Autá budú drahšie! Výrobcovia za to však nemôžu

V snahe dosiahnuť politikmi vytýčené ciele sa musíme pripraviť na postupné zdražovanie automobilov i mobility ako takej. A to je iba začiatok.
Vydané  Text: 

„Motoristi sa musia pripraviť na to, že cena za mobilitu porastie.“ Túto vetu povedal Dieter Zetsche, dosluhujúci predseda predstavenstva koncernu Daimler a ak existuje človek, ktorý je k informáciám o budúcnosti motorizmu najbližšie, tak je to on. Dnes stojí automobilový priemysel na obrovskej križovatke, vyrábať klasické automobily na výrobných linkách už dávno prestalo byť hlavným zdrojom príjmov automobiliek a okrem toho **tlak na automobilky zo strany štátnych a najmä európskych štruktúr je obrovský.** Tlačí sa na znižovanie počtu mŕtvych, na zavedenie autonómnej jazdy, na zavedenie elektromobility, na zníženie emisií automobilov. V roku 2025, čo je za rohom, má byť v Nemecku podiel elektromobilov 15 až 25 percent. To je extrémne číslo, najmä ak si uvedomíme, že je tam registrovaných vyše 46 miliónov áut. Kým počet elektromobilov automobilky dokážu vyrobiť, vytvorenie potrebnej infraštruktúry k nim je nad sily akéhokoľvek, aj toho najväčšieho výrobcu. **Takisto treba využívať obnoviteľné zdroje tak, aby sa elektromobilita stretla so želaným cieľom zníženia emisií.** No práve tu politici zaostávajú najviac. Klásť úlohy je ľahké, no priložiť ruku k dielu už nechce nik, riskovať neúspech nepatrí do repertoáru politikov. Na to sú zbabelí. A to znamená iba jedno, automobilky sa musia s problémom popasovať samy a neexistuje žiadna pomoc okrem prísľubov a skutočne pomalého budovanie siete. Možno povedať, že našťastie, lebo tak budú modely s klasickými spaľovacími motormi stále žiť a mať šancu na prežitie. **Hoci za vyššiu cenu ako doteraz, viac technológií na palube pri zachovaní identickej kvality nepôjde bez zvýšenia cien.** Okrem toho sa z predaja klasických automobilov financuje aj výroba elektromobilov, lebo tie sú napriek extrémne vysokým cenám väčšinou stratové. **To, čomu sa automobilky taktiež nevyhnú, je nová vlna unifikácie komponentov, platforiem a techniky.** Každá jedna z automobiliek tak postupne stratí, ostane iba iný odznak, Mercedes-Benz sa spája s BMW na poli vývoja elektromobilov a autonómnych technológií a podobných fúzií zažijeme čoraz viac. Paradoxne práve preto ma potešil Hyundai i30 N Fastback, ktorý mi pripomenul všetko, čo mám na jazdení rád. Ak chcete oddialiť apokalypsu, kúpte si ho a dajte politikom najavo, čo v skutočnosti chcete!








Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé