NOVÝ MODEL

Nový PEUGEOT 3008: Všetko, čo vás zaujíma o novej generácii obľúbeného SUV

Nová generácia stojí na celkom novej platforme koncernu Stellantis, STLA Medium. Sľubuje radosť z jazdy aj dobré technické parametre.

V predaji budú už len dve úrovne výbavy a tri elektrické motorizácie
Na vybraných trhoch bude naďalej v predaji aj ako hybrid a plug-in hybrid.
Vydané  Text: 

Značka Peugeot včera odhalila novú generáciu svojho kompaktného SUV, PEUGEOT E-3008. Pre automobilku ide o zásadné vyhlásenie, pretože trh s kompaktnými SUV je naďalej lukratívny pre všetky automobilky.

Peugeot je súčasťou koncernu Stellantis, súčasťou ktorého je celý balík ďalších automotive značiek: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodg,e DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Ram Trucks, Vauxhall, Free2move a Leasys.

Bude aj ako hybrid a plug-in hybrid, ale zrejme nie u nás

Nová generácia modelu E-3008 prichádza s písmenom E značiacim čisto elektrický pohon aj napriek tomu, že u nás verzie so spaľovacími motormi už v predaji pravdepodobne nebudú. Výrobca aj slovenský importér vo svojich tlačových správach zmieňujú, že „v závislosti od trhu budú dostupné aj hybridné verzie“. Podľa webstránky Stellantisu má ísť o hybrid a plug-in hybrid.

Inzercia

Inzercia

V histórii modelu 3008 tak ide o kľúčový moment, ktorý celú značku pripravuje na novú éru európskeho autopriemyslu, v ktorej bude univerzálnou pohonnou jednotkou tá elektrická.

Napriek postaveniu európskeho portfólia na elektrickom pohone nebude ponuka motorizácii celkom nudná: zákazníci budú mať na výber zo základnej 210-koňovej verzie, 230 k verzie s predĺženým dojazdom (Long Range) a vrcholom ponuky bude verzia 4×4 s dvomi motormi (Dual Motor) s celkovým maximálnym výkonom 320 koní. Podrobnosti a presné technické údaje jednotlivých verzií uvádzame nižšie v tomto príspevku.

Nový PEUGEOT 3008 sa bude na vybraných trhoch predávať aj ako hybrid a plug-in hybrid

Inzercia

Inzercia

Podľa slov výrobcu ide o SUV-Fastback. Nová generácia 3008 má podstatne menej chrómových doplnkov na karosérii.

Keďže ide o celkom prvý model automobilu postavený na novej koncernovej platforme STLA Medium, bude Peugeot niesť určitú ťarchu – alebo významnú úlohu v propagácii platformy – musí všetkých presvedčiť, že táto platforma je naozaj dobrá a konkurencieschopná.

Výrobca zatiaľ komunikuje, že práve vďaka nej má automobil dojazd do 700 kilometrov, potenciál dopriať vodičovi radosť z jazdy, vysokú mieru efektívnosti, vysoký výkon pohonov a že jej  súčasťou sú aj online služby vôbec „nové funkcie“.

Štandardom bude infotainment PEUGEOT i-Connect, vo verzii GT vo vrcholovej úprave Advanced. Podľa Stellantisu táto nová platforma určuje nový štandard na trhu.

Platforma STLA Medium BEV koncernu Stellantis, na ktorej stojí aj nový PEUGEOT E-3008

Dve batérie pre lepší manažment energie

Platforma STLA Medium BEV sa môže pochváliť rekordnou kapacitou akumulátora umiestneného medzi kolesami – až 98 kWh na skrátenom rázvore (2,73 m pre E-3008). Tento vysokovýkonný dizajn umožňuje E-3008 ponúkať najlepší dojazd vo svojej kategórii (až 700 km), pričom samotný automobil možno stále považovať za kompaktný (dĺžka 4,54 m).

Vysokonapäťová 400 V lítium-iónová batéria s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt) je umiestnená pod podlahou a napája elektrický motor pre trakciu vozidla. Na túto batériu je poskytovaná záruka 8 rokov (alebo 160 000 km), kedy výrobca garantuje zachovanie 70 percent pôvodnej kapacity.

Ostatné elektrické spotrebiče, ako svetlá, infotainment a ďalšie, sú naďalej napájané 12V batériou, ktorá je sama napájaná z vysokonapäťovej batérie cez menič.

