Volkswagen vracia fyzické tlačidlá pre všetky nové autá!

Automobilka reaguje na kritiku prílišného spoliehania sa na dotykové ovládanie

Cenový strop plánujú dodržiavať aj s novinkami
Vydané  Text: 

Všetky budúce interiéry Volkswagenu budú čerpať inšpiráciu z koncepčného vozidla ID 2all a prinesú späť fyzické tlačidlá a ovládacie prvky.

Prístup založený na dotykovej obrazovke pri modeloch Mk8 Golf a ID 3 sa ukázal ako nepopulárny u zákazníkov, čo viedlo k úplnému obratu spoločnosti v spôsobe, akým pristupuje k dizajnu.

Interiérový dizajnér VW Darius Watola povedal, že koncept ID2all ukázal nový prístup pre všetky modely a bol reakciou na nedávnu spätnú väzbu od zákazníkov.

 

Svieži interiér konceptu ID 2all, ktorý zahŕňa návrat fyzických tlačidiel, bude vzorom pre budúce modely VW. Zdroj: autocar.co.uk

Zákazníci v Európe majú odlišný pohľad ako na iných globálnych trhoch a chcú viac fyzických tlačidiel

Generálny riaditeľ VW Thomas Schäfer nedávno vyhlásil, že dotykový prístup narobil značke veľa škody.

Nový interiér má rad fyzických a podsvietených tlačidiel pre klímu, a otočný ovládač na stredovom tuneli na ovládanie obrazovky na prístrojovej doske vyššie, podobne ako pri BMW iDrive.

Okrem hlavnej centrálnej dotykovej obrazovky je tu aj obrazovka pre informácie o jazde.

Takéto zobrazenie v očnej línii vodiča považujú za kľúčové pre bezpečnosť.

 

Radikálne zmeny nastávajú aj v materiáloch

Revolúcia prichádza aj v oblasti použitia materiálu, pretože automobilka sa snaží postupne vyradiť tvrdé plasty, lepidlo, kožu a chróm.

Takmer každý povrch v ID 2all je mäkký na dotyk, mieša tkaniny a Alcantaru ako súčasť úsilia o udržateľnosť.

Obmedzené je aj použitie niektorých druhov dreva a kovov.

Watola vyjadril túžbu vidieť v roku 2025 čo najviac prvkov a materiálov od konceptu až po sériový automobil (čo sa teraz zdá nepravdepodobné, aby sa názov ID 2 dostal do showroomov).

 

Novinky v dizajne nemajú uberať na kvalite, práve naopak. Zdroj: unsplash.com

Cenový strop plánuju dodržať

Cieľom však zostáva cena pod 25 000 EUR, čo by mohlo obmedziť niektoré prémiovejšie materiály v kabíne.

Očakáva sa tiež, že prežijú inteligentné úložné prvky, ako je sklopná spodná polovica zadnej lavice, ktorá umožňuje umiestniť bicykel do priestoru pre nohy spolujazdca, a úložný priestor pod podlahou 490-litrového batožinového priestoru, ktorý je dostatočne veľký pre troch.

Zameriava sa aj na zníženie počtu komponentov, napríklad na dverách, ktoré spájajú kľučky dverí, madlá a lakťovú opierku do jedného celku.

 

Zdroj: autocar.co.uk







ODPORÚČANÉ