Magazín

Ako prebieha nakrúcanie reklamy o autách? Preneste sa s nami na pľac

Na profi zábery okrem kvalitnej záznamovej techniky potrebujete mať aj ďalšie technické vybavenie. Dôležitou časťou je kamerový grip umiestnený na natáčacom vozidle v tomto prípade tiež Jaguar F-Pace, ktorý robil sprievodné vozidlo ďalším dvom "hercom" v podobe vozidiel. Na jeho strechu umiestnili špeciálne motorizované rameno nazývané tiež Russian Arm, ktoré je zväčša ovládané z miesta spolujazdca. Aby ste však mali prázdne cesty, potrebujete ďalších ľudí, ktorí počas ostrej klapky blokujú dopravu. Týmto ľuďom sa hovorí lockeri, a aby bolo všetko v súlade so zákonom, sú často sprevádzaní aj dopravnou políciou. Neodmysliteľnou súčasťou v rámci filmovačiek a výrob reklám sú lokační manažéri, ktorí vyberajú správne lokácie a vybavujú k nim všetky potrebné povolenia.

Tvorci reklamy spolupracovali s firmou Canon, od ktorej si zadovážili telo kamery EOS C500 Mark II. Zaujímavá je aj cena tohto zariadenia, ktorá sa v našich končinách pohybuje okolo 14 700 €. Toto nahrávacie zariadenie dokáže vytvárať 5,9K zábery v kvalitnom RAW full frame-ovom zázname. Nie je to pravidlom, ale najdrahšou časťou ani zďaleka nie je v rámci natáčaní telo, ale práve kvalitné objektívy a kamerové príslušenstvo. V zákulisnom pohľade tiež vidno profesionálny dron, ktorý takúto kameru dokáže uniesť.

Všimnite si tiež v zákulisnom videu, že aj napriek pripravenosti štábu sa čakalo na správne svetlo a počasie. Práve tieto faktory spravidla dotvárajú emóciu celého výstupu. Takže na budúce keď budete pozerať krátku 30 sekundovú reklamu v televízií, spomeňte si na to, koľko práce a ľudskej sily za týmto krátkym zostrihom je.

Niečo málo o našej tvorbe

Záver tohto článku by som chcel venovať aj videám Auto Motor a Športu. Samozrejme, oproti profesionálnym filmárom na tom robíme okresaný počet ľudí na podstatne lacnejšiu techniku. Spravidla k natáčaniu car to car záberov využívame kufor auta, žiadne motorizované ramená. Pri väčších videách ako bolo napríklad Šoko Tabaček vs. Braňo Deák: Kto je lepší za volantom Subaru? bol k dispozícii aj druhý kameraman a operátor dronu. Video sa natáčalo len pár hodín a tak museli byť viaceré veci dôkladne pripravené. O kulisy a "catering" sa deň pred nakrúcaním postaral Peter Orosz, ktorý už v tom čase mal pripravený predbežný scenár. Ten sa podrobnejšie pripraviť nedal, keďže množstvo vecí bolo pochopiteľne improvizovaných.

DEŇ D: NATÁČACÍ

Ako to býva zvykom, celebrity zväčša nechodia načas a podobné to bolo aj v našom prípade a tak sme si všetko, na čo sme ich nepotrebovali natočili ešte pred ich príchodom. Na Slovakia Ringu, kde sa projekt natáčal vládla príjmená a brutálne dynamická atmosféra. Poslednou klapkou sa celý proces nekončí, ba začína sa to najnáročnejšie - strih. Ako docieliť, aby jednotlivé zábery a scény na seba pasovali a aby sme žiadnu podstatnú informáciu vo videu nevynechali? Ide o komplikovaný proces, ktorý trvá niekoľko desiatok hodín. Po zostrihaní sú na rade ďalšie postprodukčné práce ako zafarbovanie záberov, či zvukové korekcie. Ani tým sa to celé nekončí, začína sa fáza distribúcie projektu a jeho propagácia...

O to viac nás teší, ak sa vám naše videá páčia.

Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.