Tepelný manažment batérie využíva cirkulujúcu chladiacu kvapalinu na zabezpečenie ultrarýchleho nabíjania, optimalizovaného dojazdu a dlhšej životnosti. Tepelné čerpadlo tiež prispieva k tepelnej pohode pasažierov a zároveň šetrí energiu batérie.

Pre nabíjanie striedavým prúdom sú k dispozícii dva typy palubnej nabíjačky: štandardná trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW a voliteľná trojfázová nabíjačka s výkonom 22 kW .

Pre nabíjanie jednosmerným prúdom konektor Mode 4 na novom E-3008 akceptuje menovitý výkon až 160 kW, čo umožňuje dobitie batérie z 20 % na 80 % za 30 minút. Súčasťou výbavy je aj podpora funkcií V1G alebo Smart Charging. Tie sú kompatibilné so službami dodávateľa energie a upravujú čas a výkon, pri ktorom sa batéria nabíja, aby sa optimalizovali náklady na nabíjanie.

V každom prípade je možné aj nabíjanie počas jazdy princípom rekuperácie, E-3008 je vybavený trojstupňovou rekuperáciou. Dve intenzívnejšie úrovne automaticky zapnú zadné brzdové svetlá.

Nabíjať môžete počas jazdy rekuperáciou alebo káblom z elektrickej siete. Vybíjať môžete zasa jazdou samotnou, používaním interiérových spotrebičov, ale aj tých externých.

Auto ako pojazdná powerbanka

Zaujímavosťou platformy je aj možnosť odosielania energie do externých spotrebičov, funkcia V2L.

Táto veľmi praktická funkcia dáva zákazníkom možnosť napájať elektrické zariadenie prostredníctvom vysokonapäťovej batérie nového PEUGEOT E-3008.

Napríklad na nabíjanie elektrobicykla, napájanie vonkajšieho osvetlenia, kosačky a podobne. Systém dokáže dodávať 3000 W/16A.

Bezdrôtová nabíjačka telefónu s výkonom 15 W sa nachádza na stredovej konzole pod prepínačmi i-Toggles a v interiéri sa spoločne s tromi 12 V zásuvkami (verzia GT) nachádzajú aj nabíjacie konektory USB-C.

Výbava GT je na prvý pohľad rozlíšiteľná dvojfarebnou schémou karosérie – strecha je vždy čierna.

Dostupnosť, ceny a výbavy

Nová generácia Peugeot E-3008 bude v predaji od februára 2024 za zatiaľ neupresnené ceny. V predaji budú tri zmienené a dole podrobnejšie opisované motorizácie, avšak iba dva výbavové stupne. Štandardnou výbavou je ALLURE, vrcholovou GT.

Modely E-3008 Allure majú jednofarebný lak a napoly kožený efekt – napoly látkové čalúnenie s reliéfnymi motívmi. Hlavná štandardná výbava zahŕňa bezkľúčový vstup a štartovanie, zadnú HD kameru, zadné parkovacie senzory, LED svetlomety a svetlá, 19-palcové zliatinové disky, PEUGEOT i-Cockpit s dvomi 10-palcovými digitálnymi panelmi, prepojený informačný systém PEUGEOT i-Connect.

E -3008 GT prichádza v dvojfarebnom laku s čiernou strechou a čalúnením Alcantara. Hlavná štandardná výbava okrem verzie Allure: 20-palcové zliatinové disky, svetlomety Pixel LED, predné parkovacie senzory, motorizované dvere batožinového priestoru, vyhrievané predné sedadlá a volant, indukčná nabíjačka smartfónov, prispôsobiteľné ambientné osvetlenie, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit so zakrivenou 21-palcovou obrazovkou, prispôsobiteľnými prepínačmi i-Toggles, prepojeným informačným systémom PEUGEOT i-Connect Advanced.

