Nová Škoda Kodiaq: Nafta zostáva, manuál definitívne končí! Veľkorysý priestor bude ešte veľkorysejší a to nie je všetko…

Nová Škoda Kodiaq prinesie zásadné vylepšenia vo viacerých kľúčových oblastiach.

Pod kapotou zostanú aj naftové agregáty, nepočíta sa však s manuálnou prevodovkou.
Pribudne veľa nových asistenčných systémov či dokonca asitovaná jazda 2.5.
Vydané  Text: 

Už len pár týždňov nás delí od oficiálneho predstavenia druhej generácie modelu Škoda Kodiaq. SUV, ktoré začalo raketový nástup českých áut s týmto druhom karosérie, prinesie zásadné zmeny na pohone, výbave a taktiež aj na dizajne. Viaceré dnes známe prvky definitívne končia, no výbava sa opäť posunie vpred. Okrem toho pribudne aj nový druh pohonu či moderné a úsporné agregáty.

Začiatok novej éry

„Kodiaq, ktorý začal SUV ofenzívu značky Škoda je veľmi úspešný už od jeho uvedenia na trh v roku 2016. Vďaka výraznému a kryštalickému dizajnovému jazyku, priestrannému interiéru a vynikajúcemu pomeru ceny a úžitkovej hodnoty prilákal množstvo nových zákazníkov a získal významné medzinárodné ocenenia. Druhá generácia, vrátane verzie s plug-in hybridným pohonom, má všetky predpoklady k tomu, aby otvorila ďalšiu skvelú kapitolu úspešného príbehu tohto modelu“, uvádza Klaus Zellmer, predseda predstavenstva Škoda Auto.

Nová generácia Škoda Kodiaq prinesie ešte prepracovanejší dizajn, väčšiu mieru použitých recyklovaných materiálov a najmä nové inovatívne technológie. Dizajn interiéru a exteriéru je zatiaľ zahalený výraznou mierou kamufláže, no už teraz môžeme bez strachu povedať, že auto bude výzorovo veľmi zaujímavé. Istým spôsobom tomu napomôže aj úplne nová generácia vonkajšieho osvetlenia. V prednej časti nového Kodiaqu môžeme počítať s prémiovými Matrix-LED svetlometmi. Tie navyše oproti tým aktuálnym disponujú lepšou mierou ovládania a tak vyrezávanie jednotlivých objektov zo svetelného lúča bude ešte precíznejšie a citlivejšie.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Priestorový zázrak vol. 2

Vonkajší dizajn navyše dokonale zvýraznia aj mohutné disky kolies v novom vzhľade. Na výber bude široké spektrum zliatinových diskov s priemerom 17 až 20-placov. Samozrejme všetky časti karosérie nesú prísne aerodynamické tvarovanie s cieľom zníženia odporu a následne aj spotreby a emisií. Kodiaq pritom medzigeneračne podrástol len na dĺžku, čo môže mať pozitívny dopad práve na odpor vzduchu. Tu si polepší o nemalých 61 milimetrov na finálnu hodnotu 4 758 milimetrov.

S tým úzko súvisí aj maximálny objem batožinového priestoru, ktorý bude v 5-miestnom prevedení kráľovských 910 litrov. Pri voľbe 7-miestneho interiéru to bude 340 až 845 litrov. Súčasná generácia má pritom maximálnu kapacitu kufru „len“ 835 litrov. Dizajnéri však nemysleli len na miesto za sedadlami. Zlepšením prejde aj porcia miesta pre cestujúcich v treťom rade sedadiel. Tu je cestujúcim k dispozícii ďalších 15 milimetrov navyše.

Nová logika interiéru

Škoda Kodiaq 2. generácie prinesie podobne, ako nový Volkswagen Tiguan, aj úplne prepracovanú logiku interiéru. Volič jazdných režimov automatickej prevodovky sa presúva zo stredovej konzoly na stĺpik riadenia. V oblasti medzi cestujúcimi tak vzniká nový priestor pre ovládacie prvky a úložné miesta. Dominantou interiéru je prepracovaný displej infotainmentu s uhlopriečkou až 12,9-palca doplnený o úplnú novinku je head-up jednotka s veľkosťou 10,25-palca.

Dobrou správou je, že pod centrálnym displejom sa nachádzajú zachované manuálne ovládacie prvky viacerých funkcií vozidla. Novinkou je taktiež aj možnosť umiestnenia nápojov do stredovej konzoly pre cestujúcich na zadných sedadlách. Druhý rad sedadiel bude navyše posuvný podľa aktuálnych potrieb posádky.

Škoda Kodiaq iV

Najzásadnejšie zmeny sa ale bez pochýb udejú pod kapotou a na podvozku. Ako už názov napovedá, dobrou správou pre mnohých fanúšikov tohto modelu je zachovanie naftovej pohonnej jednotky. Tá sa pod kapotou nového Kodiaqu objaví hneď v dvojici výkonových verzií. Základ bude mať výkon 110 kW a silnejšia verzia spojená s pohonom všetkých kolies 142 kW. Benzín zastupuje dvojica agregátov. Základný mild-hybrid 1,5 TSI s výkonom 110 kW a výkonnejšia verzia 2,0 TSI s výkonom 150 kW.

Do ponuky oficiálne pribudne aj úplne nový plug-in hybrid. Ten je postavený na novom agregáte 1,5 TSI evo2 s výkonom 110 kW. Celkovo je systémový výkon na úrovni 150 kW. Plug-in hybrid by vďaka novej batérii a elektromotoru mal zvládnuť na jedno nabitie až 100 kilometrov čisto v elektrickom režime. Dôležitou informáciou na koniec je, že Škoda Kodiaq 2. generáciu už nebude dostupná s manuálnou prevodovkou. Všetky motorizácie okrem plug-in hybridu budú k dispozícii so 7-stupňovým DSG. Plug-in hybrid opäť vsadí na rovnakú prevodovku so šiestimi rýchlosťami.

Nové asistenčné systémy

Prechod na druhú generáciu a zásadné inovovanie asistenčných systémov prinesú na palubu Škody Kodiaq aj doteraz nevidené prvky. Za zmienkou určite stojí asistovaná jazda 2,5 určená pre jazdu v kolóne s prediktívnym tempomatom a adaptívnym vedením v jazdnom pruhu. Samotné vedenie v jazdnom pruhu do rýchlosti 60 km/h dokáže fungovať kompletne bez zásahu vodiča. Ide teda o rozbiehanie, brzdenie, zabáčanie a nasledovanie ostatných áut a dopravných značiek v kolóne.

Novým systémom bude aj možnosť parkovania auta na diaľku. Podobné asistenčné systémy boli pritom donedávna len vo vlajkových lodiach jednotlivých prémiových značiek. Celý úkon parkovania a vyparkovania vodič ovláda prostredníctvom svojho smartfónu a aplikácie. Výhodou je, že v prípade nepozornosti dokáže systém zabrániť zrážke s prekážkou alebo chodcom.

VIDEO: Nová Škoda Kodiaq sa už vyrába! Jej prezentácia prebehne na jeseň. Ako bude vyzerať?





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.