Servis
S chladnou hlavou: Čo robiť po dopravnej nehode? Čo ak nemá druhé vozidlo PZP?
Dopravná nehoda je nepríjemná a ani pri najlepšej snahe sa jej niekedy nedá vyhnúť. Čo v takej situácii robiť? Dôležité je zachovať si chladnú hlavu a riadiť sa krokmi, ktoré nájdete v tomto článku.
Kde ostatní stavili na batériové elektromobily, BMW rozbieha výrobu vodíkových palivových článkov a modelu iX5 Hydrogen
Automobily s vodíkovými palivovými článkami majú byť vhodné pre 20 až 30 percent motoristov, tvrdí šéf BMW.
Prečo sú moderné motory odsúdené na prehrievanie a čo robiť, keď sa rozsvieti kontrolka teploty?
Vriaca nemrznúca zmes v chladiči, para, ukazovateľ teploty v červenej zóne... zdá sa, že o príznakoch prehriatia motora vieme všetko, vrátane jeho následkov v podobe zdeformovanej hlavy valcov. Dôvody sú tiež známe už dlho - upchatie chladiaceho systému či pokazený termostat. Lenže toto všetko platilo pred 20 rokmi. Moderné motory sú, paradoxne, svojimi konštruktérmi odsúdené na neustálu prácu na hranici prehriatia a vodič to spravidla zistí až vtedy, keď je príliš neskoro. Dnes si vysvetlíme, ako sa to stalo a čo je to „pravidelné prehrievanie“.
Jazdené elektromobily sú podstatne lacnejšie ako nové. Na čo si dať pozor pri ich nákupe?
Elektromobily sú s nami viac ako jeden či dva roky, preto sa prirodzene objavujú aj v internetových bazároch ako jazdenky.
Najväčším nepriateľom áut je zlý technický stav vozoviek
Prekvapilo nás, aké množstvo áut má chybnú geometriu kolies. Pravidelná moderná kontrola geometrie kolies by mala byť štandardom.
Stalo sa to aj vám? Prečo palivová nádrž po otvorení syčí? Je to v poriadku alebo prejav technického problému?
Takmer všetci motoristi si pri tankovaní určite všimli, že keď otvoria uzáver nádrže, ozve sa charakteristické syčanie. Niekedy je to sotva počuteľné, inokedy desivo hlučné a nápadné. Je to normálne?
Väčšina vodičov vraj nepozná význam 15 kontroliek z palubnej dosky, ukázal prieskum
Prieskumu sa zúčastnilo viac ako dvetisíc vodičov z európskych krajín vrátane Slovenska.
Európska únia chce zakázať neautorizované autoservisy. Dôvodom má byť nedostatočná kvalita vykonaných opráv
EÚ chce v blízkej dobe klepnúť po prstoch neautorizovaným autoservisom. Ich práca viac nie je dostatočne kvalitná a pri moderných autách môže spôsobiť viac problémov ako úžitku.
Vysoká spotreba a nerovnomerné otáčky motora? Dôvodom môže byť aj elektronika
Aj keď sa volá snímač rýchlosti, stará o viac funkcií v aute, než sa môže na prvý pohľad zdať.
Vydieranie? Tesla majiteľovi v servise „uzamkla“ až tretinu dojazdu a účtuje si 4 400 € za sprístupnenie
Autá sú čoraz častejšie pripojené na internet. Automobilky v tom vidia nový spôsob, ako od zákazníkov získať peniaze.