GP Belgium: Mokré rozuzlenie

Okruh v Spa-Francorchamps je považovaný za jeden z najkrajších v kalendári. Pre nevyspytateľné počasie je však aj jedným z najnáročnejších.
Vydané  Text: 

Ani tohoročný víkend Veľkej ceny Belgicka sa bez tohto obzvlášť premenlivého faktoru nezaobišiel. Ukázali to už voľné tréningy, v ktorých sa s bariérou zonamovali aj piloti ako Kimi Räikkönen. Nezvyčajnou rýchlosťou sa prejavili monoposty Toro Rosso, ktoré sa dostali aj do najlepšej desiatky v kvalifikácii pričom Bourdais bol ten rýchlejší z dvojice. Naopak nedarilo sa Toyote, ani jeden červeno-biely monopost sa do top 10 neprepracoval. Pole position si v poslednom momente uchmatol Hamilton pred Massom, druhý rad obsadili fínskej dvojky Räikkönen a Kovalainen. Veľká cena Belgicka – postavenie na štarte 6.9.2008**Circuit de Spa-Francorchamps, Francorchamps, 7,004 km**1.**Lewis Hamilton**1:46,8871:46,0881:47,3382.**Felipe Massa**1:46,8731:46,3911:47,6783.**Heikki Kovalainen**1:46,8121:46,0371:47,8154.**Kimi Räikkönen**1:46,9601:46,2981:47,9925.**Nick Heidfeld**1:47,4191:46,3111:48,3156.**Fernando Alonso**1:47,1541:46,4911:48,5047.**Mark Webber**1:47,2701:46,8141:48,7368.**Robert Kubica**1:47,0931:46,4941:48,7639.**Sebastien Bourdais**1:46,7771:46,5441:48,95110.**Sebastian Vettel**1:47,1521:46,8041:50,31911.**Jarno Trulli**1:47,4001:46,949-12.**Nelsinho Piquet**1:47,0521:46,965-13.**Timo Glock**1:47,3591:46,995-14.**David Coulthard**1:47,1321:47,018-15.**Nico Rosberg**1:47,5031:47,429-16.**Rubens Barrichello**1:48,153–17.**Jenson Button**1:48,211–18.**Adrian Sutil**1:48,226–19.**Kazuki Nakajima**1:48,268–20.**Giancarlo Fisichella**1:48,447– Na štarte vládli zaujímavé podmienky, pretože časť trate okolo štartovej rovinky bola mokrá a zvyšok suchý. Všetci piloti štartovali na suchých pneumatikách, pretože nepršalo. Po zhasnutí červenej najelpšie vyrazil Hamilton, no v prvej zákrute sa očakávala mela. Našťastie história spred 10 rokov, kedy F1 zažila najväčšiu hromadnú nehodu v histórii, sa neopakovala. Skrumáž prežili všetci, niektorí však museli ísť kade ľahšie a tak sa menilo poradie. Za Hamiltonom bol druhý Räikkönen pred Massom. Pôvodne štvrtý Kovalainen stratil asi desať miest, no okamžite začal svoju spanilú jazdu. Zdalo sa, že najlepšie auto má Hamilton, no v nájazde do druhého kola dostal Birt šmyk a do vedenia išiel Räikkönen, Massa ostával v úlohe pozorovateľa. Situácia na čele sa teda stabilizovala, vedúca trojica jazdila porovnateľné časy. Najviac pozornosti si preto zasluhoval Kovalainen, ktorý kasíroval jedneho súpera za druhým až na bodované pozície. Tu mu ale cestu skrížil Webber a ich kontakt dali komisári za vinu fínskemu pilotovi s penalizáciou prejazd cez boxy. Zastávky boxoch načal prekvapivo Hamilton už v jedenástom kole. Návšteva však nebola najlepšie načasovaná, pretože jeho McLaren sa vrátil na trať až za skupinkou Bourdais, Kubica a potrestaný Kovalainen. Räikkönen išiel k mechanikom o kolo neskôr a vyšiel pred touto skupinkou, čo mohlo rozhodnúť o osude pretekov. Stredná pasáž veľa vzruchu nepriniesla, zaujímavý bol súboj húževnatého Bourdaisa s dotieravým Kubicom. Ten sa mohol rozhodnú ť v boxoch, no Poliak hádam neveril vlastným očiam, keď sa mu v poslednej možnej sekunde opäť ocitol pred nosom monopost Toro Rosso. Druhú zastávku v boxoch absolvovali Räikkönen a Hamilton spoločne, šesťsekundový rozdiel však poradie nemohol zmeniť. Tvrdšia zmes evidentne viac vyhovovala McLarenu, pretože Hamilton začal rozdiel sťahovať. Aj napriek tomu len málokto predpokladal, že sa ešte nejakým zásadnejším spôsoobom bude meniť poradie. Tri kolá pred koncom sa však spustil na