AKTUALITA

Jaguar zostane vo svetovom šampionáte Formuly E do konca roku 2030

Výkon 804 koní nahradí doterajších 469!

Transformácia Jaguaru chystá veľkolepé novinky
Vydané Text: 

Jaguar zostane vo svetovom šampionáte Formuly E do konca roku 2030 s tým, že bude naďalej zrýchľovať vývoj svojej novej generácie elektrických cestných vozidiel.

Britská značka preteká v sérii elektrických jednomiestnych vozidiel od sezóny 2016-17 a tento víkend sa zúčastnila svojej 100. ceny ePrix v Monaku.

Jaguar získal vo Formule E 13 víťazstiev a momentálne vedie v pohári konštruktérov pre sezónu 2023-24.

Teraz sa zaviazal k nadchádzajúcim pravidlám Gen4 Formuly E, ktoré začnú v sezóne 2026-27 a budú platiť do 2029-30.

Bude pokračovať ako výrobca pohonných jednotiek aj so svojím továrenským tímom Jaguar TCS Racing.

 

Na prvú novinku sa môžeme tešiť už budúci rok. Zdroj: 1440sports.com

Jaguar sa bude v nasledujúcich rokoch pretransformovávať na prémiovú značku zameranú na elektrické vozidlá, pričom prvý z plánovanej počiatočnej rady troch modelov príde v roku 2025.

Zotrvanie vo Formuly E do konca roku 2030 mu preto poskytne platformu na zdôraznenie sily vlastnej technológie elektrických vozidiel a prezentáciu jeho pretransformovaného imidžu.

Jaguar dlhodobo tvrdí, že motoristický šport je užitočným skúšobným prostredím na vývoj nových technológií pre elektrické pohonné jednotky.

To zahŕňa prácu so spoločnosťou Wolfspeed na výrobe karbidu kremíka pre použitie v polovodičoch a so spoločnosťou Castrol na opätovné spracovanie použitého prevodového oleja na súťažné použitie.

Značka uviedla, že obe tieto technológie budú využívať jej elektromobily novej generácie.

 

Novinky sľubujú značne kvalitnejší výkon

Zatiaľ čo technické detaily sa stále dolaďujú, šéfovia Formuly E uviedli, že budúce autá Gen4 budú mať výkon 804 koní a až 939 koní brzdenej regenerácie, oproti 469 koní a 804 koní pre súčasné autá Gen3.

Podvozky budú opäť vyvíjané francúzskou spoločnosťou Spark Racing Technologies, zatiaľ čo talianska spoločnosť Podium Advanced Technologies nahradí WAE ako dodávateľa batérií.

Marelli bude pokračovať vo výrobe predných motorov, ktoré sa vo veľkej miere používajú na regeneráciu.

Výrobcovia môžu slobodne vyvíjať svoje vlastné zadné motory.

Jaguar je po Nissane druhým výrobcom, ktorý sa zaviazal k ére Gen4 Formuly E.

 

Zdroj: autocar.co.uk








ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.