Nový model

Nový PEUGEOT 5008 oficiálne: Nádherný dizajn je začiatok, ponúkne zvlášť nízke náklady a dvojnásobne veľký kufor!

Sedemmiestny model značky Peugeot prešiel výraznými zmenami, ktoré z neho robia jedno z najkrajších SUV súčasnosti.

Firmy poteší dostupnosť čisto elektrickej verzie, ktorá prekvapivo nezmenšuje veľkosť kufra.
Všetky dôležité informácie o novom Peugeote 5008 na jednom mieste.
Vydané Text: 

Tretia generácia Peugeotu 5008 má plne elektrické hnacie ústrojenstvo s dojazdom až 660 km. Ide o veľké 7-miestne SUV, ktoré bude pre značku Peugeot jedným z nosných pilierov.

Koncern Stellantis aktualizuje svoje vlajkovú loď strednej triedy SUV. Ide o priamu reakciu na dianie v autopriemysle, na ktorom sa v uplynulom období objavilo hneď niekoľko väčších elektrických SUV.

Aktuálna generácia Peugoet 5008 je na trhu od roku 2016 a nie je elektrifikovaná, s výnimkou mild-hybridnej verzie pridanej len minulý rok.

Nová generácia už jazdí na architektúre STLA Medium, platforme postavenej v prvom rade pre elektromobily, ktorá však umožňuje aj montáž aj pohonných jednotiek s vnútorným spaľovaním – teda benzín či naftu.

Nový model 5008 tak bude mať tri možnosti pohonu: 48-voltový mild-hybrid (benzín+slabá elektrická podpora), káblom nabíjateľný plug-in hybridplne elektrický variant E-5008.

Práve ten sa zaslúži o to, že veľké SUV bude jazdiť s minimálnym prevádzkovými nákladmi na palivo – elektrinu. Samozrejme za predpokladu, že majitelia budú svoje vozidlo nabíjať doma.

Dvojnásobne veľký batožinový priestor

Podvozková platforma STLA Medium debutovala na čerstvo predstavenom kompaktnom SUV Peugeot 3008 tretej generácie, s ktorým 5008 zdieľa spoločné prvky až po B-stĺpik karosérie. Nová generácia 5008 tak bude prvou verziou platformy s natiahnutou dĺžkou, pričom dosahuje celkovú dĺžku 4 790 mm a rázvor úctyhodných 2 890 mm. Aktuálny model je dlhý 4 641 mm.

Vedenie Peugeotu uviedlo, že extra predĺženie novej generácie sa udialo až za tretím radom sedadiel, a to v reakcii na spätnú väzbu od majiteľov, ktorí uviedli, že batožinový priestor nie je dostatočne objemný. S tretím radom vo vzpriamenej polohe tak po novom bude k dispozícii 289 litrov nákladného priestoru, čo je takmer dvojnásobok súčasnej kapacity.

Zaujímavosťou je, že objem batožinového priestoru je rovnaký vo všetkých verziách okrem modelu s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý stráca niekoľko litrov objemu kvôli zadným elektrickým nápravám.

V druhom a treťom rade sú všetky sedadlá samostatné – stredové v druhom rade sa dá celkom sklopiť.

Veľkosť batožinového priestoru teraz nezmenšuje technológia pohonu. K určitému zmenšeniu došlo iba vo verzii 4×4

Nástup do tretieho radu zlepšuje riešenie, ktoré Peugeot nazýva Easy Access – posúva druhý rad dopredu a vyklápa ho nahor jediným potiahnutím páky. Keď sa sedadlo v druhom rade sklopí nadol, vraj nebude udierať cestujúcich do kolien.

Dvojmiestny tretí rad ponúka pasažierom držiaky nápojov, lampičky na čítanie a stredovú lakťovú opierku, ako aj 12-voltovú zásuvku.

Sedadlá v druhom rade 5008 sa posúvajú a sklápajú a majú vlastné ovládanie klimatizácie.

Peugeot aj v modeli 5008 pokračuje vo svojom typickom interiéri i-Cockpit. Nepotrebuje head-up displej, pretože zobrazovacie prvky sú vysoko nad úrovňou volantu. Masívny stredový panel vyzerá pôsobivo, je však zdvihnutý, a tak je dosť miesta na boky a kolená.

Elektrická verzia s batériami od Mercedesu a BYD? Svojím spôsobom.

Peugeot E-5008 v budúcnosti ponúkne batérie vyrobené spoločnosťou ACC, čo je spoločný podnik firiem Stellantis, Mercedes-Benz a Total/Saft v Douvrine v severnom Francúzsku.

