Šéf Citroënu: Na Európu sa nemôžeme spoľahnúť. Nie je vylúčené, že európsky trh čoskoro padne až o 40 %
Vincent Cobee hovorí, že cieľom francúzskej značky je vyrábať cenovo dostupné, udržateľné elektrické autá, ktoré vyžarujú slobodu.
Vydané Text: Peter Orosz
Napriek tomu šéfa francúzskej značky trápi súčasný vývoj európskeho trhu, na ktorom predávajú menej áut než v minulosti. **V budúcnosti sa preto Citroën zameria na iné, predovšetkým rozvojové trhy,** s nižšími bezpečnostnými, emisnými a kvalitatívnymi požiadavkami na nové vozidlá. *„Dnes končí v Európe 78 % nášho predaja – to je pokles z pôvodných 85 %,“* vysvetľuje Cobee. Aj preto považuje Citroën za dôležité pracovať na upevňovaní pozície v krajinách ako Brazília, Argentína, India, Turecko, Egypt či Maroko.
*„COVID-19 a nedostatok čipov najviac zasiahli Európu. Expandovanie je teda spôsob, ako sa zabezpečiť proti klesajúcemu trendu európskeho trhu. **Nie je nerozumné očakávať, že európsky trh v najbližších 10 rokoch klesne o 30, 40 percent.** Expanzia je spôsob, ako chrániť objem značky a našich zamestnancov,“* dodáva Cobee.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
ODPORÚČANÉ
Môže moje auto tankovať HVO?
Lepšia nová nafta? Vysvetľujeme všetko o novej ekologickej nafte HVO 100
Elektromobilita so ZSE Drive