Aktuality

Chevrolet Camaro ZL1 - Na Nürburgringu prekonalo aj Pagani Zondu F

Americké športové autá boli Európanmi stále tak trochu zatracované. Terčom posmeškov sa stala ich zlá ovládateľnosť v zákrutách. Nové Camaro však tento mýtus vyvrátilo na Nürburgringu, kde sa jazdcovi podarilo prejsť celé kolo za 7 minút a 29 sekúnd.

Chevrolet Camaro vo verzii ZL1 tak obsadilo 30. priečku a v čase predbehlo aj automobily ako Mercedes-Benz SLS AMG GT, Porsche 911 GT3 RS či Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Nové Camaro je v porovnaní s predchodcom o viac ako 11 sekúnd rýchlejšie. Ako je to možné?

Veľkú zásluhu na tom má preplňovaný osemvalec s kompresorom o objeme 6,2 litra, výkonom 650 koní a krútiacim momentom 881 Nm, ktorý je prenášaný na zadnú nápravu. V tomu pomáha 10-stupňová automatická prevodovka s voličom stupňov pod volantom a vyspelý diferenciál. Stabilitu v zákrutách zabezpečujú magnetoelektrické tlmiče a špeciálne pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar 3.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?