Šéfdizajnér Jaguaru ostro skritizoval displeje v autách! Toto si o nich myslí:

Súhlasíte s vyjadreniami ostrieľaného dizajnéra?
Vydané  Text: 

Počas prezentácie modernizovaného Jaguaru XE došlo na zaujímavé vyjadrenia zo strany šéfa dizajnu, Iana Calluma, na adresu súčasného trendu veľkých displejov v nových vozidlách. **Priznal, že vôbec nie je fanúšikom „dvanásťpalcových iPadov nalepených na vrchu palubnej dosky.“** Podľa neho je takéto umiestnenie nevkusné a v rýchlosti aj extrémne nebezpečné: „Ak jazdíte vysokou rýchlosťou na diaľnici, čo v niektorých krajinách legálne môžete, nechcete sa zaoberať hľadaním správnej podkategórie v systémovom menu len preto, že si chcete zmeniť nastavenie spätných zrkadiel či sedadla…“ **Dizajnér s viac ako dvadsaťročnými skúsenosťami si myslí, že tieto veci by mal vedieť vodič nastaviť bez toho, aby musel spúšťať zrak z cesty.** Na otázku, či britský výrobca vozidiel plánuje v blízkej budúcnosti zakomponovať displej podobný tomu v Tesle, odpovedal Ian veľmi zrozumiteľne: **„Pokiaľ tomu budem môcť zabrániť, tak nie.“** Napriek tomu, že nový Jaguar XE disponuje digitálnym infotainmentom, Callum vyzdvihol mechanickú odozvu a usporiadanie systémových nastavení. Základné ovládače zostali mechanické a na displeji sú vždy len podstatné informácie. **Napriek tomu, že s Ianom v mnohom súhlasíme, s najväčšou pravdepodobnosťou sa tomuto trendu v nových autách nevyhneme.** Moderné asistenčné systémy nebudú vyžadovať veľký zásah vodiča do riadenia, a tak sa výrobcovia budú snažiť zabaviť posádku inými spôsobmi. *Kto je Ian Callum? – Súčasný šéf dizajnu pre vozidlá značky Jaguar, v minulosti pracoval na autách ako Aston Martin DB9, Jaguar F-Type či Ford Escort Cosworth.*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé