Nový Enyaq RS Race je ľahší, širší a brutálne rýchly. Z 0 na 100 za 4,6 sekundy

Škoda predstavila Enyaq RS Race po modernizácii. Vďaka zníženej hmotnosti a pretekárskej technike je tento koncept podstatne rýchlejší.

Vydané  Text: 

Škoda ukázala vylepšenú podobu konceptu Enyaq RS Race – elektrického športového crossovera, ktorý vychádza z faceliftovaného civilného Enyaqu, no má od neho poriadne ďaleko. Úpravy sa zamerali na aerodynamiku, podvozok aj hmotnosť. Výsledkom je stroj, ktorý síce ostáva pri pôvodnom pohone, no jazdí o triedu dynamickejšie.

Biokompozity, ktoré šetria stovky kilogramov

Kľúčom k lepšej dynamike bola redukcia hmotnosti o 316 kilogramov. Automobilka to dosiahla použitím biokompozitov s ľanovými vláknami, ktoré nahradili klasické diely karosérie – blatníky, nárazníky, dvere aj strechu. Práve tá nahradila doterajšie panoramatické sklo ľahším panelom. V budúcnosti by sa biokompozity mali objaviť aj v sériovej produkcii značky.

Nový Enyaq RS Race je ľahší, širší a brutálne rýchly. Z 0 na 100 za 4,6 sekundy

Zasklenie prototypu je z polykarbonátu, svetlá výška klesla o výrazných 70 mm. Enyaq RS Race zároveň „narástol“ do šírky – vpredu o 72 mm a vzadu až o 116 mm, čo prispelo k stabilnejšiemu prejavu na trati.

Hydraulická brzda, karbónové kotúče a okruhový interiér

Škoda vymenila adaptívne tlmiče za nastaviteľné športové, elektronickú ručnú brzdu nahradila hydraulikou a sériové kotúče vystriedali karbónovo-keramické. V interiéri nechýba ochranný rám ani športové sedadlá, no z techniky ostal zachovaný 13-palcový centrálny displej s infotainmentom.

Nový Enyaq RS Race je ľahší, širší a brutálne rýchly. Z 0 na 100 za 4,6 sekundy

Pohon zostal nezmenený – dva elektromotory s výkonom 340 koní a pohonom všetkých kolies. Maximálna rýchlosť síce ostáva na 180 km/h, no vďaka nižšej hmotnosti sa zlepšilo zrýchlenie: z nuly na stovku to zvládne za 4,6 sekundy, čo je o takmer sekundu rýchlejšie než bežný Enyaq RS.

TEST BMW M135: Aj keď už to nie je zadokolka, stále má čo povedať. Ale nie bez výčitiek