Jaguar X-Type: Čas nezastavíš

Jaguar X-Type bol v čase svojho príchodu pre značku revolučným modelom. V Coventry zaviedol naftový motor, predný pohon a verziu kombi. Len z minulosti sa však dnes žiť nedá.
Vydané  Text: 
Konzervatívny dizajn najmenšieho Jaguara pôsobí aj po rokoch dôstojne a rozhodne patrí medzi silné stránky auta. Aj tradiční klienti značky Jaguar však túžia po zmene, hoci len minimálnej. X-Type preto prichádza s mierne pozmenenou fazónou v podobe novej masky chladiča, agresívnejšieho nárazníka evokujúceho športové ambície auta a detailmi vyhladzujúcimi jeho vrásky. Nastúpte do interiéru a zažijete zvláštnu atmosféru. Z kvalitného koženého čalúnenia cítite tradíciu, no niektoré vnútorné plasty prezrádzajú nekontrolovanú snahu šetriť, čo vyvoláva rozporuplný pocit. Majitelia nebudú nadšení ani z ovládačov pripomínajúcich temné obdobie 90-tych rokov minulého storočia. Je to škoda, pretože prístrojový panel ctí tradície značky a vo veľkých kožených sedadlách nájdete dostatok pohodlia. Vpredu nepocítite ani v jednom smere nedostatok miesta, priestorová ponuka vzadu však nezodpovedá prémiovému sedanu strednej triedy. Za vysokým vodičom skrátka zostane málo miesta. Naftový motor s objemom 2,2 litra poskytuje autu akurát dostatok dynamiky na uvoľnenú jazdu a bezpečné predbiehacie manévre. Výkon motora spolupracujúceho so šesťstupňovou automatickou prevodovkou bol zredukovaný na 107 kW (146 k), pôvodný výkon 114 kW (155 k) ostal vyhradený pre verzie s manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment vrcholí už pri 1800 otáčkach, čo autu zabezpečuje plynulú jazdu s motorom odvaľujúcim sa v príjemne nízkych otáčkach. Automat radí hladko, no rýchle rozhodovanie nepatrí medzi jeho silné stránky. Podvozok musel pod hmotnosťou agregátu pritvrdiť, čo sa negatívne podpísalo pod komfort pruženia na zlých cestách. Jaguar však získal na agilite a ochote naslúchať vodičovým pokynom. Napriek tomu nemá X-Type 2.2D športovanie v láske. Už aj kvôli brzdám, ktoré vyžadujú rázne pokyny. Spotreba sa počas nášho testu ustálila na hodnote 8,3 l/100 km. Na sedan strednej triedy s automatickou prevodovkou to nie je veľa, no konkurencia dnes pri rovnakých výkonoch žerie menej. Text: Václav Lipavský Foto: Ivan Kelement (1) a autor **Hodnotenie\*\*\*\*** **Plusy** Vzhľad korešpondujúci s históriou značky, kultúrny naftový motor, slušná kvalita spracovania **Mínusy** Hlučný podvozok, komfort pruženia na rozbitej ceste, plytký batožinový priestor, lacné detaily v interiéri **Motor****Naftový R4** Zdvihový objem2198 cm3 Výkon107 kW/146 k pri 3500 ot/min Krútiaci moment360 Nm pri 1800 ot/min **Karoséria** Dĺžka x šírka x výška4672x1789x1430 mm Rázvor2710 mm Batožinový priestor452 l **Jazdné výkony** Maximálna rýchlosť208 km/h Zrýchlenie 0-100 km/h9,9 s Spotreba počas testu8,3 l/100 km Emisie CO2184 g/km **Cena** Základná cena verzieod 967 497 Sk (32 115,02 €)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.