Magazín

Dlhodobé skúsenosti s Alfou Romeo Giulia – Je to servisná nočná mora.

Auto motor a šport si pravidelne preberá vozidlá na dlhodobý test a neoddeliteľnou súčasťou záverečného hodnotenia je aj to, ako auto obstálo v skúške spoľahlivosti. Z pohľadu čitateľa však táto časť testu už nie je natoľko zaujímavá, pretože technickú poruchu na nami testovaných vozidlách registrujeme len naozaj výnimočne. A ak sa niečo vyskytne, tak len banalita v podobe vyhorenej žiarovky v svetlomete.

Úplne iné obdobie však práve teraz zažíva zahraničná redakcia Car and Driver, ktorá si na dlhodobý test prebrala jazdecký skvost s názvom Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Radosť z testovaného vozidla im dlho nevydržala a prvé problémy sa začali objavovať už pár dní po prevzatí. Najprv začala blikať kontrolka elektronického riadenia akcelerátora, ktorú hneď na to doplnilo varovanie o stave motora. Rovnaké varovanie sa redakčnému tímu začalo ukazovať čoraz častejšie, a tak navštívili servis, kde nechali Alfe vymeniť palivové čerpadlo.

Alfa Romeo Giulia

Ďalšie problémy nastali až po najazdení 6 000 km od posledného servisného zásahu. Tentokrát sa redaktori sťažovali na zvláštne zvuky vychádzajúce zo zadnej časti vozidla. Problém spôsobil zadný diferenciál, ktorý museli v servise vymeniť za nový. Magazín sa sťažoval aj na nedostatok kvalifikovaného personálu v autorizovanom servise, kvôli čomu museli na opravu čakať celý mesiac, počas ktorého nemohli s autom jazdiť. Okrem toho mali v redakcii šťastie na poškodenie pneumatiky (výmena 280 dolárov), prasknuté čelné sklo (1 209 dolárov) a samotná výmena diferenciálu v rámci záruky stála len 170 dolárov.

Alfa Romeo Giulia

K záveru dlhodobého testu vyskočila kontrolka nízkej hladiny oleja, pričom pri manuálnom overení hladiny zistili, že ide o chybné hlásenie. V servise sa preto rozhodli riadiacu jednotku resetovať, čo však nepomohlo, a tak vymenili aj senzor hladiny oleja. Ani toto riešenie nefungovalo a chybné hlásenie sa podarilo odstrániť až po nainštalovaní nového softvéru do jednotky vozidla. Redakciu to síce nič nestálo, ale celý problém riešili v servise niekoľko týždňov.

Prečítajte si aj:


Podobný príbeh nastal, keď sa bezdôvodne spustilo zvukové varovanie o nezatvorenom veku batožinového priestoru. Túto zvonkohru neskôr doplnil aj zvuk chybne pracujúcich parkovacích senzorov, ktorý sa spustil vždy pri nízkej rýchlosti. Tieto tóny by vraj podľa redaktorov malo využívať CIA pri vypočúvaní. Podľa nich možno považovať elektronické zvuky, ktoré auto vydáva, za veľmi efektívny mučiaci nástroj.

Pri poslednej servisnej po 13 mesiacoch prehliadke malo auto najazdených 48 000 kilometrov a v dielni okrem oleja a filtrov vymenili aj zapaľovacie sviečky. Za inšpekciu zaplatili takmer 800 dolárov.