Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur
Ak sa zaoberáte otázkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Nech sa akokoľvek intenzívne hovorí o otáznej budúcnosti osobnej dopravy, väčšina dospelých ľudí stále stojí pred otázkou, ako si zadovážiť nové auto. Do úvahy prichádza celá paleta riešení: úver, operatívny či finančný leasing. Každá z týchto metód zadováženia auta má svoje pre a proti. Niekedy sú rozdiely zdanlivo minimálne, ale bežnému človeku záleží aj na maličkostiach.
Na Slovensku si často lámeme hlavu s otázkou vlastníctva áut, ale v podnikateľskom sektore v západných krajinách je táto otázka už dlhšie zodpovedaná a vyriešená. Prevažná časť právnických subjektov si už totiž službu zaobstarania a správy vozového parku zabezpečuje formou prenájmu vozidla alebo operatívneho leasingu. Rovnaký, aký máme aj na Slovensku.
Tým, že spoločnosti už nemajú potrebu vozidlá vlastniť, stáva sa pre nich stále atraktívnejšou voľbou práve ich prenájom. Ak sa pýtate prečo, uvedieme niekoľko najpodstatnejších dôvodov.
Vždy ide hlavne o peniaze
Pokiaľ si vozidlo idete kúpiť do predajne, je nevyhnutné zložiť pri kúpe akontáciu. Tá sa pohybuje približne na 20 až 30 percentách z celkovej ceny vozidla. Značná časť spoločností však takými finančnými prostriedkami nedisponuje, čo im otvára dvere pre uvažovanie o prenájme. Pri prenájme sa platí prinajhoršom zábezpeka, respektíve depozit, ktorý sa na konci prenájmu vracia. Hodnota tohto depozitu je pritom iba zlomkom akontácie potrebnej k nákupu. Sú ale spoločnosti, ktoré nevyžadujú žiadne platby vopred.
Takýmto spôsobom je možné ušetrené finančné prostriedky investovať do rôznych projektov, cashflow sa udržiava stabilný. V prípade fyzických osôb je táto úspora o to významnejšia, že môže byť investovaná do koníčkov, ako cestovania či zážitkov, vzdelávania alebo použitá na sporenie.
Výška splátok počas prenájmu zďaleka nepokryje kúpnu hodnotu vozidla. Čiže za vozidlo platíte oveľa menej a iba v dobe keď ho využívate. Keď ho vrátite, prestávate platiť.
Prenájom vozidla však šetrí aj množstvo času a „papierovačiek“. Vlastné vozidlo musí jeho majiteľ zaregistrovať, vybavovať poistenia, platiť dane či diaľničné známky. A pri predaji ho čaká rovnako veľa administratívy a námahy. Pri prenájme je byrokracie nepomerne menej – spoločnosť, službu zabezpečí, len odovzdá kľúče od vozidla a vy sa nemusíte o nič viac starať. Všetky poplatky, dane a náklady máte rozpočítané do jednej sumy. Táto položka je navyše daňovo uznateľný náklad. Pre firmy niečo, čo určite ocenia ich finančníci.
Jednoznačnou devízou prenájmu je, že jedna mesačná splátka obsahuje okrem tankovania paliva doslova všetky náklady spojené s bežnou prevádzkou vozidla. Okrem vyššie spomenutého je to navyše asistenčná služba, garančné servisné prehliadky, sezónne prezúvanie a uskladnenie pneumatík, či predplatený ročný nájazd kilometrov. Ťažko hľadať niečo, čo nepríjemne prekvapí.
Viazanosť alebo sloboda?
Pre mnohých bola najväčším problémom dlhá viazanosť. Operatívny leasing sa štandardne uzatvára na tri až päť rokov. Pre firmy to zvyčajne problém nepredstavuje, ale predovšetkým mladých a aktívnych ľudí to doslova zväzuje.
Lenže slovenský trh dnes ponúka riešenia, ktoré takúto enormne dlhú viazanosť nevyžadujú, čo je azda najpresvedčivejší faktor pre vyššie zmienených aktívnych ľudí, pre ktorých sú neoddeliteľnou súčasťou života zmena a cestovanie. Viazanosť iba 12 mesiacov, cena konkurujúca cenám operatívneho leasingu, všetky potrebné služby zahrnuté v cene prenájmu, flexibilita a sloboda v rozhodovaní, či budete pokračovať s ďalším vozidlom – to sú najsilnejšie argumenty v prospech dlhodobého prenájmu.
K výpisu výhod je potrebné pripočítať si možnosť výberu z áut v kvalitnej výbave s bohatými doplnkovými balíkmi, výkonnými motorizáciami a dostupnosťou ihneď.
Všetko hrá v prospech prenájmu
Aká je teda stručná odpoveď na otázku, ako si zabezpečiť nové vozidlo? Nechajte odborníkov, aby sa starali za vás a užívajte si slobodu vďaka prenájmu vozidla.
Ušetrené peniaze pritom nie sú iba teoretické, ostávajú vám doslova a prakticky.
Ja osobne som si nedávno vzal vozidlo Škoda Octavia Combi. Má výkon 184 koní, pohon 4×4, vnútri obrovskú navigáciu a virtuálny kokpit a do kufra zbalím pokojne aj dve rodiny. A to všetko za výbornú splátku. Neveríte? Presvedčte sa sami na www.avismaxirent.sk.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.