Šrotovné sa vracia! Pri kúpe nového auta ušetríte až niekoľko tisíc eur!

Vláda schválila návrh novely zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti ministerstva hospodárstva. **Cieľom návrhu je rozšírenie poskytovania dotácií o oblasť podpory používania vozidiel s pohonom na alternatívne palivá.** Vláda chce týmto podporiť nákup ekologickejších vozidiel a zároveň motivovať majiteľov starších áut, aby prestúpili do hybridných alebo elektrických vozidiel. **Ku klasickej dotácii na nákup ekologického vozidla sa tak… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Vláda schválila návrh novely zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti ministerstva hospodárstva. **Cieľom návrhu je rozšírenie poskytovania dotácií o oblasť podpory používania vozidiel s pohonom na alternatívne palivá.** Vláda chce týmto podporiť nákup ekologickejších vozidiel a zároveň motivovať majiteľov starších áut, aby prestúpili do hybridných alebo elektrických vozidiel. **Ku klasickej dotácii na nákup ekologického vozidla sa tak pridá rozšírenie, ktoré svojou podstatou pripomína niekdajšie šrotovné.** Kým maximálna výška dotácie bude na úrovni 25 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla, v prípade vyradenia staršieho auta (aspoň 15-ročné) z evidencie sa výška bonusu zvýši až na 35 percent. Príspevok sa bude týkať aj nových vozidiel s pohonom na stlačený zemný plyn, skvapalnený zemný plyn alebo skvapalnený ropný plyn, ktoré môžu mať zároveň aj nádrž na iné palivo. **Dotácia myslí aj na automobily s motorom, ktorý využíva palivo s obsahom najmenej 15 % biozložky či vozidlá s vodíkovými palivovými článkami.** Tie však na Slovensku nemajú vybudovanú sieť čerpacích staníc a vodíkové auto u nás nenatankujete vôbec. Zákon by mal vstúpiť do platnosti od 15. októbra tak, aby mohlo ministerstvo ešte v roku 2019 vyhlásiť výzvu na predkladanie žiadostí.

Autá na zemný plyn majú zmysel! Presvedčil nás o tom SEAT Leon ST.

Benzín a nafta sú minulosťou, elektrina jasnou budúcnosťou. Na čom by sme však mali jazdiť v súčasnosti? Odpoveď na túto otázku nám dal SEAT Leon ST s novým motorom na zemný plyn.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.