S Mercedesom máte mnoho rokov bez starostí

Kúpou nového vozidla zákazník získa veľmi veľa benefitov, ktoré mu prinesú mnoho bezstarostných rokov, hovorí Robert Hatala, vedúci predaja osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz Slovakia.
Vydané  Text: 

Značka Mercedes je už viac ako stodvadsať rokov synonymom hodnoty, kvality, osobných a pracovných úspechov, čomu zodpovedá aj nadobúdacia cena jej vozidiel. Napriek tomu, že sa rozdiely medzi kategóriami automobilov zdanlivo strácajú, presný opak je pravdou. Pri hodnotení áut sa totiž musíme pozerať aj do zákulisia výroby, ktorú prémioví výrobcovia zdokonaľujú a až po rokoch ich princípy a technológie preberajú ostatné značky. Pre vlastníctvo Mercedesu sa zákazníci rozhodujú aj z celkom racionálnych dôvodov. Ak si zvážite pre a proti, miska váh sa preváži práve pod váhou priaznivých argumentov. Patrí medzi ne aj finančná výhodnosť kúpy. **Ako je teda možné, že majitelia Mercedesov ušetria v priebehu rokov tisíce eur?** Kúpou kvalitného auta získa zákazník nielen dlhodobý výnimočný vzťah so značkou a jej personálom, ale aj množstvo benefitov v cene vozidla. „*Základným benefitom ku každému Mercedesu je bezplatný servis na šesť rokov alebo do 160-tisíc kilometrov. Klient vďaka nemu ušetrí v priemere dva až päťtisíc eur v závislosti od modelu*,“ hovorí o benefitoch **Robert Hatala, vedúci predaja osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz Slovakia**.
Na naše otázky odpovedal Robert Hatala, vedúci predaja osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz Slovakia
Po uplynutí šesťročného servisu navyše automaticky získavate štyri roky prácu pri pravidelnej údržbe zadarmo a originálne náhradné dielce za férové ceny. Majiteľ Mercedesu takto fakticky získava desať rokov starostlivosti o jeho vozidlo. Zaujímavosťou je, že štandardnú dvojročnú záruku si môže rozšíriť až na šesť rokov alebo do 160-tisíc kilometrov **aj druhý majiteľ daného vozidla**. Aj tento podstatný detail zohráva významnú úlohu pri predaji jazdeného vozidla a spolu so servisom v cene vozidla patrí medzi kľúčové skutočnosti pridávajúce k tomu, že hodnota Mercedesov ani na trhu s jazdenými vozidlami neklesá tak výrazne ako modely iných výrobcov. Benefity značky Mercedes-Benz sa týkajú ako servisu, tak aj služieb. Samozrejmosťou v cene vozidla je **záruka mobility Mobilo platiaca počas celých tridsiatich rokov**. Jedinou podmienkou je, aby ste chodili na pravidelné údržby do autorizovaného servisu Mercedes-Benz počas celej doby jej platnosti. [GALLERY id=30752] **Pri Triedach A, B, CLA kupé či Shooting Brake a GLA** v súčasnosti dostávajú zákazníci v rámci aktuálnej limitovanej kampane **v cene auta aj zákonnú a havarijnú poistku na tri roky**. V priebehu troch rokoch to znamená úsporu vo výške tisícov eur. Navyše teraz získajú aj predĺženú záruku na štyri roky alebo do 120-tisíc kilometrov a **bohatú výbavu v edícii „Innovative“ v hodnote takmer 3-tisíc eur s DPH**. V rámci limitovanej aktuálnej kampane je **pri modeloch GLC SUV** a kupé okrem poistiek na tri roky a predĺženej záruky na štyri roky do 120-tisíc kilometrov ešte aj **atraktívny balík výbavy v edícii „Prestige“ v hodnote takmer 6-tisíc eur s DPH** a zvýhodnený lízing na 3 roky. Súčasťou limitovanej kampane je aj **model GLE SUV**, s ktorým zákazník získa zákonné a havarijné poistenie na tri roky v cene vozidla a zvýhodnený lízing na 3 roky. Aktuálna ponuka sa týka vozidiel na priamy odber a je v platnosti do konca septembra. [GALLERY id=30753] „*Určite máme záujem motivovať zákazníkov, aby rozhodnutie kúpiť si kvalitné auto, ktoré ich nesklame, urobili už dnes. Nejdeme ale cestou zľavy zo samotného auta, ale skôr hľadáme dodatočné benefity, ktoré