Dlhodobé skúsenosti s Alfou Romeo Giulia – Je to servisná nočná mora.

Server Car and Driver zhodnotil pôsobenie dlhodobo testovaného modelu Giulia v ich redakcii.
Vydané  Text: 

Auto motor a šport si pravidelne preberá vozidlá na dlhodobý test a **neoddeliteľnou súčasťou záverečného hodnotenia je aj to, ako auto obstálo v skúške spoľahlivosti.** Z pohľadu čitateľa však táto časť testu už nie je natoľko zaujímavá, pretože technickú poruchu na nami testovaných vozidlách registrujeme len naozaj výnimočne. A ak sa niečo vyskytne, tak len banalita v podobe vyhorenej žiarovky v svetlomete. Úplne iné obdobie však práve teraz zažíva zahraničná redakcia Car and Driver, ktorá si na dlhodobý test prebrala jazdecký skvost s názvom Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. **Radosť z testovaného vozidla im dlho nevydržala a prvé problémy sa začali objavovať už pár dní po prevzatí.** Najprv začala blikať kontrolka elektronického riadenia akcelerátora, ktorú hneď na to doplnilo varovanie o stave motora. Rovnaké varovanie sa redakčnému tímu začalo ukazovať čoraz častejšie, a tak navštívili servis, kde **nechali Alfe vymeniť palivové čerpadlo.**
Ďalšie problémy nastali až po najazdení 6 000 km od posledného servisného zásahu. Tentokrát sa redaktori sťažovali na zvláštne zvuky vychádzajúce zo zadnej časti vozidla. **Problém spôsobil zadný diferenciál, ktorý museli v servise vymeniť za nový.** Magazín sa sťažoval aj na nedostatok kvalifikovaného personálu v autorizovanom servise, kvôli čomu **museli na opravu čakať celý mesiac, počas ktorého nemohli s autom jazdiť.** Okrem toho mali v redakcii šťastie na poškodenie pneumatiky (výmena 280 dolárov), prasknuté čelné sklo (1 209 dolárov) a samotná výmena diferenciálu v rámci záruky stála len 170 dolárov.
K záveru dlhodobého testu vyskočila kontrolka nízkej hladiny oleja, pričom pri manuálnom overení hladiny zistili, že ide o chybné hlásenie. V servise sa preto rozhodli riadiacu jednotku resetovať, čo však nepomohlo, a tak vymenili aj senzor hladiny oleja. Ani toto riešenie nefungovalo a chybné hlásenie sa podarilo odstrániť až po nainštalovaní nového softvéru do jednotky vozidla. **Redakciu to síce nič nestálo, ale celý problém riešili v servise niekoľko týždňov.**

VIDEOTEST: Toyota Corolla sa medzigeneračne zlepšila. Týmto chybám sa však nevyhla:

Je to neuveriteľné, ale tento rok prišla na trh už v poradí 12. generácia modelu Corolla, a to hneď v troch karosárskych verziách. Po experimentoch s radom Auris sa Toyota vrátila k pôvodnému označeniu modelov nižšej strednej triedy. Corollu tak môžete opäť vidieť na našich cestách ako hatchback, kombi či nami testovaný sedan. Ten sa od ostatných modelov... Prečítať celé

Podobný príbeh nastal, keď sa bezdôvodne spustilo zvukové varovanie o nezatvorenom veku batožinového priestoru. Túto zvonkohru neskôr doplnil aj zvuk chybne pracujúcich parkovacích senzorov, ktorý sa spustil vždy pri nízkej rýchlosti. **Tieto tóny by vraj podľa redaktorov malo využívať CIA pri vypočúvaní. Podľa nich možno považovať elektronické zvuky, ktoré auto vydáva, za veľmi efektívny mučiaci nástroj.** Pri poslednej servisnej po 13 mesiacoch prehliadke malo auto najazdených 48 000 kilometrov a v dielni okrem oleja a filtrov vymenili aj zapaľovacie sviečky. Za inšpekciu zaplatili takmer 800 dolárov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé