Modulárna platforma MEB z dielne Volkswagenu sa do sériových modelov prvýkrát dostala už v roku 2019. Prvým autom postaveným kompletne ako elektromobil bol Volkswagen ID.3, ktorý už v budúcom roku dostane modernizáciu. S tým pravdepodobne ide ruka v ruke aj modernizácia samotnej stavebnice, na ktorej je malý elektromobil postavený. Volkswagen totiž poodhalil svoje plány v oblasti elektromobility. Tie vsádzajú na platformu s označením MEB+.
Viac ako 670-tisíc elektromobilov
Modular Electric Drive System, alebo MEB, je dnes k dispozícii piatim automobilkám spadajúcim pod koncern VW. Celkovo bolo na tomto podvozku vyrobených a dodaných už viac ako 670-tisíc vozidiel, pričom majoritná väčšina, až viac ako 500-tisíc, pripadá na rodinu modelov ID. od Volkswagenu.
Ešte pred vývojom samotnej elektrickej platformy si vedenie koncernu stanovilo jasný cieľ. MEB musí byť modulárna, ponúkať konkurencieschopný dojazd a byť schopná každodenného využívania. Koncern už v tej dobe mal bohaté skúsenosti s modulárnou platformou MQB, ktorú využívajú spaľovacie modely naprieč takmer všetkými jeho značkami.
Prečítajte si aj:
Vedomosti z vývoja MQB sa podarilo aplikovať aj do elektrického sveta a vznikla tak modulárna platforma, ktorá sa dnes nachádza v malých autách, ako napríklad VW ID.3, vo veľkých SUV (čínsky VW ID.6), v športových modeloch (CUPRA Born) a tiež v úžitkových a rodinných autách typu VW ID. Buzz.
Cieľ sa teda podarilo naplniť a po rokoch od uvedenia na trh je čas na modernizáciu.
Prečítajte si aj:
Dojazd až 700 kilometrov
V nasledujúcich rokoch sa Volkswagen zameria na výrazné investície do elektromobility a predovšetkým do rozvoja platformy MEB+. Medzi významné vylepšenia by sa mal zaradiť predovšetkým dojazd. Vďaka použitiu modernizovaných článkov, tzv. Unit Cell, dôjde k posunutiu hornej hranice akčného rádiusu až na 700 kilometrov. Aktuálne je napríklad s modelom ID.3 s batériou s kapacitou 77 kWh možné na jedno nabitie podľa WLTP prejsť až 550 kilometrov.

Okrem dlhšieho dojazdu sa chce Volkswagen so svojou elektrickou platformou pobiť aj o zákazníkov, ktorí pravidelne jazdia dlhé trasy. Chce to dosiahnuť zvýšením maximálneho nabíjacieho výkonu až na 175 či 200 kW v závislosti od zvoleného modelu. Tu však smelé plány koncernu nekončia. Do roku 2026 má dôjsť k odhaleniu ďalších desiatich modelov VW. Do tohto množstva je započítaný aj lacný elektromobil s cenovkou približne 25-tisíc eur, ktorý načrtla štúdia ID. Life. Následne by sa mal koncern zamerať na projekt Trinity, ktorý už počíta s úplne novou elektrickou platformou SSP (Scalable System Platform).