ľudom vieme ponúknuť*,“ tvrdí Robert Hatala. Určite sa vám oplatí sledovať aktuálne ponuky Mercedesu, ktoré sú individuálne. Momentálne sa týkajú niekoľko veľmi výhodných ponúk napríklad na predchádzajúcu generáciu viacerých modelov SUV či Triedu C, E, S, no ide skôr o individuálne vozidlá. Pri elektromobile EQC bolo na vozidlá na priamy odber v rámci časovo limitovanej kampane zavedené mimoriadne zvýhodnenie vo výške 8-tisíc eur, aby tým Mercedes-Benz nahradil štátnu dotáciu vzťahujúcu sa iba na autá s cenou pod 50-tisíc eur. Zákazník tak získa rovnaké zvýhodnenie ako pri štátnej dotácii a ešte k tomu bez papierovačiek, zasielania žiadostí a posudzovania. [GALLERY id=30754] Veľký potenciál pritom Mercedes-Benz Slovakia vidí v plug-in hybridoch. Prečo? „*Pretože vám umožňujú nabiť si auto zo siete a pomerne dlhú dobu fungovať čisto na elektrine. A keď potrebujete, viete si normálne natankovať a ísť na dovolenku do Chorvátska. Elektrický dojazd aktuálnej generácie plug-in hybridov je veľmi zaujímavý. Napríklad GLE plug-in hybrid prejde na jedno nabitie okolo sto kilometrov čisto elektricky*,“ tvrdí Robert Hatala a pridáva vlastnú skúsenosť: „*Bývam v satelite pri Bratislave, takže takéto auto by som v mojom prípade musel nabíjať asi tak raz za dva až tri dni. A to je fantastické. Zároveň ale do neho môžem sadnúť a ísť na služobnú cestu do Nemecka a nič neriešim. Tento typ kombinácie oboch technológií je momentálne veľmi výhodný*.“ Mercedes-Benz má v súčasnosti plug-in hybridy prakticky v každom segmente osobných automobilov a zákazníci po nich siahajú čoraz častejšie. Ponuka sa začína pri kompaktných Triedach A, B, GLA, pokračuje Triedami C, E, S a končí sa pri tradične veľmi populárnych SUV GLC a GLE.
Celý rozhovor s Robertom Hatalom, vedúcim predaja osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz Slovakia **Vedia ľudia, koľko môžu ušetriť vďaka benefitom, ktoré Mercedes-Benz ponúka?**
Nie vždy a chceme to zmeniť. Len na servise na šesť rokov alebo do 160-tisíc kilometrov sú to dve až päťtisíc eur. Na poistkách je to značná hodnota. A ďalšie tisíce môžu získať pri predaji auta, ktoré ešte bude v záruke, čo automaticky zvýši jeho hodnotu. **Ako môžu tieto výhody získať?**
V prvom rade sa treba informovať u predajcu, aké benefity získajú v cene vozidla. Nový Mercedes nie je iba o kvalitnom aute. Spolu s ním získa náš klient aj unikátny dlhodobý vzťah s našou značkou. Zároveň dostáva automaticky celý rad benefitov, čo k našim autám patria. **Aké?**
Základným benefitom ku každému Mercedesu je bezplatný servis na šesť rokov alebo do 160-tisíc kilometrov. Klient vďaka nemu ušetrí v priemere dva až päťtisíc eur v závislosti od modelu. Po uplynutí šesťročného servisu navyše automaticky získava štyri roky prácu pri pravidelnej údržbe zadarmo a originálne náhradné diely za férové ceny. Všetci naši noví klienti tak dostávajú desať bezstarostných rokov. **A čo prípadné poruchy?**
Štandardnú dvojročnú záruku si u nás môže klient predĺžiť o ďalší rok, dva alebo štyri. Celkom tak môže pokrývať obdobie až šiestich rokov alebo do 160-tisíc kilometrov. Keď k tomu pripočítame servis v cene vozidla, tak tieto benefity poskytujú klientom veľký pocit istoty, že s autom nebudú mať žiadne dodatočné náklady. Rozšírenie záruky si môže navyše doplatiť aj druhý majiteľ v poradí. Samozrejmosťou v cene vozidla je záruka mobility Mobilo. **Je o tieto dodatočné služby záujem?**
Definitívne. Predĺženie záruky je medzi klientmi veľmi obľúbené a využíva to veľká väčšina z nich. Veľmi populárne je to predovšetkým u druhých majiteľov, ktorí si takto vedia zabezpečiť život bez starostí s autom. Klienti pri kúpe nového vozidla predlžujú záruku najčastejšie na štyri roky.
