Aktuality

Ešte rýchlejší Seat Leon Cupra

O korunu kráľa predokoliek v Zelenom pekle už Leon prišiel, no ostane navždy prvý, ktorý prekonal pomyselnú osemminútovú hranicu. Kritike však vtedy neušlo, že rekordný exemplár tak celkom nezodpovedal verzii, ktorá je bežne dostupná aj radovému zákazníkovi. Ako nápravu teraz automobilka ponúka balíček s príznačným názvom Sub8, obsahujúci všetky na okruhu uplatnené vylepšenia. Dostupný je pre obe karosárske verzie.

Potenciálu rýchleho hatchbacku zodpovedá posilnená brzdová sústava, ktorá na prednú nápravu dostala štvorpiestikové strmene Brembo, kombinované s kotúčmi priemeru 370 mm, čo je o 30 mm viac než má štandardný model Cupra. Súčasťou balíčka sú tiež 19 palcové disky s dizajnom určeným len pre túto verziu, ponúkané buď v čiernej, alebo oranžovej farbe. Optické úpravy sú zavŕšené prahovými lištami vo farbe karosérie.

Užitočným doplnkom nad rámec balíčka sú alcantarou čalúnené anatomické sedačky so zlepšeným bočným vedením pre vodiča a spolujazdca. O ich zmysle sa presvedčia najmä v kombinácii s ďalšou príplatkovou položkou, semislikmi Michelin Pilot Sport Cup 2, čo sú v podstate do bežnej premávky homologované okruhové pneumatiky. K ich lepšej priľnavosti prispieva štandardne dodávaný elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál.

Ešte rýchlejší Seat Leon Cupra

SEAT Leon Cupra 280 je vrcholný model radu. Poháňa ho preplňovaný zážihový motor 2,0 TSI s maximálnym výkonom 206 kW (280 k) a v kombinácii s prevodovkou DSG zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 s.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?