Aktualita

Konečne elektrické úžitkové auto, ktoré netreba šetriť. Poznáme slovenské ceny Fordu E-Transit

Nový Ford E-Transit Custom ponúka dojazd 325 km, nosnosť cez tonu a možnosť ťahať 2,3 tony. Toto úžitkové auto vie pracovať.

Keď sa povie elektrická dodávka, mnohým sa vybaví vozidlo, ktoré síce šetrí planétu, ale výkonu má ako priemerný elektrický bicykel. Ford však prináša nový pohľad – E-Transit Custom. Vraj je to pracovný nástroj budúcnosti. My hovoríme, že je to konečne elektrická dodávka, ktorá chápe, čo potrebujú malí a strední podnikatelia.

Nový Ford E-Transit Custom ponúka dojazd 325 km, nosnosť cez tonu a možnosť ťahať 2,3 tony. toto úžitkové auto vie pracovať.

Táto „nová generácia“ nie je len o tichom jazdení. E-Transit Custom totiž neprišiel iba znižovať emisie, ale najmä zvyšovať produktivitu. A to poriadne prefíkane – má nosnosť cez 1,1 tony, utiahne 2,3 tony (čo je v tejto triede rekord), dojazd zvládne cez 300 km a do servisu sa mu veľmi nechce – servisný interval je nastavený na dva roky a neobmedzený počet kilometrov. To už znie lepšie než niektoré sľuby o lacnej elektrine.

Nový Ford E-Transit Custom ponúka dojazd 325 km, nosnosť cez tonu a možnosť ťahať 2,3 tony. toto úžitkové auto vie pracovať.

Zaujímavé je, že Ford do toho dal viac než len batériu a motor. Spolu so zákazníkmi vymysleli praktické detaily – ako napríklad vyklápací volant, ktorý sa zmení na pracovný stôl, alebo multikabínu, v ktorej sa dá aj normálne sedieť, keď čakáte na zákazku. K tomu mobilná kancelária, digitálne vychytávky a možnosť napájať si náradie priamo z auta. Skrátka, ako stvorená dodávka pre majstra, ktorý nechce len jazdiť, ale pracovať efektívne.

Nový Ford E-Transit Custom ponúka dojazd 325 km, nosnosť cez tonu a možnosť ťahať 2,3 tony. toto úžitkové auto vie pracovať.

A ak máte chuť na niečo medzi – teda ani úplne elektrické, ani spaľovacie – Ford má v talóne aj PHEV verziu. Spojenie benzínového motora a elektromotoru umožní jazdiť čisto na elektrinu po meste. Má 2,5-litrový benzín v Atkinsonovom cykle a 11,8 kWh batériu. Dojazd na elektrinu je cez 50 km – a to už na mestské závozy bohato stačí.

Nový Ford E-Transit Custom ponúka dojazd 325 km, nosnosť cez tonu a možnosť ťahať 2,3 tony. toto úžitkové auto vie pracovať.

Čo je pod podlahou?

E-Transit Custom má batériu s využiteľnou kapacitou 64 kWh, ktorá stačí na 325 km jazdy. Nabíjať sa dá doma cez 11 kW wallbox (za 6 a pol hodiny), alebo rýchlejšie – z 10 na 80 % za 39 minút. V núdzi si za 10 minút nabijete dojazd na ďalších 82 km. To všetko dopĺňa tepelné čerpadlo, ktoré v zime zlepšuje efektivitu o 7–10 %, a regeneratívne brzdenie, ktoré umožní jazdiť takmer iba s jedným pedálom.

Zadný elektromotor je otočený, aby nezaberal zbytočne miesto, a dostupný je v dvoch výkonových verziách – 100 alebo 160 kW – s krútiacim momentom 415 Nm. To znamená, že aj keď sa rozbehnete naložený po meste, nebude to žiadne trápenie.

Batéria je umiestnená v podlahe, vďaka čomu je ťažisko nízko a auto pôsobí stabilne. Všetky podvozkové komponenty sú okolo nej, takže priestor sa využíva naplno. Navyše je zaručená tuhosť a bezpečnosť bez nutnosti ďalších deformačných zón.

A čo peniaze? Ford tvrdí, že oproti dieselovému modelu môžu podnikatelia ušetriť až 40 % na prevádzkových nákladoch. A keďže servisné prehliadky sú raz za dva roky, bez ohľadu na nájazd, nie je to len marketing – môže to reálne fungovať.

Pracovný parťák, ktorý vie podržať

Dôležité je, že celý E-Transit Custom vznikol rukami technikov, ktorí počúvali podnikateľov. Preto má napríklad nižšiu podlahu, najlepší prístup cez bočné dvere a dokonca aj schodík pre jednoduchšie nastupovanie. Celková výška ostáva pod dvomi metrami, takže sa zmestí do podzemných garáží. A ak ste niekedy robili dlhé šichty, oceníte aj nezávislé zadné zavesenie – dodávka pôsobí stabilne aj naložená. A ešte jedna finta na záver – Ford ponúka aj Pro Power Onboard s výkonom 2,3 kW, ktorá vám poslúži ako mobilná zásuvka. Napájať si náradie, svetlá alebo dokonca kávovar? Prečo nie. A ceny?

Nový Ford E-Transit Custom ponúka dojazd 325 km, nosnosť cez tonu a možnosť ťahať 2,3 tony. toto úžitkové auto vie pracovať.

Prehľad výbavových stupňov

VAN

Hlavné prvky štandardnej výbavy :
● Predĺžená továrenská záruka 5 rokov / 150 000km (batéria 8/160 000km)
● Bohatá bezpečnostná výbava
● Inteligentný tempomat
● Parkovací asistent vpredu a vzadu + zadná kamera
● Auto-funkcia zapnutia svetlometov + prepínanie diaľkových svetiel
● Dažďový senzor
● Airbag vodiča
● Bočné posuvné dvere na pravej strane
● Nepresklené zadné dvojkrídlové dvere s otváraním do 180°
● Odolná gumová podlahová krytina v kabíne
● Oceľová deliaca priečka
● LED predné a zadné svetlomety
● LED lišta medzi svetlometmi
● LED osvetlenie interiéru
● Vyhrievané čelné sklo Quickclear
● Štartovanie tlačidlom FordPower
● Automatická klimatizácia vpredu + peľový filter
● Tepelné čerpadlo
● Elektronická parkovacia brzda s funkciou AUTO HOLD
● Elektricky ovládané predné bočné okná a spätné zrkadlá
● ICE 2 – systém SYNC 4 + rádio AM/FM/DAB
● 13″ farebný dotykový displej
● Digitálny prístrojový panel 12″
● Bezdrôtové pripojenie pre Apple CarPlay a Android Auto
● 3 miesta na sedenie
● Sedadlo vodiča 4-smerové s bedrovou opierkou
● Integrované (celoplošné) kryty kolies
● TPMS – systém aktívneho monitorovania tlaku pneumatík
● Nabíjací kábel 5m (3-fázový, 32A)

DCiVAN

Naviac oproti výbave VAN:

● 6 miest na sedenie
● Bočné pevné okná v 2. rade
● Plastová deliaca priečka
● Obloženie stien nákladného priestoru do polovičnej výšky

KOMBI

Naviac oproti výbave DCiVAN:

● 7x airbag
● 9 miest na sedenie
● Bočné pevné okná v 3. rade
● Presklené zadné dvere s rozmrazovaním a stieračom
● Vnútorné spätné zrkadlo
● Bez deliacej priečky