Na naše otázky odpovedal Robert Hatala, vedúci predaja osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz Slovakia
**Tieto štandardné benefity sú na trhu už nejakú dobu. Pripravili ste aj niečo úplne nové?**
Určite máme záujem motivovať zákazníkov, aby rozhodnutie kúpiť si kvalitné auto, ktoré ich nesklame, urobili už dnes. Nejdeme ale cestou zľavy zo samotného auta, ale skôr hľadáme dodatočné benefity, ktoré ľudom vieme ponúknuť. Pri Triede A, B a CLA kupé aj Shooting Brake v súčasnosti dostanú naši zákazníci v cene auta aj zákonnú a havarijnú poistku na tri roky. Zákazník si vie ľahko spočítať, že to predstavuje značný benefit. K tomu majú navyše aj obľúbenú predĺženú záruku na štyri roky alebo do 120-tisíc km. **A čo vodiči, ktorí chcú väčšie modely?**
Pri modeloch GLC SUV a kupé je okrem poistiek na tri roky a predĺženej záruky na štyri roky do 120-tisíc km ešte aj zvýhodnené financovanie. Pri modeli GLE SUV je to zasa zvýhodnený model financovania na tri roky bez navýšenia. **Dokedy tieto akcie platia?**
Aktuálna ponuka sa týka vozidiel k priamemu odberu a je v platnosti do konca júna. **A čo individuálne zvýhodnenia?**
Našim klientom sa určite oplatí sledovať aktuálne ponuky, ktoré sú u nás individuálne. Aj keď ponúkame niekoľko veľmi výhodných akcií, napríklad na predchádzajúcu generáciu SUV či Triedu C, E, S, ide skôr o individuálne prípady. Dlhodobo neplánujeme dramaticky znižovať cenu automobilov. Skôr sa chceme sústrediť práve na dodatočné služby. **Ale na váš elektrický model EQC ste zaviedli vysoké zvýhodnenie.**
Nám sa nezdalo fér, že stanovený limit obstarávacej ceny 50-tisíc eur na dotáciu elektromobilov nepodporoval všetky autá. Realita je taká, že z najlacnejších elektro áut štát dotuje možno aj viac ako štvrtinu z ich ceny. V prípade drahších by bol percentuálny podiel dotácie k cene vozidla výrazne nižší. Prémiové modely sú rovnako zelené, ako tie lacné. Ale systém bol nejako nastavený a my ho nedokážeme zmeniť. **Tak ste sa rozhodli ho nahradiť?**
Takto by som to netvrdil. My sme sa rozhodli, že naši klienti dostanú rovnaký benefit, ako dnes dáva štát a na čisto elektrický model EQC sme u vybratých vozidiel zatiaľ na skúšku zaviedli mimoriadne zvýhodnenie vo výške 8-tisíc eur. Našim zákazníkom chceme poskytnúť podporu, ktorá je v rámci štátnej schémy pri elektromobiloch spĺňajúcich limit teraz bežná. Veľký potenciál v súčasnosti vidíme aj v plug-in hybridoch. **Prečo?**
Pretože vám umožňujú nabiť si auto zo siete a pomerne dlhú dobu fungovať čisto na elektrine. A keď potrebujete, viete si normálne natankovať a ísť na dovolenku do Chorvátska. Elektrický dojazd aktuálnej generácie plug-in hybridov je veľmi zaujímavý. Napríklad GLE plug-in hybrid prejde na jedno nabitie okolo sto kilometrov čisto elektricky. Bývam v satelite pri Bratislave, takže takéto auto by som v mojom prípade musel nabíjať asi tak raz za dva až tri dni. A to je fantastické. Zároveň ale do neho môžem sadnúť a ísť na služobnú cestu do Nemecka a nič neriešim. Tento typ kombinácie oboch technológií je momentálne veľmi výhodný. **Prispôsobili ste tomu aj svoju ponuku?**
Samozrejme. Mercedes-Benz má v súčasnosti plug-in hybridy prakticky v každom segmente osobných automobilov a zákazníci po nich siahajú čoraz častejšie. Ponuka začína pri kompaktných Triedach A, B, GLA, pokračuje Triedami C, E, S a končí pri tradične veľmi populárnych SUV GLC a GLE.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.