval zrýchlenie viac ako zapnutá klimatizácia. Automatická klimatizácia potrebuje čas na vychladenie celého interiéru, no potom teplotu len udržuje a spotreba energie sa zníži. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé