Magazín

Tieto pravdivé mýty o autách vás dostanú!

Diaľkový ovládač, mýtus, hlava
Diaľkový ovládač, mýtus, hlava

Formula môže jazdiť „dolu hlavou“

Je to pravda napriek tomu, že túto teóriu zatiaľ nikto neoveril. A, samozrejme, tento „trik“ často využíva aj Hollywood, hoci na to využíva „sériové“ autá. Na to, aby ste tak mohli urobiť, musíte mať súťažný špeciál s aerodynamickým prítlakom. A najvyšší aerodynamický prítlak dosahujú monoposty F1. Pri maximálnej rýchlosti váži totiž 2 tony. A to je takmer trojnásobok reálnej hmotnosti monopostov. Takže ak by sa našla dokonale rovná cesta, „dole hlavou“ monoposty F1 a špeciály Le Mans kategórie LMP1 by ju mali zvládnuť.

Tempomat vymyslel slepec

Áno, táto informácia je pravdivá. Menovaný slepec Ralph Teetor, ktorý o svoj zrak prišiel ako päťročný, sa viezol so svojím právnikom, ktorý ak počúval zrýchľoval a naopak, keď rozprával spomaľoval. Teetor bol napriek svojmu hendikepu mechanickým inžinierom. Preto v roku 1948 predstavil zariadenie na udržiavanie konštantnej rýchlosti, dnes známe ako tempomat. No prvý raz ho do auta namontovali až v roku 1948.

Priloženie diaľkového ovládača k hlave predlžuje je dosah

Aj toto je pravda! Stačí si to vyskúšať a budete tomu veriť. Dôvodom, prečo to funguje, je to, pretože vaša hlava funguje ako anténa, je teda schopná predĺžiť dosah rádiových vĺn. Napokon tekutiny sú dobrým receptorom elektromagnetických vĺn, preto dokážu predĺžiť ich dosah. A nemusíte sa báť, výkon diaľkového ovládača nie je taký silný, aby dokázal poškodiť vaše mozgové bunky.

75 percent všetkých Rolls Royceov je stále na ceste

Áno, je to tak. No nesvedčí to tak ani o kvalite, ako skôr o zámožnosti jeho majiteľov, ktorí týmito autami najazdia také veľké počty kilometrov ako iní. A nezabúdajme na to, že svojho času boli automobily Rolls-Royce známe svojou odolnosťou a nízkym opotrebovaním, vďaka ktorému nevyžadovali takú častú údržbu.

Elektrické autá sú najrýchlejšie

Áno, súčasné rekordy v zrýchľovaní z 0 – 100 km/h držia práve elektromobily, respektíve hybridné vozidlá. O prvé miesto sa delia Porsche 918 Spyder a Tesla P100D. Z pokoja na stokilometrovú rýchlosť vystrelia za 2,28 sekundy.

Elektrické autá horia

Áno, je to pravda. Nie je však pravda to, že by boli náchylnejšie na požiar než bežné autá. Problémom je iba rýchlosť šírenia sa požiaru. Požiar elektromobilu väčšinou spôsobí kolízia a následné porušenie ochranného obalu batérie. Po kontakte elektrolytu s kyslíkom sa požiar šíri skutočne rýchlo a ak sa auto rozhorí, väčšinou zhorí takmer na popol.

Ford GT má extrémne pevnú strechu

Áno, je to pravda. Počas testov bezpečnosti sa stroj, ktorý bol vyvinutý na meranie odolnosti striech, pri prevrátení pokazil. Jednoducho nebol schopný prelomiť strechu auta ani najvyššou možnou silou. Tentoraz vyhralo nad lisovacím strojom auto. Mimochodom strecha, respektíve kokpit Fordu GT je vyrobený zo zliatiny hliníka a špeciálneho plastu formovaného za tepla. Klobúk dole.