Technické údaje Škoda Fabia Combi 1,0 TSI 81 kW


Na novú škodovku sa čakalo pomerne dlho a ešte [koncom minulého týždňa](http://www.autoviny.sk/novinky/17025-skoda-karoq-vs-hyundai-kona-ktory-z-nich-vyzera-lepsie) sme vás informovali o tom, že automobilka postupne odhaľuje detaily interiéru a svetlometov. Odvčera je Karoq vecou verejnou, poznáme jeho finálny dizajn, interiér a aj techniku, ktorú ponúkne v príplatkovej výbave.

Ale pekne poporiadku. Škoda Karoq nevybočuje z dizajnového manuálu značky a ani koncernu Volkswagen. Predstavuje modernú interpretáciu hranatosti a ostrých detailov. Nemožno ho označiť za zmenšeninu Kodiaqa, čo v konečnom dôsledku hodnotíme iba pozitívne. Štvoroká predná časť nie je tak nápadná a kontroverzná, ako je tomu v prípade aktuálnej Octavie a v porovnaní s Kodiaqom je vyváženejšia a vyladenejšia.

_Zdroj: [ŠKODA KAROQ – Trailer (youtube.com)](https://www.youtube.com/watch?v=rWIIKUKFAMo)_

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Nemožno nespomenúť skvelý nájazdový uhol a detail, akým je mierne zdvihnutý nos v porovnaní so zvyškom podvozka. Je to praktický dôkaz toho, že Škoda mieni týmto SUV-čkom osloviť aj zákazníkov, ktorí skutočne jazdia terénom. **Svetlá výška je 183 milimetrov** a jeho celkové rozmery sú optimálnych **4382×1841×1605 mm**. To znamená, že Karoq je väčší ako jeho predchodca Yeti, zároveň však výrazne menší ako Kodiaq. V kategórii stredne veľkých SUV sa určite nestratí.

**Motorizácie EU 6 (všetky s turbom):**

1.0 TSI (85 kW/115 koní, 175 Nm) 1.5 TSI Evo (110 kW/150 koní, 250 Nm) 1.6 TDI (85 kW/115 koní, 250 Nm) 2.0 TDI (110 kW/150 koní, 340 Nm) 2.0 TDI (140 kW/190 koní, 400 Nm) **Pohony:**

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

predný pohon pri 1.0 TSI a 1.6 TDI 4×4 pre 1.5 TSI Evo a 2.0 TDI jazdné režimy Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (4×4) **Prevodovky:**

6-stupňový manuál 7-stupňový automat DSG **INTERIÉR A TECHNIKA**

Inzercia

Inzercia

V interiéri dominuje klasický český dizajn, novinkou v škodováckom portfóliu je virtuálny kokpit, ktorý poznáme z vozidiel značiek Audi a Volkswagen. Pre potreby Karoqu je vzhľad virtuálnych ciferníkov upravený tak, aby nadväzoval na analógové ukazovatele typické pre túto značku. Rovnako ako v iných koncernových virtuálnych kokpitoch aj tento v základnom nastavení zobrazuje rýchlosť, otáčky motora a mapu.

_Zdroj: [2018 Skoda Karoq – Interior (Skoda Yeti Successor) (youtube.com)](https://www.youtube.com/watch?v=20PXIiO9JyU)_

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

SUV bude v doplnkovej výbave obsahovať aj funkcie Park Assist, Lane Assist a Traffic Jam Assist, ďalej detekciu objektov v slepom uhle, Front Assist s aktívnou ochranou chodcov a funkciu Emergency Assist. Nemožno tiež obísť funkčné tlačidlo Emergency Call, ktorý sa stane súčasťou štandardnej výbavy už v roku 2018. Prví zákazníci v druhej polovici 2017 sa teda k tejto vymoženosti dostanú iba za doplatok.

9,2-palcový dotykový displej na stredovej konzole je rozhraním systémov Columbus a Amundsen, vie spolupracovať aj s platformami Apple Car, Android Auto, MirrorLink a Google Maps, vytvoriť Wi-Fi hotspot a pre prístup k internetu využíva príplatkovú vstavanú LTE SIM kartu.

Inzercia

Škoda Karoq bude ďalej ponúkať full LED svetlomety, postavený bude na 16- alebo 17-palcových kolesách a vďaka zadným sedadlám VarioFlex s posuvným mechanizmom umožní zväčšenie batožinového priestoru zo 479 na 588 litrov, prípadne po ich sklopení až na 1810 litrov. Interiér je 5-miestny a obsahuje aj známe Simply Clever riešenia.

Škoda Kodiaq bude v predaji ešte v priebehu druhej polovice tohto roka. Jediné, čo nepoznáme, sú ceny. Keďže by mal Karoq konkurovať napríklad aj takému Seatu Ateca, očakávame, že by cena za základ nemala výraznejšie prestreliť jej cenové úrovne.

ZnačkaŠkoda
ModelFabia
Typ1.0 TSI 81 kW
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 262 mm
Šírka1 732 mm
Výška1 488 mm
Rázvor2 470 mm
Prevádzková hmotnosť1 185 kg
Užitočné zaťaženie kg
Objem batožinového priestoru (min.)530 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)1 395 dm3
Max. výkon110 kW
Max. výkon pri5 000 - 5 500 ot./min
Max. krútiaci moment200 Nm
Max. krútiaci moment pri2 000 - 3 500 ot./min
Max. rýchlosť197 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h9,7 s
Palivobenzín
Objem valcov999 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov3
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba4,7 l/100 km
Emisie CO2107 g/km
Cenaod 14 090

Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.