Menej ľudí, viac robotov. Volkswagen podstatne zvýši automatizovanú výrobu áut, cieľom je až 30 % podiel

Ľudia sú stále pri výrobe nenahraditeľní, avšak ťažkú prácu je lepšie prenechať strojom. Správne nastavenou výrobou možno ešte viac zvýšiť efektivitu i produktivitu.
Vydané  Text: 

Skupina Volkswagen sa snaží automatizovať 20 až 30 percent výrobných procesov vo svojom pripravovanom závode Trinity neďaleko svojho sídla vo Wolfsburgu, uviedol hlavný výrobný riaditeľ závodu Sebastian Schmickartz. „Montáž je stále na 90 percent manuálna práca,“ povedal Schmickartz na summite dodávateľov vo Wolfsburgu, uvádza [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vw-targets-20-30-automation-new-ev-plant). „Toto chceme s novou továrňou zmeniť. Máme záujem o 20 až 30-percentnú automatizáciu.“ Závod Trinity, kde automobilka postaví nový vlajkový elektrický sedan, ktorý zatiaľ poznáme ako VW ID. AERO. Predsériovú výrobu plánuje spustiť v roku 2025 s oficiálnym otvorením výroby v roku 2026. Kľúčom k automatizácii väčšej časti montážnej linky bude prechod na stratégiu založenú na moduloch, povedal Schmickartz. Závod dokáže napríklad tlakovým odlievaním spojiť 50 komponentov do jedného. Techniku tlakového odlievania spopularizovala Tesla ako alternatívu k náročnejšiemu spôsobu montáže viacerých lisovaných kovových panelov s deformačnými zónami na absorbovanie energie počas havárie. Pri tlakovom odlievaní je kvapalný kov pod vysokým tlakom natlačený do odlievacej formy, kde následne stuhne. Šéf výroby značky VW Christian Vollmer začiatkom tohto roka pre agentúru Reuters povedal, že automobilka dúfa, že táto výrobná stratégia pomôže zvýšiť jej produktivitu a udržať si prevahu na európskom trhu.
Volkswagen ID. Aero
### Volkswagen ID. Aero Dizajnová predprodukčná vízia Volkswagen ID. AERO rozširuje úspešnú rodinu modelov ID. od nemeckého giganta. Tentokrát však pôjde o model, ktorý je zasadený do vyššej strednej triedy a má byť súčasťou programu ACCELERATE, ktorý automobilka pred časom predstavila. Rovnako ako ostatné modely s názvom ID., aj pripravovaný koncept stojí na modulárnej platforme MEB. Zvonka nadväzuje na súčasný dizajnový jazyk modelov VW, tentokrát ho implementuje na limuzínu. Mimoriadne výraznými prvkami štúdie sú podľa nákresov predné partie a línia strechy. Spredu auto pôsobí uhladene, akoby bolo vyrobené z jedného kusu materiálu. Vďaka presným líniám prednej časti a aerodynamickému tvarovaniu strechy bol docielený nízky súčiniteľ odporu vzduchu, ktorý by budúcemu sériovému autu mala zabezpečovať nízku spotrebu a skvelý dojazd.

Volkswagen poodhaľuje elektrický Passat. Koncept ID. AERO zažije svetovú premiéru už za pár dní

Volkswagen po úspechoch modelov ID. 3, ID. 4 a ID. 5 v Európe pomaly orientuje svoju pozornosť na ďalšieho člena svojej rodiny ID. Tentokrát pôjde o elektromobil zasadený do vyššej strednej triedy. Môžeme teda hovoriť o nástupcovi Passatu?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.