Verzia vo farbe Okenite White

Nový E-3008 bude dostupný v šiestich farebných prevedeniach: modré Obsession Blue, Ingaro Blue, biela Okenite White, čierna Pearl Black, šedá Artense Grey a šedá Titanium Grey. Verzia GT sa štandardne dodáva v dvojfarebnom prevedení s lesklou čiernou strechou.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE PEUGEOT E-3008 (2024)

TECHNICKÉ ÚDAJE PEUGEOT E-3008 (2024) NOVÝ E-3008 NOVÝ E-3008 NOVÝ E-3008
MOTOR ELEKTRICKÝ 210 ELEKTRICKÝ 320
Dual Motor 4X4
ELEKTRICKÝ 230 Predĺžený dojazd
Elektrický motor – technológia predný /zadný Synchrónny s permanentnými magnetmi / – Synchrónny s permanentnými magnetmi / Synchrónny s permanentnými magnetmi Synchrónny s permanentnými magnetmi / –
Maximálny výkon v kW (koňoch) pri ot/min 157 (210) pri 4370 – 14000 240 (320) systémový:
157 (210) predný pri 4370 – 14000 / 83 (110) zadný pri 4760 – 14000
170 (230) from 4740 to 14000 rpm
Maximálny krútiaci moment (Nm) pri ot/min 343 from 250 à 4370 rpm Predný: 343 – 250 pri 4370 Zadný: 166 pri 0 – 4760 rpm 343 pri 250 – 4740
PREVODOVKA
Typ jednostupňová prevodovka jednostupňová prevodovka jednostupňová prevodovka
Prevodový pomer vpredu/vzadu 9,77 / – 9,77 / 12,396 9,77 / –
BATÉRIA
Technológia Li-ion NMC Li-ion NMC Li-ion NMC
Počet modulov/článkov 11/96 neuvedené neuvedené
Využiteľná kapacita (kWh) 73 73 98
Hmotnosť (kg) 520 520 574
Napätie (V) 400 400 400
HMOTNOSTI
Pootovostná hmotnosť (kg) 2114 2199 2174
Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu – 12% stúpanie (kg) 1250 1350 1200
VÝKONY
Maximálna rýchlosť (km/h) 170 180 170
• 1 000 m pevný štart 29,7 27,2 29,8
• 400 m pevný štart 16,5 14,7 16,6
• Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,7 6,4 8,9
Pružné zrýchlenie (sekundy)
• z 30 na 60 km/h 2,3 1,5 2,3
• zo 60 na 90 km/h 2,8 2,3 2,8
•z 80 na 120 km/h 5,3 3,9 5,4
DOJAZD A SPOTREBA
Dojazd podľa WLTP – kombinovaný (km) 525 525 700
Dojazd podľa WLTP – mesto (km) NA NA NA
Spotreba podľa WLTP – kombinovaná (kWh / 100 km) 13,9 13,9 14
Spotreba podľa WLTP – mesto (kWh / 100 km) NA NA NA
Úroveň hluku počas jazdy (dB) NA NA NA
NABÍJANIE (20°C z 20 % na 80 %)
Palubná nabíjačka AC (kW) – štandardná/na prianie 11/22 11/22 11/22
Maximálny nabíjací výkon DC (kW) 160 160 160
Čas nabíjania – wallbox 11 kW AC (h)
Palubná nabíjačka 11 kW
neuvedené neuvedené neuvedené
Čas nabíjania – wallbox 22 kW AC (h)
Palubná nabíjačka 22 Kw
neuvedené neuvedené neuvedené
Čas nabíjania – rýchlonabíjačka DC (min) 30 30 27
KOLESÁ
Rozmer pneumatík (základ alebo na prianie, v závislosti od verzie) 235/55R19
235/50R20
235/55R19
235/50R20
235/55R19
235/50R20
Rezerva Súprava na opravu pneumatík Súprava na opravu pneumatík Súprava na opravu pneumatík
Priemer otáčania medzi obrubníkmi (m) 10,6 10,6 10,6
BRZDY A ODPRUŽENIE
Brzdy vpredu/vzadu Predný kotúč: 365x37mm
Predný brzdový strmeň s dvomi piestikmi
Zadný kotúč: 356x26mm
Odpruženie vpredu Nezávislé zavesenie – náprava Pseudo-Mac Pherson, vinuté pružiny a integrované hydraulické tlmiče
Odpruženie vzadu Nezávislé zavesenie – náprava Multi-link, hydraulické tlmiče
ROZMERY (m)
Dĺžka 4542 4542 4542
Šírka 1895 1895 1895
Výška 1641 1641 1641
Rázvor 2739 2739 2739
Previs vpredu/vzadu 940 / 863 940 / 863 940 / 863
Rozchod kolies vpredu/vzadu 1630 / 1636 1630 / 1636 1630 / 1636
Svetlá výška (mm) 198 198
BATOŽINOVÝ PRIESTOR
Objem batožinového priestoru (l) – VDA V210 520 470 520
AERODYNAMIKA
SCx (m²) 0,75 0,75 neuvedené

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