Prvé ceny pre elektrický Nissan Leaf

Nissan spustil internetové predobjednávky na svoj plne elektrický model Leaf a pre prvé tri trhy Európy už boli stanovené i ceny.
Vydané Text: 
Nissan Leaf sa má stať prvým masovo vyrábaným vozidlom s nulovými exhalátmi na svete. Ostrý predaj sa začne začiatkom budúceho roka, no Portugalsko, Írsko a Anglicko môže objednávať už dnes. Prostredníctvom internetových stránok lokálnych dílerov si zákazníci zarezervujú svoje vozidlo s podmienkou uloženia zálohy v hodnote 300 eur. Záujem je už teraz pomerne veľký, v USA a Japonsku sa od apríla zaregistrovalo už 23 000 potenciálnych kupcov. Koncepcia Nissanu Leaf vychádza z laminovaných lítium-iónových batérií poháňajúcich elektrický motor s výkonom 80 kW (109 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Maximálna rýchlosť spredu nabíjaného vozidla (pod znakom Nissan) by mala dosiahnuť hodnotu 140 km/h a dojazd na plné nabitie má za ideálnych podmienok predstavovať vzdialenosť 160 km. Nissan totiž zistil, že až 80 % svetovej populácie nenajazdí denne viac ako 100 km, čím by sa dal pomerne malý akčný rádius veľmi ľahko ospravedlniť. V bohatej výbave sa našlo miesto pre satelitný navigačný systém, klimatizáciu, parkovaciu kameru či konektivitu na smart-phony, ktoré dokážu zapnúť kúrenie alebo chladenie i cez diaľkové ovládanie povelom z domova. Cenové relácie sa rôznia v závislosti od trhu i štátnej dotácie pre vozidlá s nulovými emisiami. V Portugalsku bude Leaf stáť vrátane batérií 30 250 eur (prvé dodávky v januári 2011), v Írsku 29 995 € (február 2011) a Anglicko (marec 2011) bude potrebovať 23 880 libier. Prevádzkové náklady sa v Portugalsku budú pohybovať na úrovni 1,05 eur na 100 km, menej ako 1,20 eur na 100 km v Írsku a Angličanov vyjde 100 kilometrov jazdy na približne 1,60 libier.







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.