Je toto najzábavnejší hybrid na trhu? Nová Honda Prelude má v sebe viac z Type R, ako si myslíte

Návrat legendy, aký nikto nečakal. Honda Prelude je späť, no namiesto benzínového revu prichádza s tichou silou hybridu. Kým sa stihnete uraziť, vedzte, že podvozok a brzdy jej daroval ostrý Civic Type R.

Sú mená, ktoré v motoristickom svete rezonujú ako rockové hymny. Mená, ktoré okamžite vyvolajú spomienky na plagáty na stene a prvé vysnívané autá. Honda Prelude je jedným z nich. A teraz, po rokoch ticha, sa táto legenda vracia. Zabudnite však na rev VTEC-u tesne pred obmedzovačom. Nová éra prináša novú hudbu – tichú, elektrickú, no prekvapivo strhujúcu. Honda totiž urobila niečo nečakané. Namiesto toho, aby len oživila spomienku, rozhodla sa ju pretvoriť pre budúcnosť. Je to koniec jednej éry, alebo začiatok niečoho oveľa lepšieho?

Čo má Prelude pod kapotou?

Srdcom nového modelu je hybridný systém e:HEV, ktorý dobre poznáme z aktuálneho Civicu. Kombinácia dvojlitrového benzínového motora a dvoch elektromotorov dáva dokopy výkon okolo 200 koní a krútiaci moment silnejšieho elektromotora dosahuje až 315 Nm.

Návrat legendy, aký nikto nečakal. Honda Prelude je späť, no namiesto benzínového revu prichádza s tichou silou hybridu. Kým sa stihnete uraziť, vedzte, že podvozok a brzdy jej daroval ostrý Civic Type R.

Ak teraz sklamane krútite hlavou, že toto nie je žiaden „trhač asfaltu“, máte pravdu. Nová Prelude nie je o brutálnej sile na rovinke. Jej filozofia je inde. Honda si totiž povedala, že skutočná radosť z jazdy sa neskrýva v monštruóznom výkone, ale v dokonalej harmónii medzi autom a vodičom. A práve tu prichádza na scénu ten najväčší tromf.

Pod elegantným kabátom sa totiž skrýva duša rebela. Inžinieri si požičali kľúčové komponenty podvozka a bŕzd priamo z najostrejšej verzie Civicu – z legendárneho Type R. Toto nie je len marketingový ťah. Toto je prísľub, že Prelude bude v zákrutách fungovať s precíznosťou chirurgického skalpela.

Návrat legendy, aký nikto nečakal. Honda Prelude je späť, no namiesto benzínového revu prichádza s tichou silou hybridu. Kým sa stihnete uraziť, vedzte, že podvozok a brzdy jej daroval ostrý Civic Type R.

Predstavte si tú kombináciu: tichá, no okamžitá sila hybridu a podvozok, ktorý vás podrží aj v situáciách, kde by ste už dávno volali svojho anjela strážneho. Toto auto nebude o rýchlosti, pri ktorej sa vám rozmaže svet. Bude o zážitku, keď s absolútnou istotou a eleganciou preplávate sériou zákrut ako ryba vodou.

Prevodovka, ktorá neexistuje? Revolúcia menom S+ Shift

A teraz to najkontroverznejšie – prevodovka. Nová Prelude ju nemá. Teda, aspoň nie v klasickom slova zmysle. Honda však vie, že vodič potrebuje cítiť spojenie so strojom. Preto prichádza s revolučným systémom S+ Shift, ktorý simuluje osem prevodových stupňov, a to aj s pocitom preradenia.

Návrat legendy, aký nikto nečakal. Honda Prelude je späť, no namiesto benzínového revu prichádza s tichou silou hybridu. Kým sa stihnete uraziť, vedzte, že podvozok a brzdy jej daroval ostrý Civic Type R.

Znie to ako vegánsky rezeň? Možno. No niečo podobné sme si už mohli vyskúšať v ostrom elektrickom Hyundai Ioniq 5N. Funguje to prekvapivo dobre a dodáva to jazde presne tú dávku drámy a interakcie, ktorá moderným hybridom či elektromobilom chýba. Je to dôkaz, že Honda stále myslí na vodiča a jeho emócie.

Dizajnovo je nová Prelude presne taká, aká má byť – elegantná, moderná a s jasným odkazom na minulosť, bez toho, aby bola lacným retro gýčom. Vnútri nájdeme digitálny kokpit a športové sedadlá v prostredí, ktoré pripomína Civic, no s prémiovejším nádychom.

Toto nie je auto na preteky, je to skôr moderný „grand tourer“ na každý deň. Auto, v ktorom si užijete rannú cestu do práce rovnako ako víkendový výlet do Álp. A najlepšia správa na koniec. Tento klenot sa chystá aj do Európy, pričom prvé kusy by sa mali objaviť už na prelome rokov 2025 a 2026.

Nový motor Dacia: Nebudú už vyrábať LPG tak ako predtým?

Zdroje:  Honda





Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.