Avšak e-5008, podobne ako e-3008, bude na trhoch debutovať s batériami od čínskeho BYD a akumulátory od ACC budú k dispozícii neskôr.

Batérie s chemickou štruktúrou NMC (nikel, mangán, kobalt) využijú 400 V architektúru a sú určené len na napájanie pohonu – o dodávku energie pre svetlá a elektroniku sa stará 12 V batéria  dobíjaná cez konvertor veľkým trakčným akumulátorom.

K dispozícii budú dve veľkosti batérie, 73 a 98 kWh, ktoré budú poháňať tri výkonnostné verzie modelu:

  • 157 kW / 345 Nm s pohonom predných kolies;
  • Long Range verzia 170 kW / 345 Nm s pohonom predných kolies;
  • AWD Dual Motor 237 kW (157 kW vpredu, 80 kW vzadu) / 345 Nm (170 Nm vzadu)

Modely s výkonom 157 a 170 kW budú mať dojazd približne 500 km, zatiaľ čo model s výkonom 237 kW bude mať dojazd 660 km, uviedol Peugeot.

Kombinované svetlomety s príznačnými LED dennými svetlami s motívom pazúrov leva.

Pazúrí motív nachádzame aj na zadných svetlách.

Aký je rozdiel medzi modelmi 3008 a 5008?

Peugeot uvádza, že 5008 (resp. E-5008) bude rodinnou alternatívou k novému kompaktnému SUV 3008, ktoré si osvojilo dizajn v štýle fastback. Tieto dva modely boli v minulosti skôr minivanmi, rodinný potenciál však ostal zachovaný. Kritici však automobilke vyčítali, že z priestorového hľadiska patria modely od francúzskej značky k tým menším.

Dopyt po modeli 3008 prevyšuje záujem o 5008 vskutku výrazne: v 2:1. Vedenie Peugeotu tvrdí, že by sa to teraz malo vyvážiť, pretože 5008 osloví širší segment trhu svojimi novými plug-in hybridnými a plne elektrickými opciami pohonu. „Najmä flotiloví zákazníci požadovali od Peugeotu veľké plne elektrické SUV,“ povedal Jerome Micheron, vedúci produktov v Peugeote, začiatkom marca.

Nový PEUGEOT 3008: Všetko, čo vás zaujíma o novej generácii obľúbeného SUV

Bez konkurencie: Zatiaľ je jediným takýmto 7-miestnym elektromobilom

Peugeot hovorí, že e-5008 je jediným sedemmiestnym elektromobilom v danom segmente. Modely so spaľovacím motorom s touto dostupnou konfiguráciou zahŕňajú nový Renault Espace a Škodu Kodiaq.

Vedenie Peugeotu však uviedlo rad možných konkurentov pre e-5008, ako Mercedes-Benz EQB, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, VW ID.4 a ID.5 a Tesla Model Y. Z týchto modelov len Mercedes-Benz EQB ponúka sedem sedadiel.

Celkovo sa podľa Peugeotu trh so sedemmiestnymi SUV v posledných rokoch na 10 najväčších európskych trhoch pohyboval od 230 000 do 290 000 ročne, takže pre Peugeot je E-5008 dôležitým a perspektívnym projektom.

V roku 2023 tento segment vzrástol o 25 percent, čím prekonal celkový európsky trh o 14 percent. Päť z 10 najpredávanejších boli elektromobily na čele s Volkswagenom ID4 s 85 268 predajmi. Model 5008 bol piaty s predajom 44 391 kusov. Medzi ďalšie elektromobily v top 10 patrili Škoda Enyaq, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 a VW ID5.

Dostupnosť na Slovensku

Model 5008 bude uvedený na trh na jeseň tohto roku, pričom objednávky budú otvorené v máji.

Ceny neboli oznámené, ale e-3008 začína vo Francúzsku na 44 990 eurách, pričom mild-hybridná verzia začína na 38 490 eurách. Obdobné ceny aj dostupnosť očakávame aj na Slovensku.

Rovnako ako model 3008 aj  5008 bude mať ako silný marketingový nástroj dlhú továrenskú záruku, ktorá je teraz 8 rokov/160 000 km. V minulosti sa takto dlhá záruka ponúkala len na batériu. Bude mať tiež hlasového asistenta poháňaného umelou inteligenciou ChatGPT, ktorý umožňuje hovoriť príkazy v prirodzenom jazyku – táto funkcia príde pravdepodobne do konca roka, lenže o podpore slovenského jazyka silno pochybujeme.

5008 sa bude vyrábať v továrni Peugeotu v Sochaux vo východnom Francúzsku.

Oficiálna fotogaléria nového PEUGEOT E-5008 (2025): Exteriér, interiér, kufor, detaily








ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.