časť trate dážď, čo dodalo Hamiltonovi krídla. Súboj o vedenie na cieľovej rovinke dvíhal divákov zo sedadiel. Räikkönen však situáciu niesol mimoriadne ťažko. Všetky autá mali problém zotvať na trati, no nasledujúcich niekoľko sekúnd prinieslo skutočnú drámu v pasáži Fagnes. Räikkönen vyšiel mimo trať a pri návrate dostal hodiny. V zápätí sa Hamilton len tak tak vyhol zmätenému Rosbergovi, no bolo jasné, že McLaren je v týchto podmienkach lepším autom. Fín vo Ferrari sa síce snažil, no tiahla zákruta Blanchimont sa mu stala osudnou. Nerozumný útok na Hamiltona znamenal hodiny a náraz do bariéry. Brit tak do posledného kol a vchádzaj bez výranejšej opozície a mohol ho absolvovať s relatívnym pokojom. Zarážajúce však je, že na situáciu absolútne nereagovalo vedenie pretekov. Vzhľadom na podmienky by bolo určite bezpečnejšie, keby bol na trati safety car. Chaos nečakane korunoval tretím miestom Heidfeld, ktorý sa spoločne s Alonsom rozhodol prezuť. Prekazil tak oslavy v tíme Toro Rosso, pretože po Räikkönenovom výlete sa Bourdais ocitol na stupienkoch pre najelpších. Nakoniec došiel len siedmy za Alonsom, Vettelom a Kubicom. Posledný bod zobral pôvodne Glock, no po dodatočnej penalizácii za predbiehanie pod žltou vlajkou mu ho zobral Webber. Ďalšie prekvapenie prišlo po pretekoch, pretože komisári udelili Hamiltonovi penalizáciu za skrátenie trate pri súboji s Räikkönenom. Plus 25 sekúnd k výslednému času ho posunulo na tretie miesto. Veľká cena Belgicka – preteky 7.9.2008**Circuit de Spa-Francorchamps, Francorchamps, 7,004 km, 44 kôl = 308,176 km**1.**Felipe Massa**Ferrari1:22:59,394 2.**Nick Heidfeld**BMW Sauber+ 9,3 s.3.**Lewis Hamilton**McLaren-Mercedes+ 10,5 s.4.**Fernando Alonso**Renault+ 14,4 s.5.**Sebastian Vettel**STR-Ferrari+ 14,5 s.6.**Robert Kubica**BMW Sauber+ 15,0 s.7.**Sebastien Bourdais**STR-Ferrari+ 16,7 s.8.**Mark Webber**Red Bull-Renault+ 42,7 s.9.**Timo Glock**Toyota+ 67,0 s.10.**Heikki Kovalainen**McLaren-Mercedesprevodovka11.**David Coulthard**Red Bull-Renault+ 1 kolo12.**Nico Rosberg**Williams-Toyota+ 1 kolo13.**Adrian Sutil**Force India-Ferrari+ 1 kolo14.**Kazuki Nakajima**Williams-Toyota+ 1 kolo15.**Jenson Button**Honda+ 1 kolo16.**Jarno Trulli**Toyota+ 1 kolo17.**Giancarlo Fisichella**Force India-Ferrari+ 1 kolo18.**Kimi Räikkönen**FerrarinehodaDNF**Rubens Barrichello**HondaprevodovkaDNF**Nelsinho Piquet**Renaultnehoda Najrýchlejšie kolo: Kimi Räikkönen, Ferrari, 1:47,930 Kontroverzné rozhodnutie komisárov poriadne zamiešalo situáciu v šampionáte. Z pôvodne pohodlného osembodového náskoku ostali Hamiltonovi dva bodíky. Svoje nádeje na titul definitívne pochoval Raikkonen, ktorého teraz čaká boj o tretie miesto s Kubicom. V poradí tímov sa veľa nemení, veľkú hanbu však zažíva Honda, ktorú preskočil aj tím Toro Rosso. Priebežné poradie MS F1**MS jazdcov**1.**Lewis Hamilton** 762.**Felipe Massa** 743.**Robert Kubica** 584.**Kimi Räikkönen** 575.**Nick Heidfeld** 496.**Heikki Kovalainen** 437.**Jarno Trulli** 268.**Fernando Alonso** 239.**Mark Webber** 1910.**Timo Glock** 1511.**Nelsinho Piquet** 1312.**Sebastian Vettel** 1313.**Rubens Barrichello** 914.**Nico Rosberg** 915.**Kazuki Nakajima** 816.**David Coulthard** 617.**Sebastien Bourdais** 418.**Jenson Button** 319.**Giancarlo Fisichella** 020.**Takuma Sato** 021.**Anthony Davidson** 022.**Adrian Sutil** 0**MS tímov**1.**Ferrari** 1312.**McLaren-Mercedes** 1193.**BMW Sauber**1074.**Toyota** 415.**Renault** 366.**Red Bull-Renault** 257.**Williams-Toyota** 178.**STR-Ferrari** 179.**Honda** 1410.**Force India-Ferrari** 011.**Super Aguri-Honda** 0 Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?