Volkswagen Golf určite neskončí! Automobilka s ním má plány a má byť stálou súčasťou ponuky aj v budúcnosti

Aké plány má Volkswagen s Golfom? Čaká ho podobný osud ako Passat alebo sa zásadne zmení?
Vydané  Text: 
Koniec jednej z najvýznamnejších automobilových ikon posledných rokov je podľa všeobecnej mienky na spadnutie. Volkswagen Passat príde už o pár mesiacov s novou generáciou, ktorá bude podľa viacerých informácií poslednou. Podobné šepoty sa v nedávnej minulosti ozývali aj v prípade ďalšieho kultového modelu značky, hatchbacku Golf. Teraz sa však zdá, že Volkswagen nemá v pláne skončiť s týmto označením. Chce ho rozvíjať aj naďalej. ### Schäfer sa Golfu vzdať neplánuje Informácie o konci modelu Golf začali prenikať na verejnosť krátko po predstavení jeho ôsmej generácie. Teraz ich však negoval šéf automobilky VW, Thomas Schäfer. Podľa jeho slov by bolo od Volkswagenu príliš odvážne zahodiť tak dôležité označenie akým je Golf. Mnohým sa po príchode elektrického ID.3 mohlo zdať, že Golf to má už spočítané. Schäfer však v rozhovore pre [AutoCar](https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-golf-return-electric-power-ninth-generation) uvádza: „*ID.3 nikdy nemalo konkurovať alebo byť nástupcom Golfu. Ide skôr o Golf Plus.*“

TEST: Z elektrického Volkswagenu ID.3 sa nám do auta so spaľovacím motorom presadalo ťažko!

Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.

Tým sa vyvracajú možné fámy o tom, že elektrický hatchback postavený na platforme MEB kompletne nahradí Golf. Volkswagen by teda v budúcnosti mal uviesť aj 9. generáciu obľúbeného hatchbacku, no aktuálne nie je isté s akým typom pohonu. Elektrický Golf automobilka ponúkala od roku 2014 až do 2020, kedy bol z ponuky stiahnutý práve kvôli rozvoju rodiny ID. Nový Golf s elektrickým pohonom by mohol čiastočne prepojiť obe pre Volkswagen dôležité pomenovania. Dokonca sa špekuluje o možnom označení ako „ID.Golf“, podobne ako je to napríklad pri ID.Buzz. Treba ale dodať, že ID.3 by aj naďalej exitrovalo. Moderný Golf na elektrický pohon by mal byť zasadený medzi očakávaný mestský elektromobil ID.2 a stálicu ID.3.
### Golf 9. generácie s klasickými motormi? V hre je dokonca aj možnosť, že deviata generácia Golfu by nemusela ešte spoliehať na elektrický pohon. Európska únia plánuje zákaz áut so spaľovacími motormi až od roku 2035. Teoretický príchod 9. generácie Golfu na prelome rokov 2027 a 2028 by tak dával priestor na posledného nástupcu s klasickými motorizáciami, aj keď v čiastočne elektrifikovanej forme.

Nový Volkswagen Passat pravdepodobne vstúpil do poslednej fázy testovania. Čo prinesie a bude naozaj posledným?

Nový Volkswagen Passat už jazdí po cestách len s minimálnym maskovaním. Manažérske kombi sa má predstaviť už v roku 2023. Čo o ňom doteraz vieme?

Portál [Automotive News](https://europe.autonews.com/automakers/vw-may-build-electric-golf-after-trinity-flagship-ev-delay) taktiež píše o tom, že vo Volkswagene došlo k čiastočnému odkladu smelých plánov bývalého šéfa Herberta Diessa. Odklad sa má týkať predovšetkým elektromobility v pláne Trinity. Pôvodný návrh počítal s tým, že modelová ofenzíva začne už v roku 2026. Teraz je skôr reálnejšie, že Trinity dospeje do produkčného štádia až na začiatku 30. rokov 21. storočia. Medzitým by mohlo dôjsť k predstaveniu elektrického Golfu na platforme MEB či dokonca k odhaleniu elektrického Tiguanu, ktorý by spoliehal na rovnakú techniku. Projekt Trinity pritom ťaží práve z novej elektrickej platformy SSP, ktorá má Volkswagen nasmerovať do sféry autonomity. CEO VW Oliver Blume navyše poodhalil plány aj ohľadom novej továrne na výrobu elektromobilov. Aktuálne je stále v procese hodnotenia myšlienka či sa oplatí viac investovať niečo cez dve miliardy eur do výstavby novej fabriky vo Wolfsburgu alebo či by nebolo lepšie investovať do modernizácie starej, aktuálne využívanej továrne.

TEST Volkswagen Tiguan R-Line 2,0 TSI 4MOTION: Skvelý spoločník na dlhé cesty

Trieda kompatkných SUV je aktuálne asi najžiadanejšou. Každé jedno auto v nej je preto pod prísnym drobnohľadom. Ako sa darí Volkswagenu Tiguan zaujať náročného zákazníka?




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »