F1: Budúcnosť podľa tímov

Združenie tímov Formuly 1 dnes publikovalo svoje návrhy pre svetlejšiu budúcnosť športu.
Vydané  Text: 
Tímy sa pritom opierali o prieskum, ktorý sa uskutočnil v sedemnástich krajinách. Vyšlo z neho 5 základných téz. Podľa fanúšikov je šampionát F1 v dobrom stave a nie sú potrebné radikálne zásahy. Najzaujímavejšími aspektami sú jazdecké schopnosti, predbiehanie a technika. Väčšina divákov si neželá výraznú zmenu kvalifikácie, najrýchlejší pilot by mal štartovať z pole position. Bodovací systém by mal viac zohľadňovať víťazstvo, avšak medailový systém nemá podporu. Publikum je tiež za zachovanie zastávok v boxoch pričom výmena pneumatík je dôležitejšia ako tankovanie. Šport je ale celkovo málo otvorený svojim fanúšikom a málo sa prezentuje. Len štvrtina publika vyhľadáva informácie, sleduje dianie mimo pretekov a je ochotná pozerať prenos mimo zaužívaného času. F1 má rezervy vo využívaní moderných technológií, predovšetkým internetu a mobilných telefónov. Na tomto základe boli vypracované nasledujúce návrhy: **Technika** Do roku 2009: \- zdvojnásobenie životnosti motorov = 8 motorv pre jazdca na sezónu \- redukcia využívania aerodynamických tunelov aj počítačovej dynamiky kvapalín \- maximálna cena za motory pre súkromné tímy 8 miliónov € Do roku 2010: \- maximálna cena za motory pre súkromné tímy 5 miliónov € \- maximálna cena za prevodovky pre súkromné tímy 1,5 miliónov € \- jednotný systém rekuperácie energie za maximálne 2 milióny € \- ďalšie zníženie vývoja aerodynamiky minimálne na polovicu \- limitovaný počet homologácií šasi počas sezóny (rôzne B-verzie, …) \- zákaz používania niektorých drahých materiálov \- jednotný systém telemetrie a rádia **Šport** Do roku 2009: \- redukcia testovania na polovicu \- nový bodovací systém 12-9-7-5-4-3-2-1 \- zverejňovanie strategických informácií o palive a pneumatikách Do roku 2010: \- nový formát kvalifikácie \- zavedenie bonusových bodov (najrýchlejšie kolo, najrýchlejšia zastávka v boxoch, …) \- ďalšia redukcia testovania (17 dní pred sezónov vždy len s jedným autom) \- skrátenie pretekov na 250 km resp. 1 hodina 40 minút **Marketing** Do roku 2009: \- viac informácií pre média \- zistenie možností lepšej a dynamickejšej prezentácie športu (inšpirácia v iných športoch) \- každý tím nominuje hovorcu, ktorý bude poskytovať informácie počas pretekov \- zatraktívenie internetového obsahu \- povinná autogramiáda jazdcov Do roku 2010: \- zatraktívenie televíznych prenosov Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.