Aktuality

Do Volva sa po 25 rokoch vráti pohon zadných kolies! Objaví sa v modeloch, ktoré už dôverne poznáme

Volvo C40 Recharge (2021)

Od posledného predaného Volva s pohonom zadných kolies prešlo už štvrťstoročie. Elektrifikácia však prináša nové možnosti, ako zadný náhon integrovať prakticky do akéhokoľvek modelu. V prípade niektorých elektrických modelov sú roztáčajúce sa zadné kolesa dokonca žiadúce, pretože poskytujú lepšiu trakciu pri prudkej akcelerácii. V našom teste elektrifikovaného Volva XC40 s predným náhonom bola práve slabá trakcia terčom kritiky. Pri akcelerácii sa totiž predok odľahčí a kolesá sa začnú pretáčať aj na suchom povrchu.

Pre modelový rok 2023 si preto Volvo povedalo, že je ten najlepší čas vrátiť zadný náhon (RWD) späť do hry. Konkrétne ide o faceliftované modely XC40 a C40 Recharge, ktoré budú ponúkané s rôznymi elektromotormi a batériami. Základný model má mať výkon 175 kW (235 k) so 69 kWh akumulátorom, zatiaľ čo drahšia verzia dostane 185 kW (248 k) elektromotor s 82 kWh batériou.

Oba modely so zadným náhonom poskytnú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví obmedzovačom na 160 km/h. Ak sa budete držať základnej verzie XC40 s menšou batériou, získate 460 kilometrov dojazdu v cykle WLTP, zatiaľ čo jeho elegantnejší súrodenec môže prejsť 470 km. Rozhodnite sa pre väčšie balenie a dojazd vyskočí na 520 km pre konvenčne tvarovaný elektrický crossover, zatiaľ čo C40 Recharge dokáže prejsť až 530 kilometrov.

Volvo uvádza, že 69 kWh batériu možno nabiť z 10 na 80 percent za približne 34 minút z verejnej nabíjačky s jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW. Väčšia batéria sa môže nabíjať až 200 kW (o 50 kW viac než v minulosti), v takom prípade bude nabitie z 10 na 80 percent trvať asi 28 minút.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie