Zaujímavé modely, o ktorých ste nikdy nepočuli! #TOYOTA

Toyota patrí k najväčším automobilkám sveta, takže dalo by sa očakávať, že jej modely sú všeobecne známe. Tak ako obľúbená Toyota Corolla alebo legendárny Land Cruiser. Bohatá história japonskej spoločnosti však ukrýva mnoho prekvapení.
Vydané  Text: 

**Toyota Su-Ki** Vozidlo pochádza z obdobia druhej svetovej vojny, vyrábali ho od roku 1943. Využívali ho predovšetkým japonské vojská sústredené v Pacifiku. Dvojdielny obojživelník Su-Ki navrhla cisárska armáda. Konštrukciu namontovali na vozidlo Toyota s pohonom 4×4 a celok poháňal šesťvalcový benzínový motor s výkonom 65 koní. Z modelu vyrobili len 198 kusov.
**Toyota Classic** Limitovanú sériu Toyota Classic uviedli v roku 1996 pri príležitosti 60. výročia vzniku modelu Toyota AA, prvého sériovo vyrábaného vozidla automobilky. Napriek klasickému vzhľadu automobilu základ tvorila konštrukcia pick-upu Hilux štvrtej generácie. Celkovo vyrobili sto kusov, každý vybavený luxusnými koženými doplnkami. Vozidlo stálo okolo 75 000 dolárov a bolo dostupné výlučne v Japonsku.
**Toyota Origin** V roku 2000 automobilka oslávila významnú udalosť – brány závodu opustil 100-miliónty automobil vyrobený v Japonsku. Pri tejto príležitosti uzrel svetlo sveta jedinečný model – Toyota Origin, ktorý dizajnom pripomínal prvú generáciu modelu Toyota Crown. Bol založený na konštrukcii reprezentatívnej limuzíny Toyota Progres – s ručne tvarovaným drevom vo vnútri vozidla a koženým čalúnením. Zadné dvere sa otvárali smerom dozadu. Cena unikátneho sedanu sa pohybovala okolo 60 000 dolárov a vyrobili z neho približne tisíc kusov.
**Toyota Lexcen** V roku 1989, keď v Austrálii vládla labouristická strana, vznikla aliancia United Australian Automobile Industries, ktorá zlúčila firmy Holden a Toyota Australia. A tak sa na trhu objavili modely ako Holden Apollo (Toyota Camry), Holden Nova (Toyota Corolla) a Toyota Lexcen, dvojča sedanu Holden Commodore druhej generácie. Austrálska limuzína bola príbuzná aj s modelmi Opel Senator a Opel Omega.
**Toyota Sprinter Trueno Convertible** Šance na stretnutie s týmto vozidlom v Európe sú takmer nulové. Po prvé preto, že model predávali iba u autorizovaných predajcov Toyoty v japonskom meste Tama. A po druhé – nezískalo si veľkú popularitu. Cena modelu bez strechy bola totiž dvakrát vyššia ako uzavretého kupé. Znie vám názov Sprinter Trueno exoticky? Fanúšikom driftingu určite nie. Ide o variant slávneho modelu Corolla AE86 so zadným pohonom, ktorý sa líši od ostatných verzií tohto jedinečného modelu zasúvateľnými svetlometmi.
**Toyota Camp Mate** Tento model je jasným dôkazom, že aj z kompaktného minivanu, akým bol model Toyota Lite Ace kratší ako 4 metre, možno postaviť plnohodnotný karavan. Vozidlo bolo dostupné iba v Japonsku. Jeho veľkou prednosťou bola karoséria, ktorú bolo možné po zaparkovaní šikovne zväčšiť a poskytla tak takmer dvojnásobok obytného priestoru. Automobil poháňal dvojlitrový vznetový motor a disponoval manuálnou prevodovkou s piatimi stupňami.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.